Seřízení Zenith Inat 35/40

vše jak má být.. aby to byl veterán;)

Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod marťas » úterý 28.07.2020 18:16:48

Zdarec, neznáte někoho, kdo seřidí, případně opraví uvedené karburátory? Je to na E3 3,0 a jsou tam dva. Blbě to jede, zakuckává se to.
633CSi ´76
535 ´75 ve výstavbě (a dlouho bude)
Uživatelský avatar
marťas
žralokář
 
Příspěvky: 348
Registrován: neděle 18.01.2009 19:59:52
Bydliště: okolo Brna

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod jik » pondělí 10.08.2020 18:48:50

Kamaráde s tím sem si hrál asi půl roku a jakžtakž to jede ale pořád to není ono. Musíš udělat synchronizaci obou karburátorů, tzn stejnej objem vzduchu a paliva, podtlaku a ideálně CO2. Na vzduch jsou průtokoměry, zbytek jsem dělal pocitově. Taky jsem měl špatný podtlakový membrány volnoběhu, takže v prvé řadě rozdělat a zkontrolovat, případně vyměnit a pak můžeš ladit. Obávám se že moc odborníků neseženeš...
E9 2.5 CS Automatic - 1975/6
E39 530D Touring 2002 - Ex
Uživatelský avatar
jik
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 26
Registrován: neděle 11.12.2011 21:36:43
Bydliště: Olomouc

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod jik » pondělí 10.08.2020 22:26:35

E9 2.5 CS Automatic - 1975/6
E39 530D Touring 2002 - Ex
Uživatelský avatar
jik
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 26
Registrován: neděle 11.12.2011 21:36:43
Bydliště: Olomouc

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod jarmilone » úterý 11.08.2020 09:03:40

ccc Nazdar, na seřízení si sežeň někoho , kdo dělá motorky - synchronizace a podtlaky dělají běžně, ale jak píše kolega výše, karbce by měly být před seřízením v dobrém stavu (bez přisávání, dobré membrány atd...)
1980 E21 M10 ''Už to burčí''
1967 1000MB ''Karel''
1995 A6 QUATTRO ''Parník''
Uživatelský avatar
jarmilone
žralokář
 
Příspěvky: 296
Registrován: středa 29.06.2011 18:49:27
Bydliště: Český Těšín

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod marťas » úterý 11.08.2020 17:50:41

Díky za rady. Samozřejmě sady těsnění mám, synchrometr taky, to je mně celkem jasný. S "hardwarem" si asi poradím. Ale když vidím všechny ty podtlakové hadičky a ventilky kolem, plus je tam něco ovládané i elektricky, tak myslím, že toto nejsem schopen zkontrolovat. Navíc když přesně nevím, co ty sarapatičky mají dělat a kdy to kam co má pouštět agg
Nějakou příručku v němčině mám, tak holt budu muset laborovat a doufat, že to nějak dopadne.
633CSi ´76
535 ´75 ve výstavbě (a dlouho bude)
Uživatelský avatar
marťas
žralokář
 
Příspěvky: 348
Registrován: neděle 18.01.2009 19:59:52
Bydliště: okolo Brna

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod jik » úterý 11.08.2020 18:46:13

Níže celkem podrobný popis...
http://www.e9coupe.com/tech/zeniths/bmw1/bmw1.html#006

Ta elektrika je dohřívání chladící kapaliny sytiče při studeném startu (z boku karburátorů) a pak jsou tam ze spodní strany selenoidy na otevření přívodu paliva. Na předním karburátoru je úplně dole termostat, který vypíná přes relé ohřev sytiče a otvírání přisávání podtlaku (můžeš mít a nemusíš - podlouhlé pouzdro na těle karburátoru ze strany od řidiče. Montovalo se do aut provozovaných v chladnějším klimatu).
Ty selenoidy vyzkoušej jako první - po připojení +12V musí být slyšet cvaknutí u obou karburátorů. Pokud nebudou fungovat si bez paliva v jednom karbeci a motor cuká a skoro chcipá. Ten zbytek řeší "jen" volnoběh a studený start. Ještě zkusím dohledat podrobnej manuál nastavení i s fotkama. Viel Glück ccc
E9 2.5 CS Automatic - 1975/6
E39 530D Touring 2002 - Ex
Uživatelský avatar
jik
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 26
Registrován: neděle 11.12.2011 21:36:43
Bydliště: Olomouc

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod marťas » sobota 15.08.2020 10:56:56

Jojo, už jsem se do toho pustil. Manuál už mám, tak je mně to celkem jasný. Je to přesně jak říkáš - všechny ty podtlaky v podstatě slouží ke startování. Ano, přední karbec je jiný, má na sobě ohřev. Někde jsem se dočetl, že se to dávalo od modelu 1974. Samozřejmě ta membrána, která ovládá přídavný vzduch u toho ohřevu, je prasklá a v žádné sadě, která se prodává, toto není. Všechny sady jsou jen na ten zadní karbec. Ale už jsem to objevil u Wallotha, tak je to objednaný. Jinak na obou karbecech jsou prasklý membrány spojený s termoelektrickým ovládáním sytiče. Membrány, co přepouští benzín zpět do přepadu už taky nebyly nic moc. Takže z těch 7 membrán, co na obou karbecech je, jsou dobré jen dvě - od ovládání 2. stupně - ty jsou ok. Zajímavý je, že oba karburátory měly povolené šrouby v místě, kde je ta termoizolační tlustá podložka mezi spodním dílem s klapkama a dílem s plovákovou komorou. Tam to taky mohlo přisávat falešný vzduch. A ještě jsem našel děravou hadici na přívodu k posilovači brzd, v místě, kde to není normálně vidět. Milion závad a pak to má jet agg Spíš se divím, že to ještě vůbec aspoň trochu jelo.
Ty elektromagnetický jehly jsou mně jasný, ty už byly na Š 105 agg
633CSi ´76
535 ´75 ve výstavbě (a dlouho bude)
Uživatelský avatar
marťas
žralokář
 
Příspěvky: 348
Registrován: neděle 18.01.2009 19:59:52
Bydliště: okolo Brna

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod jik » sobota 15.08.2020 15:12:40

No vidíš tak super ayy Já mám sice na E9 oba stejný ale podstata je nebát se do toho vlézt. Ty podtlakový membrány co ovládají klapku jsem měl obě taky KO, tak jsem je dělal doma a zbytek repase karburátorů si nechám na zimu. Elektriku jsem měl taky v pěkným bordelu, tak jsem se učil za pochodu...
Obrázek
E9 2.5 CS Automatic - 1975/6
E39 530D Touring 2002 - Ex
Uživatelský avatar
jik
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 26
Registrován: neděle 11.12.2011 21:36:43
Bydliště: Olomouc

Re: Seřízení Zenith Inat 35/40

Příspěvekod marťas » sobota 10.10.2020 23:13:22

Nakonec byl špatný ještě termoventil co otvírá podtlak k ovládání předstihu. Ten se dá naštěstí koupit. Bylo úplně blbě nastavené šoupátko na otvírání přídavného vzduchu ve ventilu na prvním karburátoru (šoupátka tam jsou dvě - jedno ovládá podtlak přes časový termoventil, druhé ovládá teplota vody- karburátory jinak na vodu vůbec napojené nejsou) - asi se v tom už snažil někdo vrtat. No a právě ten časový termoventil se mně nedaří sehnat. Zatím jsem musel zaslepit podtlak od ventilu k šoupátku přídavného vzduchu, protože to i po zahřátí je otevřené a je pak vysoký volnoběh a nedalo se to seřídit a sesynchronizovat.
Každopádně už to konečně jede, myslím že moc pěkně. Ještě s tím musím zajet na emise seřídit bohatost, tu jsem dal od oka. No a když se podaří sehnat ten časový ventil, tak to bude super. Teď to startuje za studena trochu hůř a je potřeba tomu pomáhat padálem plynu.
633CSi ´76
535 ´75 ve výstavbě (a dlouho bude)
Uživatelský avatar
marťas
žralokář
 
Příspěvky: 348
Registrován: neděle 18.01.2009 19:59:52
Bydliště: okolo Brna


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / OBECNĚ VŠECHNY ŘADY

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron