E21316,M10B16-štelung volnoběhu,CO,pokec,rady,doporučení

E21 a předchůdci 1500 - 2002

E21316,M10B16-štelung volnoběhu,CO,pokec,rady,doporučení

Příspěvekod Matěj » čtvrtek 14.05.2020 16:52:15

Zdravím Vás,
pokud někdo přihodí radu, budu potěšen. Po dlouhé době se mi podařilo oživit mou 316 ve stodole a slavnostně jsem vyjel na světlo Boží. Asi před 5ti lety se vyndal původní M10b18 co trošku kouřil a vestavěli jsme jiný, prý bezvadný m10b16. Opravdu, ale až po tak dlouhé době jsem se dostal k jeho oživení. Nové kabely, svíce, palec, víčko, podtlakové hadičky, olej, filtry, mám Solex 2B4, dvoukomorový už z E30 myslim.(ten tam byl odjakživa, co auto mám), nastavil jsem předstih dle chytrých knih a hned si bafnul a běží. Po několikadenním laborování jde dle mého ucha slušně, ovšem jsou tu tři věci, které ne a ne doladit. Když nandám nové a suché svíce, jde pěkně na 4 hned od začátku a prakticky celý den, co si s tim přejíždim po dvoře, zhasnu, startuju.. Druhý den chytne hned, ale vždy druhý válec od začátku nepálí a ani se po chvíli nechytne. Musim vyndat 2. svíci, mokrá, po očištění jdou zas pěkně všechny 4. Jasný, moc benzinu..? Proč 2.? Druhá věc, mám šroubek volnoběhu uplně zašroubovaný a otáčky stále 1500. Po vytáčení šroubu volnoběhu, motor reaguje a jde ještě víc do toček. Druhý šroub na seřízení CO reaguje na otáčení, ale i v nejnižších otáčkách má motor stále 13-15set. Jediné čím se mi podaří snížit otáčky je rozdělovač, takže pootočím a motor si vrčí na volnoběh pěkně 900-1000, 1100 kolik chci, ale má to nepříznivý vliv potom na jízdu. Jde pomalu do otáček a lenost neskutečná, tak to být určitě nemá. Když je riska na rozdělovači přesně uprostřed výseče, je to optimální, jde pěkně do otáček, ale na volnoběh se pod 1500 nedostanu. A asi, co bude největší průser, motor dost kouří, černý saze, ne pořád, poněvadž si hraju s tim CO šroubem a přijde mi, když je uplně vytočený směrem ven z karbce, je to nejlepší a nehulí to tolik. Ale dle mého laického a amatérského uvážení jsou v pytli kroužky a kdovíco ještě, motor není bezvadný, někudy protéká olej do válců a proto to tak hulí. Také je v novém oleji cítit benzin a není po 15km testování tak krásně medově žlutý, jako když jsem tam olej lil.. Jak jsem psal výše, jsem mechanik amatér, mám to auto už 15 let, teď je už 5 let v depozitu, učím se ho, chci se ho naučit a chci si postavit pěkně od základu motor z nových dílů. Mám ještě jednu komplet E21, ale s kladívkovým zapalováním a několik kompletních motorů M10, buď 16, nebo 18. A další E21 už bez kastle v krabicích. Času na mechaničení pramálo, ale když mne to jednou za čas chytne, tvořim hodnoty. Je tu někde návod, jak postupovat při generálce tohoto typu motoru? Samože vím, že celý rozebrat, vyměnit všechna těsnění, nechat srovnat hlavu, blok, pěkně nabarvit, složit, uložit a naladit.. Ale např, jaké pak volit nové pístní kroužky, když bude, tzv. po výbrusu? To by měl rozhodnout nějaký odborník, ne? Jste tu někdo z JČ( Budějce, Písek, Strakonice, Vimperk, Prachatice), ale i SČ, Příbram, Plzeň jih, Praha je drahá:), ale budiž.., kdo by do toho šel a pomohl mi? Mám z čeho brát a mám chuť takový netěžký projekt realizovat. Garage mám u Rožmitálu pod Třemšínem, 26242.
I na závěr Tě zdravím a zdař se vše, co děláš! ccc
Matěj
Uživatelský avatar
Matěj
malej žralok
 
Příspěvky: 69
Registrován: středa 22.08.2007 14:13:13
Bydliště: středočesko

Re: E21316,M10B16-štelung volnoběhu,CO,pokec,rady,doporučení

Příspěvekod dimon » pondělí 18.05.2020 19:15:34

Ahoj, jsem z Písku...ale tady je moje číslo telefonu, tak mi cinkni a zkusíme na něco prijit: 608831744
Uživatelský avatar
dimon
žralokář
 
Příspěvky: 364
Registrován: pátek 09.11.2012 16:49:50
Bydliště: Písek, JČ.

Re: E21316,M10B16-štelung volnoběhu,CO,pokec,rady,doporučení

Příspěvekod jarmilone » úterý 19.05.2020 13:31:58

Ahoj, držím palce při oživení....pár věcí bych asi zkontroloval - předstih nastav podle knížky, jinak se s tím nedomluvíš....pár stupňů sem a tam je OK.
Ten vysoký volnoběh může být třeba netěsnost, někde to přisává falešný vzduch(málo utažené příruby, prasklé těsnění atd) špatně zapojené podtlaky k rozdělovači nebo něco takového. Mě se dělo něco podobného a byl v pytli celý karbec, musel jsem vyměnit za jiný, tak jestli máš nějaký navíc, zkus je přehodit.
A co mě ještě napadá, když máš oleji benzín, může to být prasklá membrána v AC pumpě, taky jsem řešil...
Ať se daří !

R.
1980 E21 M10 ''Už to burčí''
1967 1000MB ''Karel''
1995 A6 QUATTRO ''Parník''
Uživatelský avatar
jarmilone
žralokář
 
Příspěvky: 296
Registrován: středa 29.06.2011 18:49:27
Bydliště: Český Těšín


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron