Registr vozidel

co jen chcete..

Registr vozidel

Příspěvekod Afterburner » neděle 09.11.2014 11:19:10

Tak se nám chystají změny v postupu registrace aut. Na jednu stranu chápu, že polopřevod je administrativní paskvil a je třeba ho vyřešit, ale nový pravidla budou opravdu náročný na splnění, hlavně jak píšou, když bude člověk kupovat auto na druhým konci republiky.
http://ekonomika.idnes.cz/prevody-aut-s ... clanek-box
Obrázek
Uživatelský avatar
Afterburner
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 868
Registrován: středa 11.11.2009 19:14:36
Bydliště: Praha

Re: Registr vozidel

Příspěvekod ElMariachi » neděle 09.11.2014 12:23:23

...hlavně, v případě bazarů, bude v techničáku zbytečně navíc jeden majitel (bazar), což ubírá na ceně...protože výjimečně se prodá auto do deseti dnů...
BMW ist mein Traum.
Perpetuo aliquid evenitur...
ElMariachi
žralok
 
Příspěvky: 196
Registrován: pondělí 18.03.2013 12:13:47

Re: Registr vozidel

Příspěvekod Samsa » neděle 09.11.2014 13:30:30

Tohle obrátí obchodování s auty 20 let zpět. Malé bazary je nebudou vykupovat, ale pouze umožní stání za provizi. Povede to k tlaku na snižování výkupních cen, z důvodů přidaných nákladů. Zajímalo by mne jak to dělají na západ od nás, určitě bazar není vlastníkem, ale mají to lépe ošetřené.
Taky by mne zajímalo, jak to bude s prodejem nepojízdných aut před rekonstrukcí, kdy evidenčku nelze provést z důvodu neúplnosti vozu o STK ani řeč. Že by konec historických vozů v Čechách???
BMW 635csiA 1987
Samsa
žralokář
 
Příspěvky: 494
Registrován: neděle 29.12.2013 00:09:32
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Registr vozidel

Příspěvekod Manyjak » neděle 09.11.2014 23:33:53

Každá slušná TK ti normálně udělá evidenčku na starý auto i když přivezeš na vleku v podstatě haldu šrotu add . H.
Manyjak
žralokář
 
Příspěvky: 306
Registrován: neděle 13.03.2011 00:09:05
Bydliště: skoro Praha

Re: Registr vozidel

Příspěvekod Samsa » pondělí 10.11.2014 09:59:10

To jo, ale nepřevedeš to do 10 dnů, protože nebudeš mít třeba platnou STK a ručení. Uvidíme jaká bude skutečnost.
BMW 635csiA 1987
Samsa
žralokář
 
Příspěvky: 494
Registrován: neděle 29.12.2013 00:09:32
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Registr vozidel

Příspěvekod Thomas » pondělí 10.11.2014 12:46:04

povinné ručení si mužeš uzavřít na cokoli, klidně i na holou kastli, to je tvuj problém. Pokud vím, tak pojišťovna tohle neřeší, pojistěj ti co budeš chtít.. agg add S tou STK bude problém, na to jsem zvědavej jak to bude. K tomu bude určitě ještě kupa prováděcích předpisů apod..
E21 323i
E21 320/6
E10 2002
a ještě něco málo ;-)
Uživatelský avatar
Thomas
žralok
 
Příspěvky: 232
Registrován: úterý 10.03.2009 17:15:54
Bydliště: Častolovice

Re: Registr vozidel

Příspěvekod pitrisek » pondělí 10.11.2014 12:52:43

Kluci nebojte. Český člověk,chytrý člověk. Ona se určitě najde díra v zákoně,jako tomu bylo s přihlašováním přes ZTP.
Každý zákon je postaven tak,aby se dal obejít. Jen přijít na to,jak.
pitrisek
žralokář
 
Příspěvky: 388
Registrován: pondělí 07.06.2010 10:59:58

Re: Registr vozidel

Příspěvekod crugcz » pondělí 10.11.2014 21:41:38

Trochu mimo téma, jak se to dá udělat dnes? Řekněme, že mám auto v depozitu rozložené na díly a chci ho převést na někoho jiného. Když už to projde evidenčkou, tak přes STK ne nebo se pletu?

Díky za objasnění ajj
crugcz
 
Příspěvky: 23
Registrován: středa 04.05.2011 15:45:50

Re: Registr vozidel

Příspěvekod mts » úterý 11.11.2014 08:09:20

http://www.auto.cz/od-1-ledna-2015-jiz- ... asit-83994

No mě spíš zajímá to vyřazení,mam tři auta v depozitu dýl jak 18 měsíců,z toho 2 v rozebraném stavu...to si přectavujou že to dam rychle do kupy a znova vyzvednu s stk a povinnym,nebo mam zase dělat stk bez aut?vyzvednout a pak platit povinné?...moc se mi nechce přijít o býlé značky a pak řešit zelený,hlavně když auto nabýlejch má z hlediska provozu a hystorye větší hodnotu...co budete dělat vy pánové,co máte obdobné situace? bcc
Uživatelský avatar
mts
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 868
Registrován: pátek 14.01.2011 12:57:33
Bydliště: Klecany

Re: Registr vozidel

Příspěvekod PÍŤÁK » úterý 11.11.2014 08:33:21

crugcz píše:Trochu mimo téma, jak se to dá udělat dnes? Řekněme, že mám auto v depozitu rozložené na díly a chci ho převést na někoho jiného. Když už to projde evidenčkou, tak přes STK ne nebo se pletu?

Díky za objasnění ajj

Lze to převést i v depozitu a stačí na to jen evidenčka.
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td & e28 524tdA US
Uživatelský avatar
PÍŤÁK
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1803
Registrován: pondělí 25.08.2008 21:26:03
Bydliště: Praha

Re: Registr vozidel

Příspěvekod Thomas » úterý 11.11.2014 14:06:54

mts píše:http://www.auto.cz/od-1-ledna-2015-jiz-nikdy-nepujde-odlozena-auta-prihlasit-83994

No mě spíš zajímá to vyřazení,mam tři auta v depozitu dýl jak 18 měsíců,z toho 2 v rozebraném stavu...to si přectavujou že to dam rychle do kupy a znova vyzvednu s stk a povinnym,nebo mam zase dělat stk bez aut?vyzvednout a pak platit povinné?...moc se mi nechce přijít o býlé značky a pak řešit zelený,hlavně když auto nabýlejch má z hlediska provozu a hystorye větší hodnotu...co budete dělat vy pánové,co máte obdobné situace? bcc



Dle mého názoru, co jsem četl ( prozatím) tak vozidlo které je v depozitu více jak 18 měsíců, tak pouze nahlásíš kde vozidlo stojí a jakým způsobem jej budeš využívat ( uvedeš, že si to schováváš a že to časem dáš do stavu nového vozidla) po té by měli vozidlo z depozitu převést na "vyřazeno z provozu" - jakoby dnes depozit. Ale jsou to prozatím prvotní informace, ještě musím pozjistit co a jak detailně.. add
E21 323i
E21 320/6
E10 2002
a ještě něco málo ;-)
Uživatelský avatar
Thomas
žralok
 
Příspěvky: 232
Registrován: úterý 10.03.2009 17:15:54
Bydliště: Častolovice

Re: Registr vozidel

Příspěvekod mts » úterý 11.11.2014 19:04:05

Dle mého názoru, co jsem četl ( prozatím) tak vozidlo které je v depozitu více jak 18 měsíců, tak pouze nahlásíš kde vozidlo stojí a jakým způsobem jej budeš využívat ( uvedeš, že si to schováváš a že to časem dáš do stavu nového vozidla) po té by měli vozidlo z depozitu převést na "vyřazeno z provozu" - jakoby dnes depozit. Ale jsou to prozatím prvotní informace, ještě musím pozjistit co a jak detailně.. add[/quote]

To už by dávalo smysl..
Uživatelský avatar
mts
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 868
Registrován: pátek 14.01.2011 12:57:33
Bydliště: Klecany

Re: Registr vozidel

Příspěvekod Manyjak » čtvrtek 13.11.2014 22:45:39

crugcz píše:Trochu mimo téma, jak se to dá udělat dnes? Řekněme, že mám auto v depozitu rozložené na díly a chci ho převést na někoho jiného. Když už to projde evidenčkou, tak přes STK ne nebo se pletu?

Díky za objasnění ajj


Technickou na na převod nepotřebuješ add . Tu si udělá novej majitel až to bude vyndávat z depozitu. H.
Manyjak
žralokář
 
Příspěvky: 306
Registrován: neděle 13.03.2011 00:09:05
Bydliště: skoro Praha

Re: Registr vozidel

Příspěvekod Stoupa » pátek 14.11.2014 11:08:08

Tady je nějakej pokec k registru co ně poslal náš předseda vet.klubu jestli to někomu pomůže ccc

Kdo chtěl v posledních deseti letech vymazat vozidlo z úředního registru, ocitl se v zajetí paragrafů. Mnozí to řešili uložením do depozitu na „neurčito“. Rok 2015 to znemožní !
Pokud máte na úřadě dlouhodobě odloženy registrační značky od vozidla, které chcete jednou ještě zprovoznit, doporučujeme rychle jednat. Od 1. ledna 2015 totiž vstoupí v platnost novela zákona O podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která takto zapomenutá auta či motorky zruší navždy. Nikdy už je pak nepůjde legální cestou zase přihlásit!

Jednodušší proces
Součástí obsáhlé novely zákona č. 56/2001 Sb. jsou i registrační značky na přání či větší dohled nad STK. Jenže platnost těchto novinek byla před dvěma týdny posunuta až na leden 2016.

Zůstává ale to nejdůležitější – mění se pojmy jako trvalé a dočasné vyřazení a přibylo slovíčko „zánik“. Spolu s tím se budou dít věci: vozidla uložená v depozitu ke dni 1. 1. 2015 budou prohlášena za „vyřazená z provozu“. Cílem je odplevelit registr, kde figurují podle odhadů desetitisíce neexistujících vozidel. Pokud už tam totiž leží delší dobu než 18 měsíců (dosud šlo depozit využít jen na dvanáct měsíců plus prodloužit o šest), budou úplně vyřazena coby zaniklá! Pozor na to, podle přechodného ustanovení mají majitelé čas do konce roku 2015, aby oznámili místo a účel využití vozidla. Pak už to nelze zvrátit.

Týká se to i vlastníků vozidel v polopřevodu, kteří musí přepis dokončit do 31. 6. 2015. Podle stávající legislativy prodávající své vozidlo odhlásí a kupující ho na sebe do 10 dnů musí přihlásit. Jenže za nesplnění není sankce, a tak se ve fázi tohoto „polopřevodu“ nacházejí tisíce „nedohlášených“ aut. Novela zavádí přepis v jednom dni na jednom pracovišti. A pokud nebudou stávající nedohlášená vozidla včas přepsána na nového majitele, budou zrušena. Křičí autobazary, kterým to znemožní vykupovat auta a nedohlašovat je.

A ještě jedna novinka: v případě zániku povinného ručení máte 14 dnů na uzavření nového. Jinak vám úřad vozidlo vyřadí. Započítává se do toho i doba před platností novely, takže hned zkraje ledna 2015 dostane možná řada majitelů výzvu k odevzdání značek na úřad. A když neuposlechnou, dostanou pokutu do 50 000 Kč. Stejná teď bude mimochodem hrozit i za nenahlášení změny na úřadě – třeba přelakování vozidla.

Jednorázová vlna výmazu
Novinka na druhou stranu představuje řešení pro všechny, kteří se snaží již delší dobu vyřadit neexistující auto či motorku. Až do roku 2004 totiž jednoduše stačilo odevzdat registrační značky plus malý techničák a vozidlo odhlásit, zatímco zůstalo doma na náhradní díly. Posledních deset let to ale nešlo bez dokladu o ekologické likvidaci. Jakmile jste si chtěli vozidlo ponechat a zrušit ho v registru, nebylo to legálně možně. Tedy až do loňského roku existovala jedna finta: odpřísáhnout, že vozidlo plní jiný účel, třeba jako včelín nebo prolézačka. Jenže ani to už nejde. Proč to tedy tak dlouho nešlo, a najednou jde? „Současný stav plně implementuje evropskou směrnici o vozidlech s ukončenou životností, podle níž je vozidlo možné vyřadit pouze na základě potvrzení o převzetí do zařízení na ekologické zpracování autovraků. Tato varianta však neřeší některé životní situace. Proto ministerstvo dopravy navrhlo úpravu tak, aby bylo možné vozidlo vyřadit z provozu a ponechat si ho pro vlastní účely pro provoz mimo komunikace,“ dostalo se nám na vysvětlenou z ministerstva životního prostředí, které je garantem likvidace vysloužilých autovraků. Jenže současně tento resort hlásí, že od počátku nesouhlasil s některými partiemi novinky. Například s použitím pojmu „zničení“ vozidla, díky němuž je možné jej odhlásit i bez dosud nutného dokladu o likvidaci. „Zničení není v podmínkách České republiky možné a právě v případě havárie nebo živelné pohromy je nutné předat automobil, respektive jeho torzo, k ekologickému zpracování,“ vysvětluje Dominika Pospíšilová z ministerstva životního prostředí. Dále resortu vadí, že v případě vyřazení z provozu delšího než 12 měsíců v kuse bude stačit „jen“ každý rok prokázat místo a účel jeho využití (úředníci mohou jít na kontrolu!). „V některých případech má toto opatření své opodstatnění pro sběratelství, použití automobilu k zemědělství na soukromém pozemku, pro úpravu sportovišť a jiné. Ovšem obáváme se, aby nedocházelo ke zneužívání institutu a poškozování životního prostředí,“ končí Pospíšilová.

50 000 Kč za lenost
Původní návrh novely zákona počítal s dočasným vyřazením vozidla na maximální dobu dvanácti měsíců, dlouhodobým vyřazením vozidla na maximální dobu pěti let a s trvalým vyřazením po ekologické likvidaci nebo zániku. Dodnes platná úprava totiž hovoří o vyřazení vozidla z provozu na dobu maximálně dvanácti po sobě jdoucích kalendářních měsíců. Prodloužit to lze o šest měsíců. Jenže kdo se rozhodnul dělat mrtvého brouka, nedostal žádnou sankci. Jak jsme zmínili, to se teď změní. Pro stávající uloženky nad 18 měsíců to znamená zánik, pro ty nové pokutu do 50 000 Kč.

A proč najednou změna terminologie, která podle našich zjištění mate i úředníky? „Kategorie vyřazení vozidla z provozu vznikla z důvodu zjednodušení procesu,“ vysvětluje Martin Novák z ministerstva dopravy. Pro trvalé vyřazení vozidla se nově používá pojem zánik vozidla. Bude ho moci zapsat dopravní odbor na základě oznámení obecního úřadu nebo vlastníka pozemní komunikace, kteří odevzdali vozidlo k sešrotování. Rok 2015 každopádně bude rokem velkých změn pro řadu sběratelů, veteránistů nebo nepořádných majitelů, kteří se neobtěžovali svá vozidla dohlásit nebo pojistit.

CO JE NOVÉHO?
Vyřazení z provozu
•Nahrazuje předchozí pojem „dočasné vyřazení vozidla“ alias depozit.
•Po jednom roce musí vlastník oznámit úřadu umístění a využití vozidla (pro stávající vozidla v depozitu platí 18 měsíců). Pokud tak neučiní, vozidlo v registru zanikne. Za nesplnění u nového vyřazení hrozí sankce 50 000 Kč.
•O vyřazení může požádat vlastník, nebo to vykoná sám obecní úřad, pokud skončilo povinné ručení a do 14 dnů nebyla uzavřena nová pojistná smlouva.
•Předkládá se velký i malý technický průkaz a odevzdávají se tabulky.
•Vlastník musí zajistit, aby po dobu vyřazení vozidlo neohrožovalo bezpečnost provozu. Vzhledem k odhlášení pojištění nesmí stát ani na veřejně přístupné komunikaci.
•Po dobu vyřazení nesmí z vozidla zmizet výrobní čísla karoserie či motoru.
•Před návratem na silnice musí vlastník doložit uzavřené povinné ručení a platnou technickou kontrolu.
•Sem spadnou odcizená vozidla.

Zánik vozidla
•Nahrazuje pojem „trvalé vyřazení vozidla“.
•Nikdy už pak nelze vozidlo znovu přihlásit.
•Podmínkou je ekologická likvidace nebo úplné zničení, kde není co sešrotovat. Rozebrání se sem nepočítá.
•Vozidlo po 1. 1. 2015 zanikne i po vyřazení z provozu v délce v kuse větší než 18 měsíců bez nahlášení místa a způsobu jeho užívání.

Vrak je dojná kráva
Poslední loňská novela zákona řešící trvalé odhlášení vozidla přiměla řadu majitelů konečně jednat. „Největší zájem občanů jsme mohli zaregistrovat loni na podzim, když vešla v platnost nová vyhláška o nemožnosti vyřadit vozidlo z registru na čestné prohlášení majitele,“ potvrzuje Pavel Hampl, vedoucí likvidace vozidel společnosti CZ-Eko, která každoročně zpracuje na dva tisíce starých vraků. Podobnou vlnu lze očekávat i po Novém roce. Ekologická likvidace štědře podporovaná státem a EU je každopádně dobrým byznysem. Asi proto je u nás šrotovišť několikanásobně víc než v jiných zemích Unie. Firmy totiž za likvidaci vozidel inkasují. Nejen za staré železo, ale ještě pětistovku od ministerstva životního prostředí (územně správní celky dokonce 2500 Kč). Musejí sice splnit řadu podmínek, například hmotnost vraku musí dosahovat minimálně 60 % hmotnosti vozidla podle technického průkazu, ale podle zainteresovaných na tom není nic složitého.

Ministerstvo životního prostředí si proto přednedávnem prosadilo novinku – pořídit fotodokumentaci vozidla při jeho převzetí. Má obsahovat VIN kód karoserie, čelní, oba boční a zadní pohledy a stav vybavení kabiny i úložného prostoru. Dále musí být průkazné, že se vozidlo v době pořizování fotodokumentace nacházelo v provozovně zpracovatele. Nepochybujeme o tom, že se i tak bude podvádět. A to přesto, že když výše zmíněné chybí, šrotoviště nedostane dotaci (také pokud chybějí náplně, plasty, baterie, sedačky a podobně). Šrotoviště ale i v takových případech převezmou od majitelů nekompletní autovraky, jenže za to od nich chtějí zaplatit. Vytrácí se tím motivace majitelů, aby svá dosluhující vozidla svépomocí nerozebírali a neohrožovali tím životní prostředí. „Zpracovatel je oprávněn požadovat po majiteli poplatek za nekompletnost odevzdávaného autovraku, ale ve skutečnosti tomu tak kvůli konkurenci není,“ krčí rameny Hampl nad praktikami řady provozovatelů.

CO MÁM DĚLAT? VZOROVÉ PŘÍPADY
1. Ideální situace

„Před rokem jsem nutně potřeboval auto. Koupil jsem tedy za pět tisíc favorit s platnou technickou prohlídkou. Ta nyní skončila a vozidlo již další rozhodně neprojde. Nemá smysl investovat do oprav a k dalšímu využití se již nehodí skoro nic. Plánuji ho tedy zrušit. Co mám dělat?“ (Václav Žemlička, Plzeň)

Doslova ukázkový případ, jak správně postupovat. Stačí vyhledat ve svém okolí oprávněného zpracovatele autovraků, který je schopen vystavit doklad o likvidaci vozidla. Jejich seznam dokonce podle krajů lze najít na autovraky.mzp.cz. Pozor na vrakoviště, kde vozidlo převezmou, ale doklad nevydají! Zbývá jen vrak na šrotoviště dopravit, případně využít jeho služeb. Na úřad pak přijdete s doklady, u firemních vozidel s živnostenským oprávněním nebo výpisem z rejstříku. Dále s technickým průkazem vozidla a zmíněným dokladem o ekologické likvidaci. Malý techničák a tabulky registračních značek si na úřadě nechají. Pak už jen stačí odhlásit povinné ručení a máte po starostech.

2. Veteránista si nesmí vůz ponechat

„Jsem fandou vozů Wartburg. Dvě auta s motorem 1.3 mám osazena čísly a provozuji je. Třetí auto chci renovovat a nechat pouze na sběratelské účely. Zašel jsem proto na odbor dopravy, kde jsem chtěl vyřadit vozidlo z evidence a následně zrušit povinné ručení. Vůz už nikdy nebude jezdit na pozemních komunikacích. Na úřadě ode mě k úplnému vyřazení požadují doklad o ekologické likvidaci. Na moji námitku, že vůz nelikviduji, ale že si jej ponechávám a chci ho pouze vyřadit z registru, jsem dostal odpověď, že tohle nelze. Zatím jsem dal SPZ do depozitu a přerušil povinné ručení. Pro mě je to ale pouze dočasné řešení, protože chci auto trvale vyřadit, ale nikoli nechat sešrotovat. Existuje řešení trvalého vyřazení auta bez ekolikvidace (zákon, vyhláška), případně jiný postup? Jak mám udělat, abych auto vyřadil z evidence coby muzejní exponát a zároveň mi zůstalo?“ (Roland Schulz, Pardubice)

Legislativa bohužel na sběratele nepamatuje. Až do roku 2004 tato možnost existovala, od té doby lze ale trvale vyřadit auto z registru pouze na základě protokolu o ekologické likvidaci. Vyplývá to ze směrnice Evropského parlamentu a Rady (2000/53/ES) o vozidlech s ukončenou životností a je promítnuto v zákoně o odpadech. „Pokud si majitel chce vozidlo ponechat, může si požádat o veteránské značky, nebo počkat do lednové činnosti novely zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. V této novele bude umožněno vyřazení vozidla z provozu,“ říká Jana Taušová z ministerstva životního prostředí.

3. Majitel už nežije
„Před lety jsem koupil starou jawu a přepis tehdy neřešil. Původní majitel už ani nežije, motorka na mě dodnes není přepsaná. Jawa leží roky ve stodole, nejezdí se na ní. Chtěl bych si ji nechat a jednou třeba renovovat, ale nehodlám kvůli tomu absolvovat hledání dědiců a složité dohlašování. Co s tím?“ (Pavel Hanák, Znojmo)

Dokud je motorka napsána na původního majitele, nemá její současný vlastník ani možnost cokoliv v registru vozidel měnit. Jedinou šancí je tak dohledat dědice a převod vozidla s nimi vyřešit. Pokud se s vozidlem nejezdilo po 1. květnu 2004 – odkdy platí povinnost předkládat doklad o ekologické likvidaci –, stačí provozovateli zajít na úřad a oznámit, jak vozidlo zaniklo. Pozor, nesmělo na něj ale být uzavřeno od té doby povinné ručení nebo nesmělo absolvovat STK. I tyto případy řeší lednová novela. Pokud jsou značky deponovány po dobu delší než 18 měsíců, jednoduše vozidlo v registru zanikne, a vám fyzicky přesto zůstane.

4. Škodovku ukradli, ale…
„Před třemi roky mi na parkovišti u domu v Plzni byla odcizena Škoda 120 L. Sice stařičká, ale stále ještě věrně sloužila. Věc byla oznámena policii ČR, mám potvrzení o přijatém oznámení a následně usnesení o odložení trestní věci – pachatel neznámý, auto nebylo nalezeno. Následně jsem zrušil pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a na registru vozidel se pokusil vozidlo odhlásit. Zde mi ale sdělili, že vozidlo mohu odhlásit pouze na základě potvrzení o ekologické likvidaci, které pochopitelně nemám. Uběhly roky, auto nalezeno nebylo, i učinil jsem na registru vozidel nový dotaz ohledně odhlášení – se stejným výsledkem, bez potvrzení o ekologické likvidaci to nejde! Situace se mi zdá být naprosto absurdní.“ (Petr Krahulec, Klatovy)

Jakkoli se to může zdát zvláštní, není v tomto případě možno vozidlo odhlásit. A má to svou logiku. „Odcizení vozidla nezakládá důvod k trvalému vyřazení vozidla z registru silničních vozidel. Při případném nálezu vozidla je ho možné opět uvést do provozu. V případě, že by došlo k trvalému vyřazení vozidla, nebylo by možné opět provozovat, jelikož trvalým vyřazením ztrácí technickou způsobilost a jedná se o nevratný úkon,“ říká Václav Kotrch z Magistrátu hlavního města Prahy. K tomu dodává, že podle § 12 zákona č. 168/1999 ve znění pozdějších předpisů zaniká pojištění odpovědnosti z důvodu odcizení vozidla. Pokud nelze dobu odcizení přesně určit, považuje se vozidlo za odcizené, jakmile Policie České republiky přijala oznámení o odcizení vozidla.

5. Obytňák zůstal v cizině
„Při dovolené na Mallorce mi tamní nenechavci nejen vykradli obytné auto, ale vybili si na něm i vztek. Z vozu zbyly jen plechy a plast, všechna okna rozbitá. Za malý peníz jsem byl rád, že jsem se jej zbavil. To ale nebyl konec potíží. Další nastaly až doma, když jsem šel neexistující vozidlo odhlásit. Úřad potřeboval doklad o ekologické likvidaci, který jsem samozřejmě neměl. Nepomohla pravda, že mi jej zničili v zahraničí, a tak jsem jej tam prodal. Čestné prohlášení nikoho nezajímalo. Nedokázal jsem úředníky přesvědčit, až mi nějaká dobrá duše poradila, že musím lhát. Na zahradě se mi tak „objevila“ prolézačka a domeček pro děti. Auto změnilo způsob užívání. Tohle úředníkovi stačilo, vrak už vidět nechtěl. Celá anabáze, na níž jsem ztratil několik dní, pro mě skončila. Jak jsem ale následně zjistil, měl jsem obrovské štěstí. Všichni známí, kteří chtěli podobný kousek udělat na svém úřadě, se totiž se zlou potázali. Nejenže po nich úředník za přepážkou požadoval fotografi i, kde je vidět jiné používání vozidla, ale také písemné vyjádření ekologů. Nakonec se o tom chtěl ještě osobně přesvědčit. Můj recept je tak neopakovatelný.“ (Čtenář ze středních Čech)

Tento kdysi velmi oblíbený způsob už dnes není možný. K prvnímu listopadu 2013 úřady neakceptují argument jiného využití. Od ledna by se na to ale daly aplikovat podmínky úplného zničení vozidla, které nově umožňují vyřadit ho na základě „zániku“.

Pět otázek pro Jana Belka, vedoucí provozu Praha Kovošrot Group CZ

Jaký je ze strany občanů zájem o ekologickou likvidaci vozidla?

Týdně vykonáme ekologickou likvidaci asi deseti až dvaceti automobilů. Záleží na dni. Ke konci měsíce je autovraků více.

Musíte zájemce o ekologickou likvidaci odmítat, například když chybí katalyzátor?

Chybějící katalyzátor není důvodem k nepřevzetí vozidla.

Hradí se něco za likvidaci vozidla?

Platíme asi patnáct set korun za tunu. V případě chybějících částí, například katalyzátoru, pak neplatíme nic.

Jak mohu požádat o likvidaci vozidla?

Stačí s automobilem přijet. Není nutno se objednávat.

Čtenáři se na nás obracejí s dotazy, že již vozidlo nemají, a na úřadě jim ho nechtějí likvidovat. Vystavíte jim v takových případech doklad?

Ne. K vystavení dokladu je nutno odevzdat alespoň karoserii nebo rám s označením identifikačního čísla a motor s označením identifikačního čísla, pokud bylo uvedeno v osvědčení o registraci vozidla.
BMW 318IS/1995
BMW 1802/1975
BMW 2002/1968
BMW 2002 Ti Alpina/B5/1968
BMW 2002/1974
BMW 323 i/1983
BMW 3.0 CSL/1974
Uživatelský avatar
Stoupa
žralok
 
Příspěvky: 186
Registrován: čtvrtek 08.07.2010 00:01:45

Re: Registr vozidel

Příspěvekod R.I.P » pátek 14.11.2014 18:17:24

Takže jestli to správně chápu tak, aby auto které mám už cca 3 roky v depozitu a v současné době je rozebrané musím nejpozději do konce roku pojistit a provést STK, aby ,,Nezaniklo" ?
Uživatelský avatar
R.I.P
žralokář
 
Příspěvky: 256
Registrován: středa 27.05.2009 19:23:59
Bydliště: Ostrava

Další

Zpět na O VŠEM..

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron