e21 motor M52b25

E21 a předchůdci 1500 - 2002

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod pujdemedomu » středa 10.09.2014 21:27:08

osobní zkušenosti? Zinkování kastle vidím na celý stavbě jako zatím největší problém, ať se na to koukám z jakýkoliv strany..
pujdemedomu
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtvrtek 07.08.2014 21:53:33

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod Jáca » čtvrtek 11.09.2014 09:33:59

pujdemedomu píše:zjednoduším to úplně

první moje kroky jsou ale tady na fórech v podobě spousty otázek - klidně cos začal rozveď dál - jsem na nesmyslný cestě?


Těmhle projektům ,,od základu" moc fandím, bohužel naprostá většina končí v polovině někde v kopřivách.
Být tebou bych si položil tyto dvě základní otázky.
1- kolik máš na takovou stavbu peněz, popřípadě kolik jseš ochoten průběžně zainvestovat tak, abys byl na konci spokojenej a nemlátil se do hlavy že v tom máš ranec a nestojí to za to.
2-Jestli by za těch 300 000 co Tě to bude celý stát nebylo lepší koupit třeba M3 e46 a v té e21 nechat tu 1.6i.

Jestli se Ti těch 300K nezdá, hoď sem Tvůj rozpočet.
Nemyslím to nijak ironicky.
Uživatelský avatar
Jáca
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1079
Registrován: pátek 03.08.2007 10:00:29
Bydliště: Svitavy

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod pujdemedomu » úterý 16.09.2014 08:48:23

Rozpočet zatím nemám, myslím přesnej položkovej, odhad okolo těch tří set si myslím je reálnej.

Momentálně řeším kastli a její antikorozní ošetření, čím víc vím, tím větším problémem se mně to jeví..
Kámoš shání info ve škodovce v Boleslavi, prej tam žárově zinkujou kastle při 270°C, takže by se větší plochy neměly kroutit, jako při klasickym žárovym pozinku při 440, akorát moc nechápu tu chemickou reakci, určitě tam musí bejt nějaký slabší vazby, při nižší teplotě.

Nevíš o týhle problematice něco?

Dál mě zajímá ještě, jestli jsi třeba nějakou takovouhle renovaci dělal, vzhledem k tomu, že do toho auta půjde m20 2.7 nebo 2.8, takže budou třeba i brzdy, ale hlavě úprava motorovýho prostoru ještě před pozinkem, jestli třeba nemáš nějaký foto..

Dík
pujdemedomu
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtvrtek 07.08.2014 21:53:33

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod Jáca » úterý 16.09.2014 10:06:43

Takhle úplně z gruntu že bych něcozinkoval jsem ještě žádnou stavbu nedělal.
Vždy jenom odstrojit, novej ošetřující nástřik, velký plochy odlakovat a následně celolak.
Podle mě jsou to s tím zinkováním vyhozený peníze a energie, protože auto které postavíš bude jezdit málokdy v dešti a v zimě a v soli nikdy a na to Ti stačí kvalitní ochranný nástřik.

Na šestiválec B27, 28 v motorovým prostoru nic upravovat nepotřebuješ, je otázka spíš brzdovej posilovač, chlazení atd.

Je to spíš o tom si to před zinkováním nanečisto nahrubo poskládat, aby pak nevzniknul nějaký problém.
Uživatelský avatar
Jáca
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1079
Registrován: pátek 03.08.2007 10:00:29
Bydliště: Svitavy

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod pujdemedomu » úterý 16.09.2014 12:37:50

Tak já o tom pozinku přemejšlím i z toho důvodu, že chci prostě zjistit, jestli to vůbec je možný, a proto, že si myslím, že možný je všechno, tak se o to chci alespoň pokusit :)

navíc - byla by to rarita - tím ale neříkám, že to prostě tak bude, ani jsem nepočítal odhadní nárust váhy karoserie, a pokud by byl markantní, tak se na to vyseru..
pujdemedomu
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtvrtek 07.08.2014 21:53:33

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod Manyjak » úterý 16.09.2014 21:38:20

Já mám teda zkušenost ze žárovym zinkováním takovou, že rám na teréňáku v pohodě a kastlě po zinkovaní sice nehnije, ale je skoro jak z vlnitýho plechu.
Jinak nevim, jak by žárově zinkovali při 270 stupních, když při té teplotě se zinek ještě ani netaví, natož aby se dala udělat lázeň.
3etrný je to galvanický pozinkování, akorát je problém s tou velikostí van.

Něco o zinkování http://www.airliquide.cz/file/otherelem ... u49115.pdf

Jednou jsem čet článek o nějaký lince v německu, kde starou kastli namočej do louhu, pak důkladně omyjou, po opravě pak galvanicky nanesou zinek a barvu, ale stálo to podle velikosti cca 80-120 tis za jednu kastli. H.
Manyjak
žralokář
 
Příspěvky: 306
Registrován: neděle 13.03.2011 00:09:05
Bydliště: skoro Praha

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod pujdemedomu » středa 17.09.2014 06:30:28

Jáca píše:Vždy jenom odstrojit, novej ošetřující nástřik, velký plochy odlakovat a následně celolak.


Co konkrétně jsi Ty používal za metodu, přípravky, atd?

Já jsem v každým případě uvažoval to vzít komplet až na kov = blbost?
pujdemedomu
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtvrtek 07.08.2014 21:53:33

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod pujdemedomu » středa 17.09.2014 06:44:46

Manyjak píše:Jinak nevim, jak by žárově zinkovali při 270 stupních, když při té teplotě se zinek ještě ani netaví, natož aby se dala udělat lázeň.


To je informace, kterou mám z Plzně ze Škodovky - že v Boleslavi mají linku, kde žárově pozinkují kastle při 270°C, ale co se týká chemickýho či fyzikálního hlediska, tak taky nechápu, jak je to možný. Ještě jsem se speciálně ptal, jestli se 100% jedná o ponor do roztavenýho zinku, a prej jo, tak nevim..
pujdemedomu
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtvrtek 07.08.2014 21:53:33

Re: e21 motor M52b25

Příspěvekod kresta » pondělí 02.04.2018 22:38:28

Mam dotaz je velkej problém napasovat motor M30B30 místo původního M60? M30 je s vstřikovánim ale je možný sehnat potrubý s karbecem, a musí se dávat jiná převodovka? mam 4 kvalt.
Díky
BMW E21 320 /M60
Uživatelský avatar
kresta
 
Příspěvky: 4
Registrován: neděle 25.02.2018 13:49:48

Předchozí

Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron