E21 - 318(karb. 2B4) ! Motor STOP !

E21 a předchůdci 1500 - 2002

E21 - 318(karb. 2B4) ! Motor STOP !

Příspěvekod Matěj » sobota 19.03.2011 11:06:50

Včera jsem zasejc po nějakém čase ohřál jeden ze svých strojů BMW E21. Nejdříve ve stodole, pak mi to samo nedalo a tak jsem i deštěm vyjel na krátkou projíždku. Motor vrčel po podzimním seštělování jak brundibáwár, vše fachalo, jak má. Při návratu domu z cca 4km výletu jsem motor do kopce vytočil více než obvykle a najednou to zdechlo. Takže zas vše tak skvěle nefachalo. Hned jsem vyhodil kvalt, bych se dostal setrvačností na rovinu a po dojetí jsem auto už nenatočil. Vše jsem na místě přešel, benálu dosti, el. pumpa tlačila, žádná hadička nevypadlá, cívka nepřepálená,...
Má garage byla od místa zrady asi 6OOmetrů. Projíždějící kamarádka mne k ní asi po půl hodce odtáhla, na laně jsem to zkoušel ještě nakopnout přes kvalt - ale nic! Šel jsem se nasrán usušit. Asi hodku jsem se pak venku už v pršiplášti zabýval broušením mikrovrstvičky poškozeného laku ptačím a netopýřím trusem, dle rady jaryna a harezze odtud z fora. Lilo jak sviň, takže pro broušení pod vodou ideální podmínky. Šlo to krásně, 15OO waterbrusnej a má zručnost si s flekama od hoven i zašlým lakem, poradili hravě. A výsledek? Nikdy jsem tak vyblejskanej kabátek neměl. Ještě příde na velmi jemnou leštící pastu a kotoučovou leštičku,(opět dám na rady výše zmíněných odborníků bqq ) Kucí díky!!! azz
No ale hlavně, zkusil jsem asi po hodce broušení otočit klíčkem a motour chytnul na brnk! Kvečír jsem pak v poho opět nastartoval a auto uložil zpět do stodoly.
Takže? Co kdo myslíte? Je to klasickej M1O 1,6/1,8 motor, na něm karbec 2B4. Jak jsem psal na podzim vše nově přetěsněno, nové náplně, filtry, hadičky podtlaků,
Má to určo něco společného s tim když je motor horký/studený, bylo to prostě, jako by tam nešel benál, jako by se v karbecu něco zavřelo, ale...
Karbec jsem otevřenej ještě nikdá neměl, ani se mi do toho moc nechce, páč je to pro mne dost složitý mechanismus.
Děkuju moc za jakoukoliv poradu.
Matěj
Uživatelský avatar
Matěj
malej žralok
 
Příspěvky: 69
Registrován: středa 22.08.2007 14:13:13
Bydliště: středočesko

Re: E21 - 318(karb. 2B4) ! Motor STOP !

Příspěvekod domica » sobota 19.03.2011 14:31:51

co je cívka nepřepálená? šla z ní jiskra na rozdělovač? z rozdělovače na svíčkové kabely?
bmw e24 635 csi 1983 http://stefan635.rajce.idnes.cz/fotky_6-er
bmw e39 525i 2001
Audi A6 avant Quattro 2,8 i "Kačenka"

Life´s too short for driving 4 cyl cars...
domica
žralokář
 
Příspěvky: 276
Registrován: pondělí 19.10.2009 21:12:07
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: E21 - 318(karb. 2B4) ! Motor STOP !

Příspěvekod Matěj » sobota 19.03.2011 17:30:19

Cívkou nepřepálenou jsem měl na mysli, že z ní zeshora nevylezl ten pojistnej čudlik. Dočetl jsem se v knize o udržbě BMW, že když z cívky vyleze shora z kulatého otvůrku ten váleček, je cívka znehodnocena a je třeba ji vyměnit.
Uživatelský avatar
Matěj
malej žralok
 
Příspěvky: 69
Registrován: středa 22.08.2007 14:13:13
Bydliště: středočesko

Re: E21 - 318(karb. 2B4) ! Motor STOP !

Příspěvekod domica » sobota 19.03.2011 19:01:56

Příště až to znovu nepůjde natočit, začni tím, že vytáhneš střední kabel , který vede od cívky k rozdělovači ze strany rozdělovače, přidrž kousek venku co nejblíž k hlavě, at ti někdo protočí motor, pokud přeskakuje jiskra, pokračuj kterýmkoliv kabelem ke svíčce stejným způsobem, pokud skáče jiskra, až pak hledej chybu v benzinu.. toto platí jak pro bmw, tak pro schadewagen 105, princip je stejný... agg
bmw e24 635 csi 1983 http://stefan635.rajce.idnes.cz/fotky_6-er
bmw e39 525i 2001
Audi A6 avant Quattro 2,8 i "Kačenka"

Life´s too short for driving 4 cyl cars...
domica
žralokář
 
Příspěvky: 276
Registrován: pondělí 19.10.2009 21:12:07
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: E21 - 318(karb. 2B4) ! Motor STOP !

Příspěvekod jaryn » sobota 19.03.2011 22:03:40

Ten čudlík nemusí být vylezlej. Důležitej je primární a sekundární odpor cívky.
Uživatelský avatar
jaryn
žralokář
 
Příspěvky: 389
Registrován: čtvrtek 09.10.2008 23:31:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: E21 - 318(karb. 2B4) ! Motor STOP !

Příspěvekod domica » pondělí 21.03.2011 17:51:18

uřčitě to všichni znáte, ale opakování neškodí...
Přílohy
28.jpg
28.jpg (16.48 KiB) Zobrazeno 2260 krát
bmw e24 635 csi 1983 http://stefan635.rajce.idnes.cz/fotky_6-er
bmw e39 525i 2001
Audi A6 avant Quattro 2,8 i "Kačenka"

Life´s too short for driving 4 cyl cars...
domica
žralokář
 
Příspěvky: 276
Registrován: pondělí 19.10.2009 21:12:07
Bydliště: Veselí nad Moravou


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron