Stránka 1 z 2

Chladící kapalina proplach chladici soustavy

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 09:47:17
od Břéťa
Nez se pustím do vyčištění chladícího okruhu,tak se raději zeptam.Chystám se všechno vypustit a nekolikrat to propláchnout octovou vodou.Doufám že to pomůže a snad se zlepší i chlazeni.Chtěl bych poradit ohledně chladničky.Jakou koupit nejsem mechanik,tak se radši ptám.
Díval jsem se na schmiedmanna tam mají nejakou meyle za 200kc 1,5L.
Taky mě ceka olej a nemám porad jasno jestli 10,nebo 15 w40 a nebo je to jedno?Díky za rady

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 12:36:08
od PÍŤÁK
Cladicí kapalinu dávám modrou je to tuším norma G11. Výrobce je celkem jedno.
Olej je celkem jedno jestli 10 nebo 15w. Rozhodnutí je podle provozních podmínek (10w je samozřejmě lepší pro studený starty).
Mnohem důležitější je výkonová specifikace (API nebo ACEA), tu ale m30 nemá moc vysokou...

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 13:27:54
od Dominik
Tu chladící kapalinu bych taky řekl tu G11 nebo pokud zjistíš co se tam dávalo origo a jestli se to dá sehnat tak to.

Olej se má dávat ten který předepsal výrobce a není moc dobrý dávat do M30 kde je psaná syntetika minerální ale vyměnit syntetiku za polo nevadí. Ted záleží kolik má motor najeto a jestli výš co se tam dávalo za olej před tím. Pokud se tam dávala syntetika tak bych pokračoval stejně ale jakmile by to začalo papat hodně oleje tak přejít na hustší polosyntetiku a pokud nevíš tak bych tam rovnou dal tu polosyntetiku.
Potom je třeba se dívat na specifikaci jak je psáno výše.

Tady máš odkaz na mazací plany kde najdeš ty specifikace : https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... zaci-plany

0W a 5W je syntetika, 10W je polosyntetika a 15W je minerální

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 14:21:36
od Jelen
Taky budu měnit chladící kapalinu na m30 a zajímalo by mě jaký je nejlepší způsob propláchnutí a vyčištění celého systému.

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 16:53:13
od PÍŤÁK
No do m30 určitě syntetika psaná není. Dnešní oleje se mohou zaměňovat bez problému (naprostá většina plných "syntetik" je totiž stejně minerál, jen hydrokrakovaný).
K výměně a výplachu. Ja jsem to kdysi taky řešil, někdo na zimu totiž vypustil kapalinu a kapalina pak byla rezatá. Já jsem udělal asi 20 proplachů obyč vodou a pak jsem dal G11 1:1 s vodou.

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 19:46:54
od Dominik
Jestli máš 635CSI tak na těch mazacích plánech je psaná syntetiky a je psaná i na E28 528i. Se mrkni a samozřejmě nevylučuji že to nemůže být blbě ale co já vím tak BMW do šesti hrnků dávalo syntetiku.

K tomu propláchnutí - Vypustit starou kapalinu, nalít vodu (je jednou jestli destilku nebo z kohoutku, jakmile se tam dá chladící kapalina tak ta v sobě má sračky který se s vodním kamenem vypořádaj) zahřát a vypustit tohle může být provedeno kolikrát budeš chtít ale 1x nebo 2x by mělo stačit. Pak naliješ vodu a smícháš to s chladící kapalinou. Poměr ted nevím ale počítej s tím že v bloku ti zůstane stará kapalina naředěná tou vodou pokud to tedy nebudeš odsávat.

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 21:56:54
od PÍŤÁK
No teď koukám na plán od castrolu a tam je 0w-30. To je úplně mimo. V době vzniku těch motorů nic takovýho nebylo.
Jinak na bloku je ještě šroub na vypuštění vody...

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: pondělí 16.05.2016 22:17:47
od radek
Dát do M30tky motoru olej 0w-30 tak je to pro něj podle mne jistá poprava... Píťák má pravdu. Za mně ideálně 10-50 nebo 10-60. Tak řídké oleje do těhle motorů určitě nepatří.

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: úterý 17.05.2016 08:28:32
od Břéťa
Děkuji za postřehy.Jo mám 635 csiA a olej asi minerál 15w40.Co jsem si výčet na fórech tak tam ty 0w lijou hodně v USA.Schmiedman je tam má taky přímo k modelu E24.Ja vyzkouším tu 10w40 asi castrol.Auto má najeto 189tis,garaz je podmínkou stejně jako nejezdeni v zimě a do deště to taky nevytahuju.
Co se týká toho proplachování.Dostal jsem radu vypustit,nechat vychladnout a nalit vodu a na každý okruh 2dcl octa.Tohle budu dělat tak dlouho dokud z toho nepotece jakštakš čistá voda.Snad to pomůže protože ve městě na semaforech se to zahřívá hodně rychle až jsem z toho nervózní.Ale pamatuju že kolegovi na e28 to dělalo taky a říkal že ti žraloci jsou takoví vyhrevni

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: úterý 17.05.2016 09:32:09
od PÍŤÁK
No jestli se ti to moc ohřivá jen v malých rychlostech, tak máš asi špatnou viskospojku na ventilátoru. Ucpaný chladič by se naopak projevoval při větší zátěži.

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: úterý 17.05.2016 09:42:34
od Břéťa
Na 90 to mám po nastartování do 10 minut.A jak říkám ve městě v kolonách to jde pomalu do k červenému ale vrtule točí.Kdyz to jde tak to schladim naporem,ale nadšený z toho nejsem.Proto chci udělat ten okruh a podívat se co poteče z hadic.Cistil jsem nádobku a tam to s čistotou zadna velka hitparáda nebyla.

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: úterý 17.05.2016 10:32:40
od PÍŤÁK
Vrtule se na první pohled točí vždycky. Jestli se ti to nepřehřívá za jízdy v zátěži, tak hledej problém ve visce add

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: úterý 17.05.2016 11:07:48
od Břéťa
Ok díky za radu,ale čeho si mám vsimat v tahu si auto teplotu drží v normě bez žádných výkyvů.Je ta viska opravitelná,nebo se musí vyměnit?Nejsem mechanik tak se ptám.U ž se dívám tak asi bude lepší dát novou
http://www.egar.eu/cz/kmo/viskospojky/6 ... =ALL_PARTS
Nebo víte o jiném shopu kde to sehnat?

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: úterý 17.05.2016 14:06:49
od PÍŤÁK
Objednat to půjde v autodílech (kelly, elit...) nebo za lepší cenu najít někde na webu. Opravit to moc nejde, takže výměna za novou.

Re: Chladící kapalina

PříspěvekNapsal: úterý 17.05.2016 14:36:19
od Samsa
Viskospojka Valeo se dá sehnat za dobrou cenu okolo 1500-2000Kč a máš zaručenou kvalitu. Těm nejlevnějším bych se vyhýbal. Olej dávám léta Castrol 10W60, vždy je jistota, že bude mazat za "všech" okolností a hlavně lehce neprocházi gufery a motor nezahulí.