e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

E21 a předchůdci 1500 - 2002

e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Alois » sobota 24.03.2012 20:52:11

agg Podařilo se nám vyměnit karbec a nechcípá to, jenže to drží 1500-2000 ot/min a sytič se zdá funguje opačně, s tím že když se to zahřívá, klapa se více otevírá. Spojka už je odlepená, trochu se asi přes zimu přilepila - takže na to se už ptát nemusím, navíc když už se to řešilo. Jak se šteluje volnoběh? Je na to nějaký šroubek, jako prý u jiných karburátorů?

Dále jak odvzdušnit u e21 spojku? ahh agg
Alois
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2146
Registrován: sobota 02.05.2009 13:52:23
Bydliště: Ostrava

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Alois » neděle 25.03.2012 11:22:19

Díky za help, tak to zjistíme jinak... abb
Alois
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2146
Registrován: sobota 02.05.2009 13:52:23
Bydliště: Ostrava

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod DC » neděle 25.03.2012 11:36:16

s karbecem ti neporadim, ale spojka je jednoduchá

naleješ nádobku na brzdovou kapalinu a pak šlápneš asi 10x na spojku - pokud zůstane na podlaze tak vytaháneš a zas šlápneš

po těch 10 pokusech podržíš pedál na podlaze a odpustíš kapalinu z odvzdušnováku na válečku u převodovky

postup opakuješ dokud se pedál spojky nechová normálně případně dokud jdou z okruhu bublinky

stále kontroluješ množství kapaliny v nádobce

ANEBO
použiješ tlakový odvzdušnovač a máš to bez námahy agg
Uživatelský avatar
DC
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1329
Registrován: úterý 03.07.2007 17:56:34
Bydliště: Řáholec

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Hanis325 » neděle 25.03.2012 14:27:01

Vsak to se stalo i u te e30 u pinkiho pred barakem a parkrat si poslapal dolil brzdovku a slo to hned add E21to bude mit stejne
Uživatelský avatar
Hanis325
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1759
Registrován: čtvrtek 30.10.2008 17:34:02
Bydliště: Dědina 12km pod Mnichovem :-)

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod jaryn » neděle 25.03.2012 22:03:11

K tomu karbecu: Jestli se Ti otvírají klapky,tak jak popisuješ,tak bych řekl, že fachaj správně a jde jen o to jak moc zůstávají pootevřeny a jak rychle otvírají. to nastavíš přitažením, nebo povolením bimetalu v sytiči/povolíš na něm ty tři šroubky a hneš proti rysce celým domkem sytiče/. Ty otáčky se pokus stáhnout jen na pravé straně karburátoru, kde je vymezovací šroubek mezi táhly. Pamatuj si otáčky tím šroubem. To aby jsi to mohl vrátit do původních stavu, kdyby to začalo zlobit nějak jinak a mohl jsi vycházet z původního stavu kdy to bručelo aspoň takhle. Ještě je důležitý jestli je to automat, nebo manuál. Je tam rozdílný zapojení podtlaků rozdělovače.Od zítřka večer budu zpátky a na telefonu, tak až budeš u auta brnkni a popíšu Ti to líp, páč teď nejsem na svém počítači a nemám tady ani žádnou fotku.
Uživatelský avatar
jaryn
žralokář
 
Příspěvky: 389
Registrován: čtvrtek 09.10.2008 23:31:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Alois » neděle 25.03.2012 23:09:39

Děkuji Jaryne, kouknu na to, dle návodu a dám vědět. Je to manuál 4kvalt, po facelift. Má už ten novější filtr s tím odsáváním (nebo co to je) a hadičkama, u té druhé (předfacelift) se karbec vyměnil za jiný, ten starší myslím za novější (už se v tom při laboraci s třema karbecema ztrácím buu ) a jede to, až na to, že volnoběh je u 1500 ot/min. Už jde i do otáček a nedusí se, je to i živé (na zdechlou 320/6 agg ). Ale ten pofacelift, tomu se moc nechce, proti té druhé, jinak bych to nevysledoval. Jestli to není ještě tím že jak říkám, pamatuji si, že jsem tam myslím implantoval ten novější karbec, co už nemá některé ty hadičky. Asi to vyfotím a vysvětlím přesně. Rád bych ten karbec Solex 320/6 a celkově karbec pochopil. Sic 320/6 už nechci, nemá v e21 smysl a všechny e21 půjdou do světa a nahradí ji jediná 316/318/ nebo ičko kdyby se stala náhoda tak 323i ale nejraději 4vál, už jsem pevně rozhodnutý, po několikaleté laboraci s e21.
Dále se trápím ještě víc s 316, jak jsem ti psal, je tam nějaký zvláštní dvoukomorový karbec, tedy, pokud to tak po faceliftu nemá být, ale myslel jsem že 316 má jen jednokomorový s kosočtvercovou přírubou, a kulatým vrchem pod deklem filtru. Tento má oválný vršek a komory dvě s obdélníkovou přírubou. Začínám uvažovat že to celé vyměním i se sáním pod karbecem za ten starší model s kulatým vrchem. Pořád se to přechlastává, na studeno chytne, jednou drží volnoběh a jak se zahřeje i kolem 1000 ot/min, ale někdy ne, někdy drží kolem 2000/ot snad (v této jediné e21 nemám otáčkoměr a budíky kvůli zjištění měnit nebudu i když jich mám asi deset agg ), takže odhaduji podle zvuku. Pak se jakoby uchlastá, už nevím jaká komora zalije benzínem a střílí, kucká, šlehají plameny z výfuku občas a dělá si co chce, nahoru, dolů otáčky, zdechne. A to co se line z výfuku, to je v garáži i venku na zdechnutí. Nepopssatelný dým, ale je to určitě díky toho karbecu, přesto že to nejelo dva roky snad, to auto, nebo rok, jako všechny e21.. Vezmu, všechny je prodám a je klid.. abb

Jinak díky moc Jaryne, až budu u aut, volám.

Tlakový odvzdušnovač nemám, takže půjdu dle tvého návodu. Na jedné 320/6 jsem spojku odlepil, zabírá super, takže asi není stará, možná proto se to stalo. Ale u té druhé mám pedál volný, myslím že jsem viděl v hadičce bubliny (jestli to ale nebylo v té, kde už funguje agg ), takže zkusím, jak říkáš. Asi rok, dva, to udělala taky, ale vydržela to, teď už zase rok stojí. Asi nebude storpocentní váleček, ale nevím jestli mám navíc, ještě jsem se k němu v té tuně dílů neprokopal. Prošlapávání spojky nepomáhá. Díky.

P.S: Viktore, kde je ten odvzdušňovák u té převodovky, ať to nemusím hledat, pokud bych byl slepý, to bylo asi to hlavní, co jsem se chtěl zeptat abb Už mi to jeden kdysi jeden dělal, ale nedával jsem pozor..
Alois
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2146
Registrován: sobota 02.05.2009 13:52:23
Bydliště: Ostrava

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod DC » pondělí 26.03.2012 08:07:24

odvzdušňovák je na pomocnym spojkovym válečku, kterej je přimontovanej na převodovce na straně řidiče - vede k němu trubička od hlavního spojkovýho válečku - to nepřehlídneš ;-)
Uživatelský avatar
DC
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1329
Registrován: úterý 03.07.2007 17:56:34
Bydliště: Řáholec

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Alois » pondělí 26.03.2012 12:42:24

Ok tedy, díky..
Alois
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2146
Registrován: sobota 02.05.2009 13:52:23
Bydliště: Ostrava

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod jarmilone » pondělí 26.03.2012 13:05:01

čau, z té 316 vylej všechen benzín a dej čerstvý - po té době už je z toho skoro petrolej agg měl jsem podobné zážitky s autama co stály moc dlouho - pak to kucká , střílí a nejede (a smrdí) - s novým benzínem už to snad poladit pujde aspoň nějak +-
1980 E21 M10 ''Už to burčí''
1967 1000MB ''Karel''
1995 A6 QUATTRO ''Parník''
Uživatelský avatar
jarmilone
žralokář
 
Příspěvky: 296
Registrován: středa 29.06.2011 18:49:27
Bydliště: Český Těšín

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Alois » pondělí 26.03.2012 15:03:12

Dolívalse tam nový benzín, starého tam bylo minimum, nebo nic.. Ale i nad tím popřemýšlím..
Alois
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2146
Registrován: sobota 02.05.2009 13:52:23
Bydliště: Ostrava

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod jaryn » úterý 27.03.2012 04:55:05

"...Vezmu, všechny je prodám a je klid.. " - Konečně někdo přišel na to jak se zbavit nervů z rozhádanýho Solexu. agg
Uživatelský avatar
jaryn
žralokář
 
Příspěvky: 389
Registrován: čtvrtek 09.10.2008 23:31:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Alois » úterý 27.03.2012 16:35:04

agg A náhradník čtyřválec, nebo Ičko to ještě jistí... agg
Alois
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2146
Registrován: sobota 02.05.2009 13:52:23
Bydliště: Ostrava

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod mts » čtvrtek 29.03.2012 20:47:25

jarmilone píše:čau, z té 316 vylej všechen benzín a dej čerstvý - po té době už je z toho skoro petrolej agg měl jsem podobné zážitky s autama co stály moc dlouho - pak to kucká , střílí a nejede (a smrdí) - s novým benzínem už to snad poladit pujde aspoň nějak +-

Jak řiká kolega,benzín strácí oktany a pak uš skoro nehoří,a taky po tý době může bejt nedobrý těsnění pod karbecem,nebo to plasový mezi karbecem a sánim,taky můžou bej hadičky od podtlaků v prdeli,jak to přisává falešnej vzduch tak se to jakoby dusí,nebo když je špatnej podtlak u palivovího čerpadla na karburátoru špatně dávkuje palivo...u těhle 4A1 solexů jak s tim dlouho nejezdíš tak se to chová jinak
Uživatelský avatar
mts
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 868
Registrován: pátek 14.01.2011 12:57:33
Bydliště: Klecany

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod Alois » čtvrtek 29.03.2012 20:49:07

Vše co píšeš má smysl. Jak bude čas, vezmu se to prozkoumat, snad tomu přijdu na kloub...
Alois
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2146
Registrován: sobota 02.05.2009 13:52:23
Bydliště: Ostrava

Re: e21 320/6 dva rychlé a hloupé dotazy

Příspěvekod mts » pátek 30.03.2012 07:42:18

já si ho předvčírem kupoval a maj 2 sady,bez a s,tim plastem pod karburátor, bez stojí 1700 a to s plastem 2600,tak jestli to chceš vůbec řešit viď,já ho měnil hlavně kvůli spotřebě,pak to dobře naladěný jezdí za 8...
Uživatelský avatar
mts
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 868
Registrován: pátek 14.01.2011 12:57:33
Bydliště: Klecany

Další

Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron