Čau kluci, takovou mušku na motoru M30B28 . Kdo mě poradí a bude to fungovat tak má u mě flašku dobrý kořalky
Popis závady: na volnoběh má motor lehce neklidný chod. Je tam jakoby na okamžik vynechalo zapalování. Je to slyšet na výfuku (takové prskání). Projevuje se to i ve zvýšených otáčkách bez zatížení při stojícím vozidle. Je jedno jestli přidám na 1500, 2000, 3000. Čím nižšší otáčky volnoběhu jsou tím je ten projev výraznější. Při zatížení za jízdy to není cíti vůbec a motor jde krásně za plynem a do otáček bez zaváhání.
Auto je po částečné renovaci a nevynechal jsem ani motor, ale veškeré zázahy které jsem tam provedl nevedly k sebemenšímu zlepšení nebo jakékoliv změně tohoto projevu. Při kontrole motoru byly všechny jeho mechanické části ve velmi dobrém stavu a všechny popsané součásti vyměněny víceméně preventivně a pro udržení spolehlivosti motoru. Všechny součásti jsou nové a originální BMW
El. část: zapalovací svíčky, kabely, víčko rozdělovač, palec, induktivní snímač v rozdělovači, mechanické části rozdělovače, podtlaková regulace rozdělovače, ozubené soukolí rozdělovače a pohonu od vačky, jednotka zapalování, zkouška jiného motorového svazku (použitý), hlavní relé, kontrola všech spojů a kostřících bodů
Palivo: nové čerpadlo, regulátor tlaku, test + servis vstřikovacích trysek vč. trysky studeného startu, tlak paliva OK, vyzkoušeny 2 další váhy vzduchu, snímač teploty chl. kapaliny
Sání: vyčištění sání a klapky, všechny gumové spoje, hadice a potrubí nové, nové šoupě přídavného vzduchu, přetěsněna všechna místa, kde může M30 motor přisávat - tzn celý motor (klika - obě gufera, vana, kryt rozvodů, ventilové víko, rozdělovač, měrka oleje, nalévací otvor pro olej).
Mechanické části: nové rozvody včetně vodích lišt ozubených kol, napínáku a pohonu olej. čerpadla, GO olej. čerpadla, GO hlavy (srovnání, strojní zabroučení ventilů a sedel, nová gufera, nová vačka, nové pružiny a vahadla), nové pístní kroužky, nové uložení motoru a převodovky, měření kompresí - všechny válce cca 12 bar +-0,2.
Před 2 dny měřil motor pomocí osciloskopu pan Hampl:
vstřikování - doba otevření, kmitání jehly, ovládání - OK
Všechny akční členy ovlivňujiící složení palivové směsy - OK
Zapalování, hoření jiskry atd - OK
Měření kompresí za běhu motoru, průběh tlaku ve válcích, dokmit vntilů atd. - OK
Měřil ještě něco, ale ani nevím co všechno. PROSTĚ NIKDE NIC!
Dal jsem ještě lambda sondu do výfukových svodů abych zjistil složení směsi při různých jízdních situacích. Složení směsi téměř ideální 14.7:1. Žádná extrémně chudá ani bohatá směs. Pouze při studeném startu a fázi zahřívání je samozřejmě směs bohatší.
Asi to bude ta ostřejší vačka
NĚJAKÉ NÁPADY??? DÍK.