od Samsa » čtvrtek 24.05.2018 21:19:43
R134a by měla fungovat i se starým minerálním olejem. Dává se jí 75% původní náplně tj. pokud R12 náplň 1,2kg, tak R134a jen 0,9kg. Ale jak píše Jiřina má to o cca 20% nižší účinnost a výkon, staré kompresory stavěné na účinné chladivo R12 tlačí jen okolo 20bar (dáno expanzním ventilem a tlakovým spínačem). R134a potřebuje kompresory které tlačí 30 a více bar. Tamtoho máme ještě dost.
V BMW se prodávala přestavbová sada na R134a, zřejmě obsahovala sadu těsnítek, jiný expanzní ventil, jiný tlakový spínač, nový filtrdehydrátor, výplach kompresoru a nový polyesterový olej a cenovka okolo 10 tis. Kč.
V nouzi nejvyšší pokud se nechce cestovat za dárcem, tak bych tu původní náplň jen dofouknul R134a, protože ta se z 50% skládá z původní R12.
BMW 635csiA 1987