Stránka 1 z 1

Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: sobota 07.11.2009 09:19:02
od Jáca
Nemá toto někdo s popisem?
Díky moc.

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: sobota 07.11.2009 11:01:15
od Lukša
nechci dělat chytrého ale ryka na vačkovém kole a napoti je zářez na levé straně hlavy pod ventildeklem, dole na klice je taky ryska teda na řemenici a proti bloku je taky na levé straně- tedy někde pod rozdělovačem.dělal jem to snad stokrát a nikdy problém neby :lol: l

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: sobota 07.11.2009 20:26:19
od Jáca
OK, díky.
Moje to bude premiéra. :lol:

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: sobota 07.11.2009 23:48:18
od jaryn
Neboj, M 20 je v pohodě. Všechno je označený, nepřešponuj řemen a motor bude zase bručet.

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: sobota 07.11.2009 23:57:59
od Míšánek
jj, M20 má nejjednoduší rozvody, aj na traktoru jsou snad složitější :) Všude jsou rysky, ale jedno malé upozornění - pokud se jedná o L-Jetronic tak taky neotáčej remenicí na olejové čerpadlo, poněvadž ta zároveň žene i rozdělovač :wink:

Já jsem si s ní poprvé zvesela točil a až potom jsem si uvědomil, že je od toho hnaný i ten rozdělovač a to seřizování předstihu pak nebyl zas taková prdel :lol: Od té doby umím rozvody už i poslepu kvůli tomu kolikrát jsem je ten den měl shozené a znovu nasazené :D
A přešponovat řemen de facto ani nemáš jak, protože si ho kladka dopne přes pružinu sama. Jenom doporučuju (aspoň já to tak dělám) protočit motor s ještě povolenou napínací kladkou tak, aby tou kladkou prošel řemen po celé její délce. Možná je to zbytečné, ale já to radši dělám, mám aspoň pocit, že je to naplé tak nějak rovnoměrněj :)

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: neděle 08.11.2009 20:45:01
od Jáca
Takže jinak:
Jak se nastavuje předstih?? :oops:

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: neděle 08.11.2009 22:44:39
od Míšánek
Tys s tím potočil nebo co? :D No normálně, povolíš u rozdělovače v místech kde vchází do bloku takovou "podkovu" která jej obepíná a přitláčí k bloku, čímž brání jeho protočení a pak natáčíš rozdělovač do té doby, než najdeš to nejlepší místko, kdy motor bude dobře pálit v celém spektru otáček. Mělo by se to dělat podle stroboskopické lapmy, ale to mně přijde zbytečné :) Prostě jak na škodovce .)

Každopádně jestli jsi s tím rozvodovým kolem zatočil nějak moc, tak ho první nastav tak zhruba na rozvodech do základu. To uděláš tak, že shodíš dekl na rozdělovači a to kolo rozvodů nastavíš do takové pozice, aby ti palec rozdělovače vycházel na kontakt kabelu 1. válce

Nic složitého, řikam, jak traktor :)

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: pondělí 09.11.2009 09:26:40
od Jáca
Teďka jsem v té fázi, že je celý rozdělovač sundanej z motoru, rozvody mám stále nasazený a s motorem jsem zatočil přes kliku, protože jsem do válců svíčkama vstřikoval olej, aby to nechytlo lišáka.
Takže stejně celý znovu že?

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: pondělí 09.11.2009 18:30:01
od Míšánek
no tak v tom případě bych to Já osobně asi udělal tak, že bych to dal klasicky do základu, shodil řemen, dal nový, nasadil rozdělovač zhurba v té poloze v jaké by měl být a pak prostě doladit předstih. Ale doporučuje nastavit ten palec fakt co nejpřesněji na první válec, poněvadž na ten výkroj na spodku rozdělovače, který umožňuje to seřizování předstihu, resp. natáčení toho rozdělovače je docela malý.. Anebo řešení číslo 2 a tak jsem to taky vyřešil já, protože jsem ty rozvody měl snad shozené kvůli tomu už po desáté je takové, že si rpostě ten výkroj na tom rozdělovači zvětšíš flexou :twisted: :D Já vím, prasárna, ale funkční, nejde vidět a vlivl na cokoliv to nemá vůbec žádný podle mně :wink: Furt lepší než donekonečna shazovat a nasazovat řemen jak kokot :twisted:

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: úterý 19.01.2010 00:45:44
od Athos
Budu dělat taky rozvody na M20 a už jsem koukal automechanikovi přes rameno i :-)

Jediný co nevím, jak ho napnout, pochopím to, když ro rozdělám hned? :-)

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: středa 20.01.2010 12:34:49
od bmw4ever
pochopíš to zas tak těžké není, koukni do ETK a hned ti cvakne

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: středa 20.01.2010 16:12:22
od Míšánek
Athos píše:Budu dělat taky rozvody na M20 a už jsem koukal automechanikovi přes rameno i :-)

Jediný co nevím, jak ho napnout, pochopím to, když ro rozdělám hned? :-)

Ty rozvody ti napne napínací kladka, která se mění spolu s řemenem. Je na takové pružince a já jsem to dělával dycky tak, že jak jsem nasadil řemen, tak jsem tu kladku nechal povolenou, několikrát protočil motorem aby se napla jakoby po celé délce ten řemen (nejspíš zbytečnost, ale měl jsem z toho lepší pocit :) ), pak tu kladku utáhneš, otevřeš si pivo, zapálíš si a díváš se na napnuté rozvody :wink: :)

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: čtvrtek 21.01.2010 03:24:53
od Athos
bmw4ever píše:pochopíš to zas tak těžké není, koukni do ETK a hned ti cvakne



Z obrázku mi necvaklo :-)

Jestli to je logicky, tak mi to dojde, až to rozdělám.

Jinak dřív dávali do rozvodové sady i tu napínací kladku s pružinkou, je to tak furt?

Re: Schéma nastavení rozvodů M20

PříspěvekNapsal: čtvrtek 21.01.2010 21:51:58
od Míšánek
Já jsem měl novou sadu dycky bez pružinky