BMW E24

E9 a E24

BMW E24

Příspěvekod BMWPower » středa 07.01.2009 23:51:46

BMW e24 – řada 6 měla předchůdce v podobě série nádherných klasických kupé z let 1965-75. Nejznámějším bylo kupé 3,0CSL
BMW 3.0/3.5 CSL bylo zastarávající vozidlo, které získalo spoustu úspěchů ve sportovních kláních i po skončení její výroby. Mezi nejsilnější patřily vozy CSL skupiny 5 řízené Ronnie Petersonem v roce1975. Tento vůz měl 6-ti válcový 4-ventilový turbomotor o objemu 3191 ccm, který dodával neskutečných 750-800 PS v závislosti na plnícím tlaku turba.
Obrázek
Počátkem 70. let BMW vidí úspěch jejich kupé z období 1965-75, takže se rozhoduje o jeho důstojném nástupci. BMW vytvořilo novou image pomocí dnes již klasických modelů 2000 C/CS a 3.0-3.5 CS/CSi/CSL ve verzi kupé, což by bylo velmi hloupé nevyužít.
Obrázek
Požadavky managementu BMW na novou řadu kupé pro pozdní 70. a celá 80. léta byly jasné: motorizaci mají obstarat výkonné 6-ti válcem, vůz má být prostoupen novými technologiemi, karosérie musí být dostatečně odolná pro nehody ve vysokých rychlostech - aby zároveň splňovala nové technické předpisy v mnoha zemích a má nabízet luxus ruku v ruce se sportovním svezením.
Obrázek
Obrázek

Historie tohoto modelu se začala psát poprvé v roce 1976.BMW se v tomto modelu podařilo realizovat velký a především nadčasový projekt,který ještě dnes dvacet sedm let po premiéře vypadá skvěle.Kdysi nejoblíbenější německé kupé,fandové překřtili na „bavorský expres“.Ihned po představení na Ženevském autosalonu se toto kupé stalo prodejním hitem a zůstalo tak po celou dobu produkce,až do ukončení výroby v roce 1989,celkem se 86 216 kusy vyrobených aut.
Obrázek
Díky tomuto přichází v březnu roku 1976 zbrusu nová řada 6 s označením e24. Zpočátku pouze dvěma modely 630CS a 633CSi (v USA nabídku tvořil ještě model 630CSi).
První modely šestkové řady BMW, kterými byly 630CS a 633CSi měly řadové šestiválce s rozvodem OHC a obsahem 2986 respektive 3210 ccm. Model 630CS byl vybaven karburátory Solex 4A1, zatímco všechny ostatní modely měly vstřikování.
V roce 1978 doplnil řadu ještě model 635CSi se zvětšeným objemem motoru na 3,5l, v roce 1979 628CSi s motorem 2,8l a nakonec v roce 1987 se do výroby dostal ještě model M6 se zvýšeným výkonem na 286k.
Obrázek
Obrázek

Pro většinu fandů zůstává šestka nejkrásnějším BMW dodnes a o její pokročilosti a oblibě svědčí plných 13 let výroby. Absenci více- než šestiválců kompenzovala mimořádnou šíří jejich nabídky a pokrokových prvků. Startovní nabídku 630CS (136 kW), 630CSi (129 kW) a 633CSi (147 kW) tak brzy obohatily 628CSi (135 kW), a v druhé polovině výroby i nový dvouvačkový třiapůllitr, který automobil udržel na aktuální technologické úrovni ještě koncem 80tých let a stal se základem pro 635CSi (160 kW). O pompézní finále se postarala M635CSi (v USA M6, 1983-1989), pod stárnoucí kapotou skrývající větrový bonbónek – čtyřventilový šestiválec 3,5 l z typu M1 s ambiciózním výkonem 210 kW, udělující zrychlení na 100 za 6,4 s a maximální rychlost 255 km/h. Tento motor zazářil i v první M5 (E28, 1984) a po nevelkém přepracování ještě i v druhé (E34, 1988, 232 kW).
Obrázek
Obrázek
BMW E24 635CSi ("Ewelína")
BMW E28 525eA ("Elizabeth")
BMW E30 318i Coupe ("Helga")
Škoda Felicia Van Plus 1,9D ("Dělňas)
Škoda Felicia 1,3i ("Fifina")
Uživatelský avatar
BMWPower
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 913
Registrován: úterý 01.01.2008 21:44:11
Bydliště: Zbýšov u Brna nebo Padochov ale nejvíce Nová Ves

Re: BMW E24

Příspěvekod BMWPower » pátek 23.07.2010 22:07:08

Podařilo se mi sehnat hodně zajímavých materiálů tak jak bude trošku čas tak to sem nasypu... aqq aqq aqq
BMW E24 635CSi ("Ewelína")
BMW E28 525eA ("Elizabeth")
BMW E30 318i Coupe ("Helga")
Škoda Felicia Van Plus 1,9D ("Dělňas)
Škoda Felicia 1,3i ("Fifina")
Uživatelský avatar
BMWPower
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 913
Registrován: úterý 01.01.2008 21:44:11
Bydliště: Zbýšov u Brna nebo Padochov ale nejvíce Nová Ves

Re: BMW E24

Příspěvekod Checker » středa 07.09.2011 07:47:25

BMWPower píše:Podařilo se mi sehnat hodně zajímavých materiálů tak jak bude trošku čas tak to sem nasypu... aqq aqq aqq

Už se těším... aii
E24 635CSi Ascotgrau metallic, E32 740i Alpinweiss III, E60 520D Spacegrau metallic
Uživatelský avatar
Checker
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 692
Registrován: úterý 09.08.2011 20:27:53
Bydliště: Praha

Re: BMW E24

Příspěvekod martinmatess » sobota 12.05.2012 10:58:05

pěkné počtení, nebylo by více? :)
e24 635CSi 82´
e36 318 IS "M" 97´
e60 530d "M" 03´
Uživatelský avatar
martinmatess
žralok
 
Příspěvky: 207
Registrován: středa 02.05.2012 09:02:03

Re: BMW E24

Příspěvekod lyon » středa 20.07.2016 18:12:47

https://www.novinky.cz/auto/409669-zral ... 0-let.html
"Žralok slaví, nejhezčímu BMW řady 6 je 40 let"
BMW E24 628CSiA "Jasmína" | FULL Motorsport
Obrázek
Uživatelský avatar
lyon
žralok
 
Příspěvky: 126
Registrován: čtvrtek 14.05.2009 14:36:28


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 6

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron