Nastavení zapalování/palec rozdělovače

vše jak má být.. aby to byl veterán;)

Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod vladosoural » pondělí 23.12.2013 16:46:54

Dobrý den všem co uctívají žraloky, mám takový problém s E 21 316 M10 B16. Jedná se o typ žraloka, který je v coupe a má origo sportovní podvozek a podle majitele jsou v ČR pouze dva kusy, ale to je jedno. Jeho verze je taková že když jel směrem domu tak 6 km pred cílem jeho cesty auto začalo cukat a nechtělo nějak jet, jako by problem s palivem, rikal jako když jedu na výpary, dojel tech 6 km domů a od té doby z nejakych duvodu autem nejel. Auto ted stálo 4 roky. Tak že, čerpadlo běží, jiskru haže, ale testovali jsme to jen tak že jsme fajfku vyndali a nemeli jsme vyndane ty svíčky, což je dalsi vec kterou udelame. Ale v karbecu je benzin a samořejmě že jsem si prinesl v kanistru nových 5 litru benálu. Tak že pokud by byly svicky v poradku, tak jsou jeste uvolněné fajfky na svíčkach podle me je tam kazda svicka jina a proste ty fajfky na tom nedrzi tak ze beru nahradní káble od rozdelovače, a svičky. to je dalsi vec a ta posledni věc co me zajíma je nastavení zapalování, pokud má nekdo rady, schéma cokoliv budu rad. Jinak auto škytá krasně točí, ale bohužel motor nenatocime. Tak prosím o radu chceme oživit ročník 1977. Díky mějte se.
Přílohy
bmw.jpg
vladosoural
 
Příspěvky: 16
Registrován: pondělí 23.12.2013 16:02:36

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod Checker » pondělí 23.12.2013 18:41:31

Měl jsem kdysi problém s jiskrou, moje 635CSi taky nechtěla naskočit. Tenkrát jsem zkoušel všechno možný, auto taky točilo, dávalo benzín ale prostě nechytlo... Dal jsem mové kabely, cívku od zapalování i nový kabel od ní k rozdělovači, svíčky a sehnal i jinou ŘJ a pořád nic. Nakonec to bylo čidlem polohy klikové hřídele. Vyměnil jsem čidlo a nastartoval bez problémů...
E24 635CSi Ascotgrau metallic, E32 740i Alpinweiss III, E60 520D Spacegrau metallic
Uživatelský avatar
Checker
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 681
Registrován: úterý 09.08.2011 20:27:53
Bydliště: Praha

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod vladosoural » pondělí 23.12.2013 19:35:22

Nooo děkuji za radu, myslim si že ty kabely a svíčky budou potřeba urcite, protoze se v tom nekdo pred nma vrtal. A pry do rozdelovace nikdo nevrtal, ale buhví jak to je. tak ze kabely, svíčky. A jinak to ze to za jizdy prestalo jet a zacalo to blbnout, tak to si myslím že by to čidlo mohlo byt na 99%... prosím jaký je presný název čidlo polohy klikového hřídele? ma nekdo zkusenost s oznacenim? abch nekoupil treba jiný typ díky moc, jinak na diagnostiku ani nepomyslím :D jen prosim jak ho odzkousim kdyz ho vyndam? odpor? diky.
vladosoural
 
Příspěvky: 16
Registrován: pondělí 23.12.2013 16:02:36

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod dimon » pondělí 23.12.2013 19:57:22

Jen malý dotaz, má to karbec,že? Nevybavují že by E21 měla 316i..., i kdyš nejsem až tak znalej,asi.. Tak že ,pokud je to karbec,tak žadné čidlo kliky tam nehledej-nejspiš problém bude v karbcy anebo v motorové kostře. Jo a nahoď fotku motoru-ať vime o co jde ccc
Neboj-poradíme s tim!!!! Hlavně klid..a světový mír agg
Uživatelský avatar
dimon
žralokář
 
Příspěvky: 364
Registrován: pátek 09.11.2012 16:49:50
Bydliště: Písek, JČ.

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod vladosoural » pondělí 23.12.2013 21:55:31

Jo jasně má to karbec, proto jsem psal ze na diagnostiku nepomyslim a zaroven jsem debil kdyz jsem si myslel ze to bude mit čidlo otacek kliky :D fotku ted uz neporidim nejdrive v patek. Asi to bude chtit vyčistit karburator, vymenit svicky, kabely ke svičkam, vemu nejaký sprej na kontakty. Dělam to venku a mam to 4 kiláky od domu, a nez napadne snih potrebuju to prevest do dílny a pak at uz se deje co chce venku. ale pokud ten motor nerozjedu asi ho necham.
Tak že bych chtěl od někoho aby mi tady nejak popsal to nastavení rozdelovače, a to zapalování, rysky na co si dat pozor atd... Díky v pátek tam pujdu a chci ho slyšet klapat! aff
vladosoural
 
Příspěvky: 16
Registrován: pondělí 23.12.2013 16:02:36

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod Checker » pondělí 23.12.2013 22:42:09

Sorry za mylnej tip, nikdy jsem neměl BMW s karburátorem... Nenapadlo mě to. abb
E24 635CSi Ascotgrau metallic, E32 740i Alpinweiss III, E60 520D Spacegrau metallic
Uživatelský avatar
Checker
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 681
Registrován: úterý 09.08.2011 20:27:53
Bydliště: Praha

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod dimon » úterý 24.12.2013 00:40:18

Je to vcelku jednoduché:
vytoč svičku prvního válce a strč do otvoru delší drat. Otočením klíky za matku(pomocy goly) nastav píst do horní úvratě. Sundej vičko na rozdělovači a palec má směřovat na kontakt kabele prvního válce. Pokud je rozdělovač je klasika s kladivkem tak by měl bejt i odtrh na kladivku(rozevřený kontakt). A jsi na zakladním nastavení ,při kterým ten motor musi chytnout.Snad jsem na nic nezapomněl.Jo, pokud sundaš viko ventilů,tak vačka na prvním válcy by měla bejt v poloze zavřeno-v připadě M10 kladivkama dolu. Pokud vše směřuje na 4 válec tak otoč z klikou o 360 stupnů a mělo by to bejt na první. Vyzkoušej jiskru-jestli dává civka. Pak natvrdo střikni do karbce trochu benzinu a protoč-pokud slíbí tak je to v karbci. Opravdu řečeno-ze starýho benalu se uděla po letech takový bahno,které i zalepi jak trubky tak i karbec. Pak nejlepe z nádrže vše ven, profouknout přivodní trubky a celej karbec namočit na 2-3 tdny do acetonu. Asi takhle.. bnn
Uživatelský avatar
dimon
žralokář
 
Příspěvky: 364
Registrován: pátek 09.11.2012 16:49:50
Bydliště: Písek, JČ.

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod vladosoural » úterý 24.12.2013 10:43:55

Super díky to mi pomuže, já myslel že to nastavení bude mit jine parametry, ale je to stejne pořad to samí, prvmni válec horní uvrat palec dát na značku a pak jen spravne zapojit kabely ke svickam. Já mel sundanej filtr a do karbecu jsem nalil deci benzinu pri točení motorem, muzu tam nalit benzin aniz bych startoval, kdybych na to byl sam byly jsme tam ve dvou, nevim jak bych stihal točit a zaroven tam vstriknout benzin :D Z toho auta byl skoro vsechen benzinz vcerpan pred odstavením, nebyla tam ani kapka samozrejme ze v karbecu a trubkach neco zustalo, ja myslim že to takhle pujde... precejen to z toho karbecu střílelo když jsme startovali :) diky mejte se!
vladosoural
 
Příspěvky: 16
Registrován: pondělí 23.12.2013 16:02:36

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod dimon » úterý 24.12.2013 23:43:28

To střilení do karbce taky by mohl dělat kondík na rozdělovači-pokud je vhájí tak děla psi kusy a mohlo by to i vysvětlit i to co říkal původní majitel bnn
Uživatelský avatar
dimon
žralokář
 
Příspěvky: 364
Registrován: pátek 09.11.2012 16:49:50
Bydliště: Písek, JČ.

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod vladosoural » středa 25.12.2013 11:31:04

Dobře kondenzator, jaký tam je? je to velká cívka, nepamatuju si to pravě. Tak jestli by jste mi to mohli poslat nějaký odkaz, že bych to koupil v patek, abych nic nezanedbal, protoze si to chci v patek opravdu odvest do dílny :D At to nepisu jen tak, tak tady jsem našel kondenzator přimo k tomu kod zboží: 1 237 330 295 tak jestli se vam chce mrkněte ne elit.cz s tím že bych potreboval vedet zda tento typ kondíku najdu v autohobby nebo v obchodě kde se prodávájí díly na veterány typu ČEZETA, JAWA, a tak, protože tady jinak zadný obchod není a objednat to z netu znamená zdržení :( ještě mi to našlo že ten kondík puvodní se dá nahradit tím to, je to mozne? kod zboží: 1 237 330 067 tenhle býva přímo na fichtlech napriklad, ten bych mohl mit hned. Tak jen potrebuju radu s tímhle, na posled jsem takový kondenzator kupoval na pioneeera a to je dobrych 10 let :) tak diky za info.
vladosoural
 
Příspěvky: 16
Registrován: pondělí 23.12.2013 16:02:36

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod dimon » středa 25.12.2013 15:21:05

Kondik z čeho koliv-kup třeba i na favo nebo 120-ku, a td-klidně tam dej cokoliv-hlavně funkčni.
Zde na strance 7 vše popsané:http://fei1.vsb.cz/kat430/data/ae/Zapalovani.pdf
Uživatelský avatar
dimon
žralokář
 
Příspěvky: 364
Registrován: pátek 09.11.2012 16:49:50
Bydliště: Písek, JČ.

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod vladosoural » středa 25.12.2013 19:56:08

He he díky, mam vystudovanou automobilní prumyslovku se zaměřením na elektro teorii znam, jen v praxi nejen s tím to typek auta si nevím rady, respektive radeji se zeptam nez neco koupim, protože jsem víceméně prez bmw v TDS nebo opel omega 2.5 td do nafty vidím, ale nez mam neco koupit u benzinaku radeji se ptam :)
vladosoural
 
Příspěvky: 16
Registrován: pondělí 23.12.2013 16:02:36

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod dimon » čtvrtek 26.12.2013 00:24:35

TAK TO JE SPRAVNÉ, TO VÍTÁM. TAKY NEŽ NĚCO ZKURVIM TAK SE RADŠI 20 KRAT OPTAM. agg
Uživatelský avatar
dimon
žralokář
 
Příspěvky: 364
Registrován: pátek 09.11.2012 16:49:50
Bydliště: Písek, JČ.

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod Checker » čtvrtek 26.12.2013 23:12:10

dimon píše:Kondik z čeho koliv-kup třeba i na favo nebo 120-ku, a td-klidně tam dej cokoliv-hlavně funkčni.
Zde na strance 7 vše popsané:http://fei1.vsb.cz/kat430/data/ae/Zapalovani.pdf


Pro mě jako technického laika je tohle cennej materiál...
E24 635CSi Ascotgrau metallic, E32 740i Alpinweiss III, E60 520D Spacegrau metallic
Uživatelský avatar
Checker
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 681
Registrován: úterý 09.08.2011 20:27:53
Bydliště: Praha

Re: Nastavení zapalování/palec rozdělovače

Příspěvekod vladosoural » pondělí 30.12.2013 17:57:45

Tak že dnes jsme to zkoušeli zase nakopnout a zjistili jsme že karbec nevstrikuje benzin z te trubički těsně pod vyvodem do vzduchového filtru, tak ho mam doma, komplet ho rozeberu a vycistim krome toho jedna klapka nefunguje a ze spodu toho karbecu je mal dírka a asi to nekde prisava vzduch je to jakoby propálene, tak že to mohl být celý důvod proc s tím přiskákal domu, asi to pujdu nafotit at se dozvim jestli to ma vůbec cenu opravovat, pripadne abych se mohl zeptat zda takovej karbec nemá někdo doma.
vladosoural
 
Příspěvky: 16
Registrován: pondělí 23.12.2013 16:02:36

Další

Zpět na TECHNIKA A SERVIS / OBECNĚ VŠECHNY ŘADY

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron