Stránka 1 z 1

BMW E24

PříspěvekNapsal: středa 07.01.2009 23:51:46
od BMWPower
BMW e24 – řada 6 měla předchůdce v podobě série nádherných klasických kupé z let 1965-75. Nejznámějším bylo kupé 3,0CSL
BMW 3.0/3.5 CSL bylo zastarávající vozidlo, které získalo spoustu úspěchů ve sportovních kláních i po skončení její výroby. Mezi nejsilnější patřily vozy CSL skupiny 5 řízené Ronnie Petersonem v roce1975. Tento vůz měl 6-ti válcový 4-ventilový turbomotor o objemu 3191 ccm, který dodával neskutečných 750-800 PS v závislosti na plnícím tlaku turba.
Obrázek
Počátkem 70. let BMW vidí úspěch jejich kupé z období 1965-75, takže se rozhoduje o jeho důstojném nástupci. BMW vytvořilo novou image pomocí dnes již klasických modelů 2000 C/CS a 3.0-3.5 CS/CSi/CSL ve verzi kupé, což by bylo velmi hloupé nevyužít.
Obrázek
Požadavky managementu BMW na novou řadu kupé pro pozdní 70. a celá 80. léta byly jasné: motorizaci mají obstarat výkonné 6-ti válcem, vůz má být prostoupen novými technologiemi, karosérie musí být dostatečně odolná pro nehody ve vysokých rychlostech - aby zároveň splňovala nové technické předpisy v mnoha zemích a má nabízet luxus ruku v ruce se sportovním svezením.
Obrázek
Obrázek

Historie tohoto modelu se začala psát poprvé v roce 1976.BMW se v tomto modelu podařilo realizovat velký a především nadčasový projekt,který ještě dnes dvacet sedm let po premiéře vypadá skvěle.Kdysi nejoblíbenější německé kupé,fandové překřtili na „bavorský expres“.Ihned po představení na Ženevském autosalonu se toto kupé stalo prodejním hitem a zůstalo tak po celou dobu produkce,až do ukončení výroby v roce 1989,celkem se 86 216 kusy vyrobených aut.
Obrázek
Díky tomuto přichází v březnu roku 1976 zbrusu nová řada 6 s označením e24. Zpočátku pouze dvěma modely 630CS a 633CSi (v USA nabídku tvořil ještě model 630CSi).
První modely šestkové řady BMW, kterými byly 630CS a 633CSi měly řadové šestiválce s rozvodem OHC a obsahem 2986 respektive 3210 ccm. Model 630CS byl vybaven karburátory Solex 4A1, zatímco všechny ostatní modely měly vstřikování.
V roce 1978 doplnil řadu ještě model 635CSi se zvětšeným objemem motoru na 3,5l, v roce 1979 628CSi s motorem 2,8l a nakonec v roce 1987 se do výroby dostal ještě model M6 se zvýšeným výkonem na 286k.
Obrázek
Obrázek

Pro většinu fandů zůstává šestka nejkrásnějším BMW dodnes a o její pokročilosti a oblibě svědčí plných 13 let výroby. Absenci více- než šestiválců kompenzovala mimořádnou šíří jejich nabídky a pokrokových prvků. Startovní nabídku 630CS (136 kW), 630CSi (129 kW) a 633CSi (147 kW) tak brzy obohatily 628CSi (135 kW), a v druhé polovině výroby i nový dvouvačkový třiapůllitr, který automobil udržel na aktuální technologické úrovni ještě koncem 80tých let a stal se základem pro 635CSi (160 kW). O pompézní finále se postarala M635CSi (v USA M6, 1983-1989), pod stárnoucí kapotou skrývající větrový bonbónek – čtyřventilový šestiválec 3,5 l z typu M1 s ambiciózním výkonem 210 kW, udělující zrychlení na 100 za 6,4 s a maximální rychlost 255 km/h. Tento motor zazářil i v první M5 (E28, 1984) a po nevelkém přepracování ještě i v druhé (E34, 1988, 232 kW).
Obrázek
Obrázek

Re: BMW E24

PříspěvekNapsal: pátek 23.07.2010 22:07:08
od BMWPower
Podařilo se mi sehnat hodně zajímavých materiálů tak jak bude trošku čas tak to sem nasypu... aqq aqq aqq

Re: BMW E24

PříspěvekNapsal: středa 07.09.2011 07:47:25
od Checker
BMWPower píše:Podařilo se mi sehnat hodně zajímavých materiálů tak jak bude trošku čas tak to sem nasypu... aqq aqq aqq

Už se těším... aii

Re: BMW E24

PříspěvekNapsal: sobota 12.05.2012 10:58:05
od martinmatess
pěkné počtení, nebylo by více? :)

Re: BMW E24

PříspěvekNapsal: středa 20.07.2016 18:12:47
od lyon
https://www.novinky.cz/auto/409669-zral ... 0-let.html
"Žralok slaví, nejhezčímu BMW řady 6 je 40 let"