Benzín v oleji 316/78

E21 a předchůdci 1500 - 2002

Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod 1tom » středa 05.03.2014 23:21:14

Zdravím a prosím ctěné fórum o POMOC a rady:
E21 - 316/78, karburátor - po koupi auta jsem si všim podezřele vysoký hladiny oleje" na rysce. :To" co se vypustilo bylo opravdu hodně naředěné benzínem /voda ne/. Říkal jsem si kdoví co se stím dělo, studené starty, neúspěšné pokusy atd. Teď má auto ale vyměněné svíčky i olej, motor běží docela kultivovaně ....ale po pár krátkých zavvrčeních už to zase vypadá, že je oleje víc než se tam nalilo acc, zdá se, že je to i cítit na měrce.. Pár dalších info k dálkové diagnostice:
- Chytá na první otočení, nehulí to, ten motor nepůsobbí jako úplná vražda /že by to protékalo přes kroužky? komprese válců byla měř měřena domádo měřákem /všechny válce ukazují 7at? - ale to ještě zpřesním.
- na karburátor jsme nešahali, ale snad kdyby se to nějak přechlastávalo, tak by ten chod nebyl plynulý..
/tedy nemohu srovnavat s jinou M10/.
- někde na jiných fórech se řešila teorie, že benzín může do bloku protékat přes palivový čerpadlo /pod membránou/, ale netuším jestli to je možné u této konstrukce motoru.
- auto je u Mělníka, jezdí, ale zatim nesmí na silnici, jezdim tam za nim občas, takže teď s obavou a nadějí těším na vaše upřesnujici dotazy příp. tipy. Díky za jakýkoliv námět, Tomáš
Uživatelský avatar
1tom
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 42
Registrován: úterý 29.10.2013 22:52:36
Bydliště: Praha 5

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod DC » čtvrtek 06.03.2014 07:43:03

jestli má ten motor normální chod a nekouří černě, tak bych asi opravdu kouknul na to čerpadlo na hlavě - u druhýho válce na straně sání a vedou do toho dvě hadičky :) - pokud by protékalo dovnitř, tak by určitě byla vidět stopa benzinu v oleji pod ventilovym víkem
e9, e10, e12, e21T, e23, e23T, e24T, e24TT, e30, e31, 2x Z3M, e65, e83
r100, r1200r
http://www.bigbmw.cz
Uživatelský avatar
DC
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1698
Registrován: úterý 03.07.2007 17:56:34
Bydliště: Praha

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod 1tom » čtvrtek 06.03.2014 23:25:48

DC díky že připouštíš tu teorii :-)
Kamarád mi mimo forum napsal...
"Myslim ze jako indicie by se jeste dalo zkusit jestli kdyz se to natoci a pak odstavi treba na den-dva jestli je plovakovka plna benzinu nebo jestli to neproteka z karburatoru zpet do AC pumpy a tudy do hlavy a oleje.
Chce to skouset.
Asi nejlepsi sundat to cerpadlo z hlavy a skusit ho pripojit na benzin.Kdyz zapumpujes a bude to kolem paky chcat je to jasny!"
... k autu se dostanu až za tyden, tak mám čas spekulovat a rozvíjet teorie... je to realná úvaha? postup? Diky T
Uživatelský avatar
1tom
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 42
Registrován: úterý 29.10.2013 22:52:36
Bydliště: Praha 5

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod DC » pátek 07.03.2014 07:46:35

když k tomu přijdeš druhej, třetí den, tak to startuje jak rychle? já mám zkušenost u 02, že i pokud stojí třeba týden, tak startuje na brnk, ale po měsící se benzín z plovákovky vypaří a trvá než čerpadlo natáhne

podle toho máš hned jasno, jestli benzin v plovákovce zůstal bo ne

ohledně odpojení čerpadla a tlačení manuálně nevim, to jsem nikdy nezkoušel - nevím jako silou je potřeba působit, ale to určitě zjistíš - za zkoušku to stojí
e9, e10, e12, e21T, e23, e23T, e24T, e24TT, e30, e31, 2x Z3M, e65, e83
r100, r1200r
http://www.bigbmw.cz
Uživatelský avatar
DC
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1698
Registrován: úterý 03.07.2007 17:56:34
Bydliště: Praha

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod dimon » pátek 07.03.2014 07:52:20

Ahoj,
tak nad tim ani ne špekuluj, všechno co řekl DC a tvůj kámoš je pravda-prostě AC-pumpa prochcává a máš v oleji benzin! Je to jasné jako slunce. Vyměň je a je to. Já si je vyměnil rovnou za elektrického Faceta a už je po starostech. ccc
Uživatelský avatar
dimon
žralokář
 
Příspěvky: 355
Registrován: pátek 09.11.2012 16:49:50
Bydliště: Písek, JČ.

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod 1tom » pátek 07.03.2014 09:12:13

Diky jeste jednou... a že jsem tak nezkušený, staci u cerpadla vymenit membranu /jak u škudky:-)
Pokud jo, poradite jak/kde ji nejlepe/nejrychleji seženu?
resp. pokud by se nekomu valelo pouzitené cerpadlo navic, tak prosím nabídněte...
Chci to držet jako veterána /puvodní typ a technika - byť ne dokonale restaurované/...ď. T
Uživatelský avatar
1tom
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 42
Registrován: úterý 29.10.2013 22:52:36
Bydliště: Praha 5

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod jaryn » pátek 07.03.2014 10:08:12

Vyměň celou pumpu, bude vykloktaný i spodek. Rozhodně se vyplatí investovat do nové. Když se Ti takhle rychle padá benzín, tak to na spodku té pumpy bude znát okamžitě.
Uživatelský avatar
jaryn
žralokář
 
Příspěvky: 398
Registrován: čtvrtek 09.10.2008 23:31:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod 1tom » úterý 11.03.2014 12:36:11

Ahoj, tak kolega pumpu sundal a vypadá to, že jí nic není / neprotéká a dává benzín...
Uživatelský avatar
1tom
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 42
Registrován: úterý 29.10.2013 22:52:36
Bydliště: Praha 5

Re: Benzín v oleji 316/78

Příspěvekod 1tom » pondělí 24.03.2014 00:51:28

Tak to vypadá, že se budu ještě chvilku ztrapňovat... na tom autě není namontován
zpětný ventil paliva, který /jak jsem se dočetl/ u dvoukomorových solexů montován byl.
Bohužel tam nevidím ani žádné nezapojené hadičky a trubky acc
takže nebude vyhráno ani až ho seženu...
viz též viewtopic.php?f=5&t=6858
Nenapadá vás něco? neřešilo by to nakonec to elektrický čerpadlo, kterým jsem opovrhl ...
Uživatelský avatar
1tom
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 42
Registrován: úterý 29.10.2013 22:52:36
Bydliště: Praha 5


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron