od TomasO » úterý 26.10.2010 14:42:24
Nazdar,
zavarením diferenciál stráca svoju funkčnosť a nestáva sa samosvorným. Samosvor prenáša časť krútiaceho momentu napr. pri prejazde zákrutou z odlachčeného kolesa na koleso zatažené, ktoré dokáže tento moment efektívnejšie využiť, avšak ak by sa diff zavaril tak by sa obe kolesá točili neustále rovnakou rýchlostou, čo je problém pretože pri prejazde zákrutou opisuje vnútorné koleso menšiu kružnicu oproti kolesu vonkajšiemu z čoho vyplívajú ich rozdielne rýchlosti. Výsledkom takéhoto zavarenia ľahko môže byť poškodenie hnacieho ústrojenstva v dôsledku vznikania nežiadúcich síl. Zavarenie diferenciálu možno má nejaký zmysel pri autách využívaných na drift, kde je rovnomerné rozdelenie krútiaceho momentu žiaduce.
Podľa mňa je hocijakého žraloka na drift škoda, viem si ich predstaviť na nejakej Historic rally alebo podobne, to určite áno, ale na driftenie je tu kopec iných aut.
Ja vzhladom na vek a opotrebenie súčestí našich áut takúto úpravu neodporúčam.