VYŘEŠENO: E28 528i studené starty

E12 a E28

VYŘEŠENO: E28 528i studené starty

Příspěvekod derRadim » neděle 09.12.2018 14:57:06

Ahoj, jsem čerstvě majitelem BMW e28 528i z roku 1982 (manuál, evropská verze) a řeším problém se studenými starty. Auto má takový kolísavý volnoběh kolem otáček max. do 800 ot. Mnohdy ani nechce naskočit, startuju třeba na 5x, až mu musím i kolikrát pomoct plynem. Potom už běží ve zmíněných kolísavých otáčkách. Po pár minutách, když se to lehce ohřeje, už běží s normálními otáčkami (kolem 1000 ot.) a dá se s tím konečně vyjet. S teplým motorem jinak problémy nejsou, občas se vlastně dusí při plném plynu na dvojce a trojce ve vysokých otáčkách...

Začal jsem se pídit po problému se špatnými starty. Vyndal jsem přídavné vzduchové šoupátko (anglicky na různých diskuzích a v ETK - Additional air slide valve, nebo taky Idle control valve, či Aux air valve; číslo dílu dle ETK 13631274606).
AAV.PNG
Přídavné vzduchové šoupátko (AAV), číslo 8 v ETK


Trochu jsem ho vyčistil čističem brzd, omyl a začal s testováním šoupátka. Nejdříve jsem ho dal do mrazáku na cca 30min., po vyndání bylo pootevřené (viz 1. a 2. foto níže). Poté jsem ho dal do trouby na 65°C a úplně se zavřelo (3. foto). Lze teda říci, že se šoupátko alespoň hýbe. Má být v chladném stavu pootevřené více, či úplně?
IMG_2071.JPG
Přídavné vzduchové šoupátko (AAV) - po 30 min. v mrazáku by mělo být otevřeno
IMG_2073.JPG
Přídavné vzduchové šoupátko (AAV) - po 30 min. v mrazáku by mělo být otevřeno

IMG_2077.JPG
Přídavné vzduchové šoupátko (AAV) - po zahřátí na 65°C


Co mě ale zarazilo, že má součástka na autě jeden z vývodů/přívodů vzduchu zaslepený. Kdysi prý jezdilo auto na LPG, což je nyní (doufám) navráceno zpátky do původního stavu, pokud to je například z tohoto důvodu. Nevíte kam má správně tato hadice vést?
IMG_20601.jpg
Přídavné vzduchové šoupátko (AAV) - zaslepený přívod vzduchu



Ještě mě čeká testování přídavného vstřikovače paliva, který je umístěn na sacím paroží (anglicky Cold start valve nebo Starter valve; číslo dílu 13641285087 nebo 13641358917), zda dávkuje palivo při studeném motoru tak jak má a po dobu tuším že 8s, dokud ho nevypne elektronika jako ochrana před uchlastáním.
CSV.PNG
Přídavný vstřikovač paliva (Cold start valve/CSV), číslo 10 v ETK


Neřešil někdo stejný problém se špatnými starty?
Případně mě prosím opravte se správnými názvy součástek - jak říkám, mám to nastudováno z anglických webů, kde jsem ale nedohledal co potřebuji (řeším to už delší dobu).
Díky.
Naposledy upravil derRadim dne pátek 14.12.2018 16:33:21, celkově upraveno 1
derRadim
 
Příspěvky: 24
Registrován: pátek 22.06.2018 10:41:54

Re: E28 528i studené starty

Příspěvekod jirina » neděle 09.12.2018 15:11:07

mezi sanim,šoupátkem a regulačním průtokovým šroubem ti chybí hadice vzduchu č.3, proto je to tam takto zprasené a nemůže fungovat okruh sytiče. Po správném propojení by to mělo být ok
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1205
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: E28 528i studené starty

Příspěvekod derRadim » neděle 09.12.2018 15:31:24

Regulační průtokový šroub - to je tohle (na diagramu č.6)?
IMG_20602.jpg
viz šipka
AAV.PNG


Takhle to bylo zapojeno (hadice jsem si odpojil kvůli přístupu k šoupátku).
IMG_2055.JPG
IMG_2057.JPG
derRadim
 
Příspěvky: 24
Registrován: pátek 22.06.2018 10:41:54

VYŘEŠENO: E28 528i studené starty

Příspěvekod derRadim » pátek 14.12.2018 16:32:25

VYŘEŠENO! Díky jirina ayy

Někdo z předešlých majitelů pravděpodobně chybně zapojil hadici vzduchu, místo do šoupátka na škrtící klapku ze zadu (viz foto). Po napojení na původně zaslepený vývod šoupátka jsou studené starty bez problému a funkční, auto vypadá že funguje jak má i za jízdy abb Teď by mě jen zajímalo, proč to bylo zaslepený a připojený na škrtící klapku... ann
IMG_2057.jpg
Chybné zapojení
derRadim
 
Příspěvky: 24
Registrován: pátek 22.06.2018 10:41:54


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron