E21 motor M10B20 - Prosím o radu

E21 a předchůdci 1500 - 2002

E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » neděle 12.11.2017 01:03:55

Mám v E21 motor M10B20. V rámci nějaké poloviční GO jsem sundal hlavu, nechal otlakovat zrepasovat a srovnat. Hlava snížena o 0,3 mm. Před nasazením dokonale očíštěná dosedací plocha bloku. Dal jsem těsnění po hlavu Victor Reinz 1,5 mm. Vše jsem dotáhl předepsanými NM a dle postupu pořadí dotahovaní. Auto jsem nastartoval, jede jak z praku (karburátory z Yamahy R1) chod motoru ukázkový.

PROBLÉM: Po celém obvodu už po 10 min volnoběhu cedí olej pod hlavou. Ujel jsem s tím cca 3 km. Kapaliny se nemíchají, olej bez vody a voda bez oleje. Vodní okruh netlakuje-------
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod jirina » pondělí 13.11.2017 09:55:05

Pokud je hlava spravne dotazena,byly vycisteny zavity sroubu od oleje je to problem tesnení,uz jsem to dvakrat resil,proste tesneni 1,75mm(1,50 zmacknute) to nedalo,poprve to byla ajuza, podruhy reinz, u sily tesneni 2,0 a 2,15 se mi to nestalo.Taky s origo tesnenim to funguje vzdy. Skoumal jsem pricinu obou chyb a bylo to dano, ze kovove tesnici krouzky okolo valcu byly stlaceny nadoraz(oplechovani bylo moc silne) a na zbytek tesneni pusobil maly tlak a olej prolinal ven. Je taky nutny,aby byla hlava srovnana na jemno a nebyly tam drazky od frezy. Zkus ji jeste pretahnout,snese to max 9,2 kg, ale bezne se to utahuje na 8 kg,to by melo stacit.je li to vporadku. Casto jsem se shledal s tim,ze nebylo mozne hlavu jiz dotahnout vic pro mnoho stlacenych necistot v otvorech se zavity pro srouby, to konci pretrzenim sroubu,nebo prasknutim bloku(pro ty s mensim citem) A jeste se mi stalo,ze kamosi natrely blok z hlavou olejem,melo to stejny efekt,prolezal ven vsude olej,ale nic neteklo,stacilo to otrit a pak skontrolovat,vse bylo ok
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 975
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » pondělí 13.11.2017 17:22:17

Díky za radu. Těsnění se vyrábí (dostupné) 1.5 a 1.8mm. 2.0mm a víc nechci dávat abych nepřišel o kompresi. O dodatečném dotažení jsem taky uvažoval ale díky tomu že teče olej ven, tak předpokládám že je rozlitý všude po těsnění mezi hlavou a blokem a nevím jaký to bude mít efekt když dalším dotažením budu stlačovat olej na povrchu těsnení, který je nestlačitelný. Díry pro šrouby jsem čistil. Raději to sundám, všechno překontroluju a přeměřím....už jenom proto že chci vědět příčinu. Ve středu to jde dolů, pak poreferuju.
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » pondělí 13.11.2017 17:25:57

Jinak 9,2 kg jak jsi psal mám chápat jako 9,2 kpm tedy 92 NM ?
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod jirina » pondělí 13.11.2017 19:25:58

jasne ze je to tak
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 975
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod auto-klassik » úterý 14.11.2017 07:29:03

Je možné ,že jsi obrátil těsnění !Hlavu utahuji vždy na 3x !
auto-klassik
žralokář
 
Příspěvky: 413
Registrován: neděle 30.08.2009 18:23:13
Bydliště: 52km severně od Brna,67963

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod pitrisek » úterý 14.11.2017 13:09:49

Tak to by to dávno zadrbal.
pitrisek
žralokář
 
Příspěvky: 385
Registrován: pondělí 07.06.2010 10:59:58

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » úterý 14.11.2017 19:14:18

auto-klassik píše:Je možné ,že jsi obrátil těsnění !Hlavu utahuji vždy na 3x !


... ne není to možné. Dělal jsem to střízlivý ...
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod auto-klassik » úterý 14.11.2017 21:03:30

Tak to nesedí proto ,že má vysoký ty středící 2 trubky/mezi blokem a hlavou/ jak jsi snížil hlavu tak nyní jsou již vysoký
a nedokážeš kvůli nim dotáhnou hlavu.
auto-klassik
žralokář
 
Příspěvky: 413
Registrován: neděle 30.08.2009 18:23:13
Bydliště: 52km severně od Brna,67963

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » středa 15.11.2017 00:16:58

Opět vedle...ale taky mě to první napadlo. Ty osazovací kroužky mají 4,2mm a 5,0mm a v hlavě jsou hrany hluboké 7,8mm a 8,1mm........když posadím hlavu bez těsnění na blok tak je mezera 0mm.
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » středa 15.11.2017 00:27:21

Foto k různým námětům.......
20171114_121223.jpg
Přílohy
20171114_121305.jpg
20171114_121233.jpg
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod auto-klassik » středa 15.11.2017 08:00:42

Dobrý nápad je také před nasazením halvy vyčistit od oleje všechny díry bloku závity pro šrouby od oleje!
Když je olej v dírách tak hlavu správně netáhneš, protože olej proti dotahování tvoří reakci působí proti síle šroubu.
Strč do děr v bloku se závity šroubovák a uvidíš zda tam olej .Dobrý nápad je pročistit závity závitníkem.
Dej foto ještě blok.
auto-klassik
žralokář
 
Příspěvky: 413
Registrován: neděle 30.08.2009 18:23:13
Bydliště: 52km severně od Brna,67963

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » středa 15.11.2017 11:10:15

Díry jsem čistil tak dokonale, že jsem ve finále použil uchošťoury. Ale z když jsem hlavu teď sundal, tak v dírách pro šrouby bylo dost nového oleje. Je to vidět i na fotkách že okolo děr pro šrouby na těsnění je dost oleje. Nevím jestli je normální, že s nasazenou hlavou při chodu motoru se dostane po šroubech olej do děr v bloku směrem dolů z hlavy (myslím pod podložkou šroubu).
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » pátek 01.12.2017 01:09:08

Tak problém vyřešen (snad).....Koupil jsem orig těsnění 1.8mm, hlava dotažená za studena ve třech fázích 40Nm - 65Nm - 80 Nm.
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Re: E21 motor M10B20 - Prosím o radu

Příspěvekod vigo » pátek 01.12.2017 13:48:21

Rozdíl v těsnění Original / Reinz.
20171127_131522.jpg
20171127_131322.jpg
20171127_131545.jpg
vigo
žralok
 
Příspěvky: 100
Registrován: sobota 12.09.2015 11:30:37

Další

Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé