Stránka 1 z 1

POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: pátek 16.11.2012 22:14:43
od pevol
Čau kluci, takovou mušku na motoru M30B28 bcc . Kdo mě poradí a bude to fungovat tak má u mě flašku dobrý kořalky ayy

Popis závady: na volnoběh má motor lehce neklidný chod. Je tam jakoby na okamžik vynechalo zapalování. Je to slyšet na výfuku (takové prskání). Projevuje se to i ve zvýšených otáčkách bez zatížení při stojícím vozidle. Je jedno jestli přidám na 1500, 2000, 3000. Čím nižšší otáčky volnoběhu jsou tím je ten projev výraznější. Při zatížení za jízdy to není cíti vůbec a motor jde krásně za plynem a do otáček bez zaváhání.

Auto je po částečné renovaci a nevynechal jsem ani motor, ale veškeré zázahy které jsem tam provedl nevedly k sebemenšímu zlepšení nebo jakékoliv změně tohoto projevu. Při kontrole motoru byly všechny jeho mechanické části ve velmi dobrém stavu a všechny popsané součásti vyměněny víceméně preventivně a pro udržení spolehlivosti motoru. Všechny součásti jsou nové a originální BMW

El. část: zapalovací svíčky, kabely, víčko rozdělovač, palec, induktivní snímač v rozdělovači, mechanické části rozdělovače, podtlaková regulace rozdělovače, ozubené soukolí rozdělovače a pohonu od vačky, jednotka zapalování, zkouška jiného motorového svazku (použitý), hlavní relé, kontrola všech spojů a kostřících bodů

Palivo: nové čerpadlo, regulátor tlaku, test + servis vstřikovacích trysek vč. trysky studeného startu, tlak paliva OK, vyzkoušeny 2 další váhy vzduchu, snímač teploty chl. kapaliny

Sání: vyčištění sání a klapky, všechny gumové spoje, hadice a potrubí nové, nové šoupě přídavného vzduchu, přetěsněna všechna místa, kde může M30 motor přisávat - tzn celý motor (klika - obě gufera, vana, kryt rozvodů, ventilové víko, rozdělovač, měrka oleje, nalévací otvor pro olej).

Mechanické části: nové rozvody včetně vodích lišt ozubených kol, napínáku a pohonu olej. čerpadla, GO olej. čerpadla, GO hlavy (srovnání, strojní zabroučení ventilů a sedel, nová gufera, nová vačka, nové pružiny a vahadla), nové pístní kroužky, nové uložení motoru a převodovky, měření kompresí - všechny válce cca 12 bar +-0,2.

Před 2 dny měřil motor pomocí osciloskopu pan Hampl:
vstřikování - doba otevření, kmitání jehly, ovládání - OK
Všechny akční členy ovlivňujiící složení palivové směsy - OK
Zapalování, hoření jiskry atd - OK
Měření kompresí za běhu motoru, průběh tlaku ve válcích, dokmit vntilů atd. - OK
Měřil ještě něco, ale ani nevím co všechno. PROSTĚ NIKDE NIC!

Dal jsem ještě lambda sondu do výfukových svodů abych zjistil složení směsi při různých jízdních situacích. Složení směsi téměř ideální 14.7:1. Žádná extrémně chudá ani bohatá směs. Pouze při studeném startu a fázi zahřívání je samozřejmě směs bohatší.

Asi to bude ta ostřejší vačka agg

NĚJAKÉ NÁPADY??? DÍK.

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: pátek 16.11.2012 23:03:44
od Stoupa
Zdar, zapalovací cívku si měnil ? abb

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: sobota 17.11.2012 11:23:53
od pevol
Ahoj, jo zapalovací cívka je taky nová. Podle osciloskopu běhá zapalování bez problému.

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: neděle 18.11.2012 00:26:08
od jaryn
Asi blbost - klika, chycený šály,nebo uložení?

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: neděle 18.11.2012 02:15:54
od Stoupa
Čus,něco musí p.Hampl přehlížet nemyslím to špatně jen ,když se nemůže žádná závada najít tak se může lehce něco přehlédnout ccc .Kontrolní otázka určitě ma dost rychlý osciloskop se záznamem,aby se to dalo přehrát.Zkuste znovu postupně vyměnit víčko roz. .palec,kabely aj svíce,cívku,sn.otáček abb .

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: úterý 20.11.2012 11:47:27
od pevol
Ahoj, ty záznamy z osciloskopu prohlížel celkem důkladně a vše bylo ukázkové. Víčko, palec, induktivní snímač, kabely, cívku, jednotku zapalování atd. už jsem dal podruhé a vždy všechno nové (takže už 2x nové díly). Předtím jsem navíc jsem zkoušel i staré funkční díly a nic. Něco tam někde habruje, ale schovává se to agg .

To jak říká Jaryn o té klice a uložení atd. to mě taky jako jediný napadlo. Nemusí to být zrovna na klice, ale někde může být nějaký zvýšený mehanický odpor. Jinak při kontrole kliky a uložení ojnic (pouze tedy opticky - klika zůstala namontovaná a rozdělali se jen ojnice) tak nikde žádný náznak nadměrného opotřebebí či přidírání atd. A motor byl uvnitř pěkně čistý takže olej byl v minulosti asi pravidelně měněn. Nikde žádný napálený olej a usazeniny.

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: středa 21.11.2012 00:40:28
od Stoupa
Zduř prdi jak Vám dupou králici,no konec srandy a zpět k problému dle mně to s mechanikou ,klika ,ojnice,vačka nemá nic společného bo to má jinačí projevy závady ,ale včíl ně eště napadlo seřídil někdo ventilovou vůli asi jo , že pane prrrrezident ? No to vypadá na nějaký zapeklitý diagnostický problém a nakonec z toho vyleze bejkárna , že budem všici valit bulvy agg abb azz .Zduř.

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: středa 21.11.2012 22:41:18
od pevol
Jo, ventilový vůle jsou vyštelovaný. Moc toho tam už není acc .

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: středa 28.11.2012 15:14:06
od DC
zkoušel si za běhu motoru měnit množství vzduchu procházejícího obtokovým ventilem co je vedle ventilu volnoběhu?

je dobrý si pomatovat výchozí pozici pro případ návratu

mi jedno auto běželo normálně ale na volnoběh - jelo, pak vynechalo a pak zas jelo dál a šlo tam moc vzduchu a jednotce se to nelíbilo

je dobrý mít pro takovýdle pokusy 100% správně seřízenej předstih, protože někteří ladiči si pomáhají ledasjak aby byl správný volnoběh a tyhle dvě věci ještě s obtokovým šroubem na váze vzduchu to ovlivňují

Re: POMOC!!! E28 528i

PříspěvekNapsal: středa 05.12.2012 11:51:53
od pevol
Ahoj, zkoušel jsem to. Předstih je nastavený přesně. Zkoušel jsem i nastavení pro různé specifikace tohoto motoru např. pro Švýcarsko atd. kde jsou jiné hodnoty předstihu atd., ale žádná změna. U této závady s tím předstihem můžu hnout v základním nastavení klidně +- 10 stupňů, běh motoru se samozřejmě změní a výstupy na analyzátoru také, ale tahle závada kterou popisuju tam je pořád stejná s naprosto stejným průběhem a projevem.