Stránka 1 z 2

e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: neděle 29.06.2014 15:52:59
od lukas23
Zdravim, ma technickou otazku, zkousel tu nekdo napasovat motor M52 do e21??? Zajima me co vse potrebuji k zastavbe, popr.dalsi vec z ceho na to pasnou kotoucove brzdy do zadu a z ceho vetsi do predu... Chtel jsem nechat vse original, ale uprava 1.8 by me vysla na raketu a auto by nekolik let stalo a Ja bych rad na jare vyjel ;) dekuji...

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: pondělí 30.06.2014 17:05:51
od jarmilone
čau ! pár jich tady na fóru máme ne ? Shark power má sice M50, ale ta elektrika snad bude stejná ?
viewtopic.php?f=12&t=497&start=30 , přední brzdy se dají dopasovat 4-pístky ze starého volva agg kotouče MINI 276mm nebo nechat původní větrané 255mm z 323i ... tady je nějaké počtení :
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... pgrade-DIY
zadní kotouče nevím, nejvíc se asi používají ramena s unašečema z 323i + třmeny E30 , ale to pak nemáš ručku...kdyby se našel někdo kdo by byl schopný u nás udělat mezikus(držák třmene) na původní bubnové rameno , tak bych asi šel do tohohle:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... sion/page2 , zadní třmeny GOLF 4/ochcávka atd...takže máš v třmenu zabudovanou ručku

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: úterý 01.07.2014 08:25:01
od jirina
ja osobne bych sehnal a vlozil motor m20 b25 upraveny na 2,8 nebo 3,0,vypadalo by to origo a tim by auto nepostradalo svoje kouzlo veterana ani po otevreni mot.prostoru a brzdy bych dal z 323i, jinak jsem takto upravil tri e21 a jede to lepe nez s 24ventilem,lepsi na vykon byla jen uprava s motorem M3 b30 do e30 4x4 , e 21ka si zaslouzi i pokud chces zvednout vykon zachovat v origo vzhledu jak ji bmw nabizelo,ale vse je na osobnim rozhodnuti a financich, at se dari a vuz jezdi

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: úterý 01.07.2014 14:55:02
od jarmilone
azz Ale zase jak říká Jiřina - M20 vypadá pořád stejně , a vevnitř může být naskádané cokoliv...taková ostrá ETA má zvuk že se může jít 24V schovat - pust si to pořádně nahlas agg
http://www.youtube.com/watch?v=TjnV3Yek2DU

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: středa 02.07.2014 08:08:30
od Jáca
jirina píše:ja osobne bych sehnal a vlozil motor m20 b25 upraveny na 2,8 nebo 3,0,vypadalo by to origo a tim by auto nepostradalo svoje kouzlo veterana ani po otevreni mot.prostoru a brzdy bych dal z 323i, jinak jsem takto upravil tri e21 a jede to lepe nez s 24ventilem,lepsi na vykon byla jen uprava s motorem M3 b30 do e30 4x4 , e 21ka si zaslouzi i pokud chces zvednout vykon zachovat v origo vzhledu jak ji bmw nabizelo,ale vse je na osobnim rozhodnuti a financich, at se dari a vuz jezdi


Ahoj, beru Tě za slovo ale plně s tebou souhlasím.
Dávat do e21, nebo e30 M50x motor je podle mě blbost, ale na to si musí přijít každý sám.
Ke stavbě M20B30 - už máš i toto zmáklý? ccc Co jsi použil za písty?

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: čtvrtek 03.07.2014 08:35:17
od jirina
pouzil jsem s mensi upravou pisty a ojnicemi a klikou s motoru M54 B30,zdvih 89,6 a vrtani 84mm,je to uplnej masakr s kroutakem,musel jsem dat i spojku z e30 2,5 4x4 ,ktera prosla upravou aby neklouzala, ted budu stavet dalsi upravenou M 20. opet 2,8 nebo 3,0, podle toho jak sezenu spodek motoru

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: čtvrtek 03.07.2014 09:44:37
od Jáca
Já si myslím, že to musí být mazec. Krouťák bych odhadoval někde kolem 300Nm.
Podle mě je toto správná cesta, ne M50 atd.
Co vačka, hlava . . . ? Všechno zůstalo jinak sériové?
Dala by se tato přestavba složitostí přirovnat k M20B28?

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: čtvrtek 03.07.2014 21:06:05
od Malutky
jarmilone píše: nejvíc se asi používají ramena s unašečema z 323i + třmeny E30 , ale to pak nemáš ručku...kdyby se našel někdo kdo by byl schopný u nás udělat mezikus(držák třmene) na původní bubnové rameno , tak bych asi šel do tohohle:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... sion/page2 , zadní třmeny GOLF 4/ochcávka atd...takže máš v třmenu zabudovanou ručku
není pravda ručka je řešena u e21 323 stejně jak u e30 i e36

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: sobota 16.08.2014 23:09:27
od lukas23
Fajne lidi, tak jsem zatím výmenu motoru vzdal, upraví se ten co tam je 1.8 M10, od výměny vačky, ventilů až po dvojité webery, popř zbytku vnitřností, tak nějak se mi ten zvuk karburatoru zalíbil :D i když to finančně vyjde na raketu, ale bude to vypadat lépe... brzdy jsem scháněl z 323 ale blbě se to schání a když už, tak je s lidma domluva jak s kočkou :( člověk je žádá, alespoň o foto jak to vypada jestli je tam vše, když už pro to poletí x set kiláků, a nejsou schopni odpovědět, na tož poslat foto...

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: pondělí 18.08.2014 08:51:49
od Jáca
Jdeš správnou cestou.
Ještě sežeň dvoulitrovou kliku a uvidíš, jak si budeš chrochtat.

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: sobota 30.08.2014 13:00:54
od jirina
Jáca píše:Já si myslím, že to musí být mazec. Krouťák bych odhadoval někde kolem 300Nm.
Podle mě je toto správná cesta, ne M50 atd.
Co vačka, hlava . . . ? Všechno zůstalo jinak sériové?
Dala by se tato přestavba složitostí přirovnat k M20B28?
hlava muze zustat dvoulitrova, ale nad 6200ot se to tocilo jiz spatne a vyplati se odradit, kdyz se da hlava z 2,5l s vetsimi ventily a osadil jsem to vzdy vackou od fa. dbillas dynamic sani 282 st. a vyfuk 276 tak je to uplna pecka a tocilo to 7200ot se stale narustajicim vykonem od spotku a umi to baz problemu volnobeh 750 ot., je dobre k tome dat rozdelovac z ety, nebo ten 2,0 upravit- tvrdsi perko odstredive regulace mirne uvolnit nebo vymenit za takove, ktere mene tahne, timto to dovoli dat v otackach predstih pres 30 stupnu a motor se pak toci jako M ko, taky je nutne mit origo nove pera na ventilech,protoze ty stare jsou unavene puvodnim zdihem ventilu okolo 10,5 mm, (ale sportovni vacka ma 11,2 az 12,4 mm )a v otackach pero praskne,jinak tuto vacku jeste zvladnou original jak jednoduche pruziny z 2,0 nebo 2,3 nebo dvojite z 2,3 nebo 2,5,//// taky jsem postavil motor m20 2,8 osadil vackou 296 st.zdvih 12,7 mm s 2,5 l hlavou, kompresni pomer 12,2 :1 kde jsem vlozil delsi vnitrni pruziny(nutno zkontrolovat pri stlaceni aby na sebe zavity pera nedosedali a stale mezi nima byla vule min 0,2 mm,take vule mezi ventilem a pistem v horni uvrati min 1 mm) mamontoval jsem 45mm webery,zapolovani stale jeste s klasickym rozdelovacem na boku,motor tocil se stale vzrustajicim vykonem az 8600ot, volnobeh zvladal min 1200 ot, nastup mel jiz v 2400 ot a koncil na omezovaco 8600,dosahoval vykonu 345mn a 293 koni a uplne brutalne zpraskal e36 M3 3,2 a i e34 M5 3,6 i 3,8, byl osazen v e30, ale vice jak 12 let jsem vuz nevidel. motoru m20jsem upravil od r. 1994 do dnes min 30 kusu v ruznych verzich, ale vzdy v atmosfere,obnasi to i mnoho dalsich uprav v motoru a i na voze, ale do veterana bych nedal dnes motor co tam nepatri od vyrobce

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: úterý 09.09.2014 20:07:33
od pujdemedomu
Čau,
hodlám do E21 postavit m20b27 (blok z ety) s nějakou smysluplnou hlavou a vačkou, aby to pěkně jelo, nejspíš něco jak tady popisuje jiřina.
Nehodlam s tim dělat žádnej bazmek tuning, ani náhodou, kromě motoru se chci držet pokud možno originálu.
Chybí mě ale znalost momentů dotažení hlavy apod, poradí mně někdo, kdo se podobnou stavbou zabýval? Klidně odkaz na nějaký dílenský návody apod. Standardně zatím uvažuju technický data od výrobce, ale třeba je u takovýchto úprav vše jinak...
Další informace, co mě zajímají je složitost a tipy na zástavbu takovýho motoru o kterým mluvím do kastle e21.
Předem děkuju každýmu, kdo mě někam rozumně (= ne do prdele :) ) nasměruje...

Dík za všechny odpovědi
Tomáš

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: středa 10.09.2014 13:27:16
od Jáca
Jiřina popisuje trochu jinou stavbu, než o které píšeš ty.
Ty řešíš zdvihový objem 2,7, který docílíš vložením kliky z ety, dáním kratším ojnic a třidvapětkových pístů nejlépe bezkatových kvůli větší kompresi. Přebývající zdvih kliky vychytáš kratšíma dvoulitrovýma ojnicema a to je v kostce všechno.
Těchto variant M20B27 je víc, někdo dává dvoulitrovou hlavu kvůli větší kompresi atd.
Když zajdeš na e30 forum, tak tam toho vyčteš velké množství. Pořád se bavíme o běžných součástkách z e30, má to poskládaný kde kdo.
To co popisuje Jiřina je naprosto jinej level, který řeší kliku z dvacetičtyřventilových šestiválců 2,8 a 3,0.
Tyto motory mají stejný vrtání jako M20B25 a objem je nahnanej jenom klikou, takže se se starou dobrou M20 dostáváš do dimenzí, jaké popisuje Jirka o příspěvek výš.
Ty v tom máš teďka co za motor?

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: středa 10.09.2014 19:21:42
od pujdemedomu
zjednoduším to úplně
teď nemám nic, ani kastli ani motor - v užším výběru mám 2 kousky - a vemu ten, kterej bude lepší kastle (k důvodu se dostanu níže), oba maj m10, jeden modelový označení 315, čili nejslabší verze 1.6 karbec, druhej m10 z e30 1.8 jetron, ani jeden z těch motorů neuvažuju tam nechat
co se týká motoru, mám zatím úvahu v podobě jedný verze úpravce MK motorsport, která je vpodstatě kopie Alpiny C2 2.7 (z E30) - je to vlastně fuk, jde o parametry, ne o značku..
stav kastle upřednostňuju proto, že jí chci věnovat extrémní pozornost, rozebrat komplet celý, řezat, vařit, brousit atd - a nakonec pozink

první moje kroky jsou ale tady na fórech v podobě spousty otázek - klidně cos začal rozveď dál - jsem na nesmyslný cestě?

Re: e21 motor M52b25

PříspěvekNapsal: středa 10.09.2014 20:07:16
od Manyjak
Jak chceš pozinkovat kastli? Žárově se to zkroutí a elektrolízou na to těžko seženeš firmu s tak velkou vanou za rozumný koruny. H.