Stránka 1 z 1

OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: pondělí 19.09.2011 23:01:36
od Checker
Zdravím! Jaký lejete olej do svých šestek?

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: úterý 20.09.2011 07:04:28
od DC
10W40

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: úterý 20.09.2011 09:25:00
od Checker
DC píše:10W40


To si taky myslím a i předchozí majitel to tam lil. Měl bys nějaký doporučení na konkrétní značku DC?

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: úterý 20.09.2011 11:17:40
od domica
V manuálu z r. 1985 je uvedeno toto:

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: úterý 20.09.2011 11:22:40
od PÍŤÁK
Značka oleje je v podstatě jedno, musí splňovat vykonnostní specifikaci.
Má tam být API SF, což dnes splňuje téměř každý olej add

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: neděle 25.09.2011 13:55:38
od Checker
Nakonec jsem použil SHELL Helix 10w40 HX6. Zdá se mi ale dost řidkej. Proto se znova ptám, co tam lijete, resp. s čím máte nejlepší zkušenosti?

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: pondělí 26.09.2011 06:37:21
od domica
Já tam mám 15W40, toto doporučují i kluci z něm. fora, ale 10W40 nic nezkazíš, akorát je do nižších teplot, ale lyžovat se se 6er jezdí málokto..

Popsané je to pěkně tady:

http://www.lidovky.cz/jak-vybrat-a-nepr ... uality_pks




Výkonová klasifikace motorových olejů dle API

Benzínové motory


SA - neaditivované motorové oleje bez zvláštních požadavků na vlastnosti pro motory vyráběné v letech 1940-1950
SB - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1950-1960 se zvýšenými požadavky na termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti
SC - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1967 pracující při středním a částečně zvýšeném namáhání, podporující tvorbu úsad a korozi, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, nízkoteplotním kalům, korozi, rezivění a opotřebení
SD - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1968 se zvýšenými požadavky na olej, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, korozi, rezivění a opotřebení a proti nízkoteplotním kalům
SE - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1972 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi a opotřebení
SF - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1980 včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SG - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1989 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SH - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1994 pracující v nejnáročnějších provozních režimech za vysokých otáček motoru, s přeplňováním a s prodlouženými intervaly výměn
SJ - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1996 se zvýšenými požadavky (oproti API SH) zejména na odparnost a termooxidační stabilitu
SL � motorové oleje pro motory vyráběné od roku 2000

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: pondělí 26.09.2011 10:57:00
od Alois
Já to kašlu.. agg

Štefane, kdy bude ten konec světa myslím přesné datum, ať vím, jestli mám ještě něco dělat, nebo se na to vykašlat...

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: pondělí 26.09.2011 11:22:03
od PÍŤÁK
Já mám v 6ce taky 15w40...

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: pondělí 26.09.2011 16:19:00
od Checker
domica píše:Já tam mám 15W40, toto doporučují i kluci z něm. fora, ale 10W40 nic nezkazíš, akorát je do nižších teplot, ale lyžovat se se 6er jezdí málokto..

Popsané je to pěkně tady:

http://www.lidovky.cz/jak-vybrat-a-nepr ... uality_pks




Výkonová klasifikace motorových olejů dle API

Benzínové motory


SA - neaditivované motorové oleje bez zvláštních požadavků na vlastnosti pro motory vyráběné v letech 1940-1950
SB - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1950-1960 se zvýšenými požadavky na termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti
SC - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1967 pracující při středním a částečně zvýšeném namáhání, podporující tvorbu úsad a korozi, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, nízkoteplotním kalům, korozi, rezivění a opotřebení
SD - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1968 se zvýšenými požadavky na olej, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, korozi, rezivění a opotřebení a proti nízkoteplotním kalům
SE - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1972 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi a opotřebení
SF - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1980 včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SG - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1989 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SH - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1994 pracující v nejnáročnějších provozních režimech za vysokých otáček motoru, s přeplňováním a s prodlouženými intervaly výměn
SJ - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1996 se zvýšenými požadavky (oproti API SH) zejména na odparnost a termooxidační stabilitu
SL � motorové oleje pro motory vyráběné od roku 2000


Domica, ty jsi král! ccc Tyhle commenty mají smysl, dostal jsem přesně informace, které potřebuji! Díky

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: pondělí 26.09.2011 16:22:42
od Checker
PÍŤÁK píše:Já mám v 6ce taky 15w40...


Teď z vás ještě musím dostat jaký konkrétní olej používáte, myslím od jakého výrobce! Těch 15w40 už moc na výběr není. Neuškodí když ho dám po tý 10w40ce?? akk

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: úterý 27.09.2011 17:39:34
od jaryn
Neřeš 10, nebo 15. Jestli jsi tam dal lepší, tak ho tam nechej ať tam neleješ pokaždý něco jinýho. Desítka je tam normálně uznatelná.

Re: OLEJ DO 635CSi

PříspěvekNapsal: neděle 29.12.2013 00:46:41
od Samsa
Po eskapádě s motorem, jsem po různých debatách s Jiřinou a s panem Suchánkem, přešel na specifikaci 10W-60. Ta za všech okolností maže motor i v těch největších vedrech a plahočení ve městech. V automatu mám od repase Jirkou, olej Mobil ATF LT71141 je žlutý a lepší než ty červené, co jsou dobré max. do řízení.