A tak já si taky přisadim
Se Stoupovo názorem nesouhlasim. Když jdu do hospody, tak si tam platim za službu, jejíž součástí je i to, že tam zabíram stůl, někdo kvůli mně musí topit, mýt po mně nádobí, poslouchat moje kecy a podobně - a pak toleruju, že tam pivo stojí třeba pětkrát víc než za kolik bych si ho koupil na doma.
Ale v autoservisu si platim za práci a zkušenosti mechanika, které sám nemam. A každý mi tu práci naúčtuje tak jako tak, přičemž kapitolou samo o sobě by bylo to, že často zákazník nedokáže posoudit, jak složitá oprava byla a je tam pak prostor ho lehce natáhnout. Ale opravdu nevidim důvod, proč bych měl v servisu platit za díly výrazně víc, než za kolik si ty samé dokážu sehnat sám. Chápu, že servis s tim má nějakou práci s objednáním a určitě si necham takhle objednat díly, u nichž bych si nebyl jistý s výběrem (jako abych nekoupil něco, co tam nebude pasovat), v takovým případě beru to, že ve vyšší ceně je i riziko servisu, že to nebude fungovat. Ale pokud chci vyměnit třeba desky a kotouče, tak si má servis naúčtovat práci a hotovo. Nevim, proč mu vadí, že si je donesu sám. Teda vím, protože na mně vydělá míň. A to nemluvim o rychlosti, která je taky sporná. Loni jsem řešil geometrii na E28 a v jednom servisu mě donutili postupně vyměnit několik dílů nápravy. Slíbili, že to bude druhý den, tak jsem akceptoval jejich díly a nakonec tam auto stálo na dvoře týden, protože slavné Kelly jim to nebylo schopné dodat. A já jim přitom nabízel, že vim, kde mi to dají hned a že to můžu za dvě hodiny přivézt. Takže jsem nakonec déle čekal a víc platil.
Takže vážení servisáci, pokud si někdo přinese nějaké sračkové díly a vy se s nim nechcete pak dohadovat, že se mu to za měsíc rozpadne, tak samozřejmě z hlediska profesní cti je na místě opravu odmítnout. Pokud si ale donesu něco normálního, tak mě nemějte za nějakou socku, účtujte si svojí práci a nesoupeřte s eshopama.
Domluvil jsem..... prozatím