Z 315 na 316

vše jak má být.. aby to byl veterán;)

Z 315 na 316

Příspěvekod skopekE21 » sobota 06.02.2010 22:43:02

Dobrý den, Před pár dny jsem si domů dovezl bmw 315 a zajímalo by mě co všechno musím vyměnit aby to bylo v podstatě 316. Podle toho co jsem zjistil se tyto motory liší v použitém karburátoru a 316 má nižší kompresní poměr.
Takže by stačilo kdybych sehnal karburátor z 316 a vyšší těsnění?
Předem děkuji za rady. :oops:
Obrázek
Uživatelský avatar
skopekE21
 
Příspěvky: 6
Registrován: neděle 31.01.2010 13:25:42

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod Bezmozek » sobota 06.02.2010 23:50:57

To si nebude tak jednoduchý, hlavně mám pocit, že 315 měla i menší vrtání, kdežto 316 a 318 byly obě 1,8L. Dávaly se i jiný hlavy, karburátory a nikdo neví co máš v autě Ty, protože ani to v papírech nemusí sedět.
Nejjednoduší bude koupit celej motor kterej je podle čísla 1,8L a máš klid :wink:
#22 Alpina style R.I.P.
Uživatelský avatar
Bezmozek
žralok
 
Příspěvky: 146
Registrován: sobota 20.10.2007 01:28:28
Bydliště: Praha

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod skopekE21 » neděle 07.02.2010 01:36:40

No podle toho co jsem našel v tabulkách tak 315 a 316 mají stejné vrtání i zdvih jedíné v čem se tabulkově lišily tak byl právě karbec a kompresní poměr, no a teda ještě výkon. A motor se mi měnit moc nechce protože tenhle běží jak hodinky. :? asi se na to vykašlu a spokojím se s tím co mám.
Obrázek
Uživatelský avatar
skopekE21
 
Příspěvky: 6
Registrován: neděle 31.01.2010 13:25:42

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod Bezmozek » neděle 07.02.2010 08:45:35

Jestli motor šlape jak má, tak je lepší do něj nešahat, když už těsnění, tak nižší a lepším karburátorem se určitě nic nezkazí.
Kdybys měnil motor, musel bys ho znát, protože většina M10 je dneska už dávno vydechlá :roll:
#22 Alpina style R.I.P.
Uživatelský avatar
Bezmozek
žralok
 
Příspěvky: 146
Registrován: sobota 20.10.2007 01:28:28
Bydliště: Praha

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod JK » neděle 07.02.2010 09:58:52

já sem našel totok, takže sou to fakt obě tzv. skorošestnáctky


Model období výroby počet válců kód motoru ccm komp.p výkon(k) toč.moment max zrych. spotř.

315 02/81 08/82 4 M10 1573 9.5 75@5800 110@3200 160 14.0 8.2


316 08/75 07/80 4 M10 1573 8.3 90@6000 125@4000 160 13.6
Uživatelský avatar
JK
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 2141
Registrován: sobota 14.07.2007 11:47:36
Bydliště: Klánovice + Dalkovice u Vlašimi

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod Radek Sobotka » neděle 07.02.2010 12:26:13

315 byl jen jiný karburátor byl to podvod kvůli pojištění aby se dostaly na nižší platby vnitřek motoru je stejný je to jen osazeno jiným karburátorem. Pokud to chceš zachovat jako veterána nech to jak to je pokud se v tom již někdo nehrabal do budoucna auta v původním stavu půjdou s cenou nahoru a ty předělané s cenou rapidně dolů. Hodně se cení kompletní historie vozidla a původnost.
e21 2,0 automat rv.77 na srazy
BDlm rv.56 na hromadné výlety
e21 323i Peters cabrio na spoustu práce
Uživatelský avatar
Radek Sobotka
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 879
Registrován: sobota 22.09.2007 10:42:39
Bydliště: Mšeno u Mělníka

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod skopekE21 » neděle 07.02.2010 14:15:42

Pár změn už tam někdo provedl, ale nic co by se nadalo vzít zpět. Ale něco tam podle sebe udělám. Sem rád že jsem se dozvěděl že to je jen jinný karburátor.
Dik moc za radu.
Obrázek
Uživatelský avatar
skopekE21
 
Příspěvky: 6
Registrován: neděle 31.01.2010 13:25:42

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod fasoun » neděle 07.02.2010 22:26:02

Musim suhlasit s Radkom-moje skromne znalosti su tiez take,ze to bol iba taky mini podvod kvoli poistke-mal som od roku 2001 styri E21ky a vsetky mali ,len maly, motor.Bohuzial ani jeden nebol bez prevareneho cisla-co ma velmi mrzi-moj sucasny ,kus, je v pomerne dobrom stave,original 315....az na to prevarene cislo.Bol by to pekny kusanec :oops: :twisted: :evil: :oops:
Juro
Uživatelský avatar
fasoun
žralok
 
Příspěvky: 139
Registrován: pondělí 27.07.2009 08:53:13
Bydliště: Losonec

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod radovan99 » pondělí 08.02.2010 18:34:36

Ahoj,je to tak,že karburátor tam je 1B2 a v 316 2B4.ale 315 má vícero pokrokovějších součástek než by se mohlo na první pohled zdát...hliníkové třmeny,bezkontakt zapalování a pod. je to dobré auto a pokud je v super stavu tak bych to nechal jak je. Ja jí mám a vyměnil jsem karbec za 2B4 -jede to líp ale až ve vyšších otáčkách a raketa to taky není,takže nestojí to zato. spíš vyměnit motor (ten původní zakonzervovat )za jinou M10 ideální je samo 2litr,trochu se sním pohrát a hned je to auto,které jede jako šlak...
Přeju hodně štěstí,sám to momentálně přestavuju na 2litr,takže budu informovat průběžně... :)
E 21 315 Saphire Blau
E 60 545i Saphire Black-služební
Uživatelský avatar
radovan99
žralok
 
Příspěvky: 149
Registrován: středa 07.11.2007 16:55:48
Bydliště: Liberec

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod skopekE21 » pondělí 08.02.2010 23:50:58

Je fakt že 315 je velmi zajímavá. Pro mě už jen tím že měla vždy 5tikvalt. Motor je ve velmi dobrém stavu právě až na ten karbec ten trochec zlobí tak i proto jsem uvažoval o výměně.
A podle toho co jsem našel tak karburátor 2b4 měla 316 která však měla obsah 1766ccm. Karburátor co jsem měl já na mysli je solex didta který měla 316 s obsahem 1573ccm což je stejně jako u 315. Toto je ale jen to co jsem si našel v tabulkách. Proto jsem rád za každou praktickou zkušenost.
Obrázek
Uživatelský avatar
skopekE21
 
Příspěvky: 6
Registrován: neděle 31.01.2010 13:25:42

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod DC » úterý 09.02.2010 08:55:10

Uživatelský avatar
DC
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1329
Registrován: úterý 03.07.2007 17:56:34
Bydliště: Řáholec

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod fasoun » úterý 09.02.2010 17:42:24

Myslim,ze nie vzdy mala 315ka 5kvalt-moja ma len 4:( .A panove-jak by som zistil ci je 5kvalt eco,alebo sport prevodovka? neviete niekto???? dik moc.
Uživatelský avatar
fasoun
žralok
 
Příspěvky: 139
Registrován: pondělí 27.07.2009 08:53:13
Bydliště: Losonec

Re: Z 315 na 316

Příspěvekod radovan99 » úterý 09.02.2010 21:40:16

tak jest,moje zatím 315ka :P ma tiež 4kvalt,5kvalt bol za príplatok ako všetko u nemcov...zisti si čislo dielu na prevodovke a potom sa pozri na web ETK a tam to nájdeš.pokial nie tak napíš mi to číslo a ja sa pozriem v práci do compu...
E 21 315 Saphire Blau
E 60 545i Saphire Black-služební
Uživatelský avatar
radovan99
žralok
 
Příspěvky: 149
Registrován: středa 07.11.2007 16:55:48
Bydliště: Liberec


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / OBECNĚ VŠECHNY ŘADY

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron