Ahoj, jsem čerstvě majitelem BMW e28 528i z roku 1982 (manuál, evropská verze) a řeším problém se studenými starty. Auto má takový kolísavý volnoběh kolem otáček max. do 800 ot. Mnohdy ani nechce naskočit, startuju třeba na 5x, až mu musím i kolikrát pomoct plynem. Potom už běží ve zmíněných kolísavých otáčkách. Po pár minutách, když se to lehce ohřeje, už běží s normálními otáčkami (kolem 1000 ot.) a dá se s tím konečně vyjet. S teplým motorem jinak problémy nejsou, občas se vlastně dusí při plném plynu na dvojce a trojce ve vysokých otáčkách...
Začal jsem se pídit po problému se špatnými starty. Vyndal jsem přídavné vzduchové šoupátko (anglicky na různých diskuzích a v ETK - Additional air slide valve, nebo taky Idle control valve, či Aux air valve; číslo dílu dle ETK 13631274606).
Trochu jsem ho vyčistil čističem brzd, omyl a začal s testováním šoupátka. Nejdříve jsem ho dal do mrazáku na cca 30min., po vyndání bylo pootevřené (viz 1. a 2. foto níže). Poté jsem ho dal do trouby na 65°C a úplně se zavřelo (3. foto). Lze teda říci, že se šoupátko alespoň hýbe. Má být v chladném stavu pootevřené více, či úplně?
Co mě ale zarazilo, že má součástka na autě jeden z vývodů/přívodů vzduchu zaslepený. Kdysi prý jezdilo auto na LPG, což je nyní (doufám) navráceno zpátky do původního stavu, pokud to je například z tohoto důvodu. Nevíte kam má správně tato hadice vést?
Ještě mě čeká testování přídavného vstřikovače paliva, který je umístěn na sacím paroží (anglicky Cold start valve nebo Starter valve; číslo dílu 13641285087 nebo 13641358917), zda dávkuje palivo při studeném motoru tak jak má a po dobu tuším že 8s, dokud ho nevypne elektronika jako ochrana před uchlastáním.
Neřešil někdo stejný problém se špatnými starty?
Případně mě prosím opravte se správnými názvy součástek - jak říkám, mám to nastudováno z anglických webů, kde jsem ale nedohledal co potřebuji (řeším to už delší dobu).
Díky.