VYŘEŠENO: E28 528i studené starty
Napsal: neděle 09.12.2018 14:57:06
Ahoj, jsem čerstvě majitelem BMW e28 528i z roku 1982 (manuál, evropská verze) a řeším problém se studenými starty. Auto má takový kolísavý volnoběh kolem otáček max. do 800 ot. Mnohdy ani nechce naskočit, startuju třeba na 5x, až mu musím i kolikrát pomoct plynem. Potom už běží ve zmíněných kolísavých otáčkách. Po pár minutách, když se to lehce ohřeje, už běží s normálními otáčkami (kolem 1000 ot.) a dá se s tím konečně vyjet. S teplým motorem jinak problémy nejsou, občas se vlastně dusí při plném plynu na dvojce a trojce ve vysokých otáčkách...
Začal jsem se pídit po problému se špatnými starty. Vyndal jsem přídavné vzduchové šoupátko (anglicky na různých diskuzích a v ETK - Additional air slide valve, nebo taky Idle control valve, či Aux air valve; číslo dílu dle ETK 13631274606).
Trochu jsem ho vyčistil čističem brzd, omyl a začal s testováním šoupátka. Nejdříve jsem ho dal do mrazáku na cca 30min., po vyndání bylo pootevřené (viz 1. a 2. foto níže). Poté jsem ho dal do trouby na 65°C a úplně se zavřelo (3. foto). Lze teda říci, že se šoupátko alespoň hýbe. Má být v chladném stavu pootevřené více, či úplně?
Co mě ale zarazilo, že má součástka na autě jeden z vývodů/přívodů vzduchu zaslepený. Kdysi prý jezdilo auto na LPG, což je nyní (doufám) navráceno zpátky do původního stavu, pokud to je například z tohoto důvodu. Nevíte kam má správně tato hadice vést?
Ještě mě čeká testování přídavného vstřikovače paliva, který je umístěn na sacím paroží (anglicky Cold start valve nebo Starter valve; číslo dílu 13641285087 nebo 13641358917), zda dávkuje palivo při studeném motoru tak jak má a po dobu tuším že 8s, dokud ho nevypne elektronika jako ochrana před uchlastáním.
Neřešil někdo stejný problém se špatnými starty?
Případně mě prosím opravte se správnými názvy součástek - jak říkám, mám to nastudováno z anglických webů, kde jsem ale nedohledal co potřebuji (řeším to už delší dobu).
Díky.
Začal jsem se pídit po problému se špatnými starty. Vyndal jsem přídavné vzduchové šoupátko (anglicky na různých diskuzích a v ETK - Additional air slide valve, nebo taky Idle control valve, či Aux air valve; číslo dílu dle ETK 13631274606).
Trochu jsem ho vyčistil čističem brzd, omyl a začal s testováním šoupátka. Nejdříve jsem ho dal do mrazáku na cca 30min., po vyndání bylo pootevřené (viz 1. a 2. foto níže). Poté jsem ho dal do trouby na 65°C a úplně se zavřelo (3. foto). Lze teda říci, že se šoupátko alespoň hýbe. Má být v chladném stavu pootevřené více, či úplně?
Co mě ale zarazilo, že má součástka na autě jeden z vývodů/přívodů vzduchu zaslepený. Kdysi prý jezdilo auto na LPG, což je nyní (doufám) navráceno zpátky do původního stavu, pokud to je například z tohoto důvodu. Nevíte kam má správně tato hadice vést?
Ještě mě čeká testování přídavného vstřikovače paliva, který je umístěn na sacím paroží (anglicky Cold start valve nebo Starter valve; číslo dílu 13641285087 nebo 13641358917), zda dávkuje palivo při studeném motoru tak jak má a po dobu tuším že 8s, dokud ho nevypne elektronika jako ochrana před uchlastáním.
Neřešil někdo stejný problém se špatnými starty?
Případně mě prosím opravte se správnými názvy součástek - jak říkám, mám to nastudováno z anglických webů, kde jsem ale nedohledal co potřebuji (řeším to už delší dobu).
Díky.