Stránka 1 z 2

Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: neděle 29.12.2013 00:14:54
od Samsa
Máme možnost doplnění klimatizace našich vozů, ale i jiných veteránů používajících chladivo R12(dále nazýváno sajrajtem s ohledem na ekoteroristy). Vzhledem k tomu, že přechod na jiné chladivo je dost komplikované řešení, protože se musí odstranit starý minerální olej z kompresoru, dále vyčistit celou soustavu proplachem, vyměnit filtrdehydrátor a naplnit novým polyesterovým olejem a chladivem Isceon, kde cena 1kg dosahuje hodnoty skoro 1000Kč, nebo chladivem R134, ale zde je úbytek chladícího výkonu o více než 25%, bez výměny expanzního ventilu a jeho výměna je pracné a drahé řešení.
Pro starší vozy je právě možnost použít ještě tento sajrajt, které se jako zázrakem podařilo sehnat, proto zde vyhlašuji anketu, zda máte zájem o doplnění klimatizace na těch našich veteránech, ale i jiných, bez nutnosti cokoli upravovat na systému.

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: neděle 29.12.2013 01:35:28
od Afterburner
Já se přimlouvam za zachování chladiva. Je jasný, že to neni priorita v případě řešení jiných problémů s autem, ale i tak. Já se k tomu dostal po dvou letech vlastnictví šestky, po který mi taky klima nešla. Ale pak kupodivu stačilo naplnit ze starý zásoby pana "ledničkáře" a vše začalo fungovat naprosto skvěle (samozřejmě nejdřív proběhla tlaková zkouška, ale ta stojí nula nula nic :-) ) Takže pro všechny, kdo mají klimu alespoň opticky v cajku je tohle jednodušší a levnější způsob, než přechod na rádoby moderní chladivo. A navíc je to originál :-)
A pro autora nabídky - mně osobně to zatim kupodivu neutíká, ale uvidim na jaře, takže budu rád, když bude mít někdo Freon v lahvi :-)

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: úterý 31.12.2013 00:15:34
od Checker
Sorry za OT.

Afterburner píše: po dvou letech vlastnictvý šestky

bjj bjj bjj

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: úterý 31.12.2013 00:37:42
od Afterburner
No jo, chtjěl bich vydjet tebe po tolika piveh, tolyk ti any nevipyješ agg

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: úterý 31.12.2013 01:40:29
od Checker
Afterburner píše:No jo, chtjěl bich vydjet tebe po tolika piveh, tolyk ti any nevipyješ agg


Afterhanis agg agg

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: čtvrtek 02.01.2014 00:06:03
od jaryn
Kdyby klaplo původní chladivo, tak bych taky přistavil dva až tři kusy k naplnění. Jinak se ke zprovoznění těch klimaček opět pár let fakt nedokopu. ccc

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: čtvrtek 02.01.2014 00:59:21
od Samsa
Pokud klimačky nebyly léta v provozu, je vhodné zakoupit nové filtrdehydrátory, které nejdou už běžně sehnat v eshopech, dá se poschánět na ebay. Samozřejmě nový filtrdehydrátor neodšpuntovávat a nemontovat, to se provede až po tlakové zkoušce a zkušebním vyvakuování, pak se fitrdehydrátor mění, když je vše těsné. Aby se hned neznehodnotil nějakou bejkárnou. Chladiva by mělo být tak na 30-40 aut.

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: sobota 04.01.2014 19:21:12
od janB10
Ja bych osobne privital i stare chladivo (eMko) tak i presny navod nebo primo predelat na nove chladivo( bobiis).prosim do vlakna nejaky kontakt- mail ozvu se. Honza

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: pondělí 06.01.2014 02:27:09
od Samsa
V BMW prodávali přestavbové sady na R134 a možná se dají ještě sehnat, ale stála 10 tis.Kč, zřejmě obsahovala jiný expanzní ventil, proplachovou sadu na kompresor, nový olej. Co jsem zjišťoval u techniků chlazení, tak je generační problém, že ti mladší ani nevědí co ten "sajrajt" byl za zázrak, prostě ideál, nízké tlaky, vysoké účinnost a laciné. Nakonec se pouze potvrdilo lobby firem a nepravda ekoteroristů o škodlivosti v globálních měřítkách.
Tak po proplachu celého systému, nového filtrdehydrátoru a výměně oleje za nový polyesterový se dá chladivo R134 použít, ale je tam ztráta účinnosti(je potřeba vyšší tlak a ten s původním expanzním ventilem není). Alternativa je chladivo Isceon, je tedy drahý, ale je alternativou za R12 a opět je nutno vyměnit starý minerální olej v kompresoru po výplachu za polyesterový a nový filtrdehydrátor. Proplach se dělá buďto speciální směsí, nebo několikrát R134 a vypuštění, jde to i tak ručně lihem. Tyhle starý kompresory mají většinou ještě vypouštěcí šroub na olej.
Proto když se někde u důchodce objeví onen zázrak, je vyhráno.

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: čtvrtek 03.04.2014 14:21:53
od Samsa
Sezóna začala, tak aktualizuju tento topic, zda a kolik vás potřebuje naplnit klimu tím starým sajrajtem, zda ho má ten náš technik pořídit, protože se jedná o lejtu se 60kg toho sajrajtu.

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: pátek 05.02.2016 10:49:54
od Samsa
Aktualizuji téma, jelikož letní sezona se opět blíží.

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: pátek 05.02.2016 19:19:38
od PÍŤÁK
A plní to tam někde u vás v Mýtě?

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: sobota 02.04.2016 19:56:45
od Samsa
Kousek od Mýta cca 5km na jih, soused předsedy Jirky.

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: pátek 30.09.2016 19:53:14
od mourke
Díky vstřícnosti Samsy (kterému nebylo zatěžko řešit v době svojí dovolené! aii ) a chlaďaře se nám podařilo rozchodit klimu na Mercedesu manželky, který pak s náma absolvoval 1300km dlouhou cestu až na Chorvatský Mljet. Klima šlapala v podstatě celou cestu a to bez problémů. Ještě jednou moc díky! ayy
btw ...slyšel jsem že je BMW komunita lepší než Mercedesářská...asi na tom něco bude.. ahh agg acc
IMG_9544.JPG

Re: Doplnění náplně klimatizace starých vozů.

PříspěvekNapsal: pátek 30.09.2016 22:58:35
od MrBean
určitě je, můžu potvrdit abb. sám sem konvertoval agg