Jaký vlastně benzín?

vše jak má být.. aby to byl veterán;)

Jaký vlastně benzín?

Příspěvekod Afterburner » úterý 23.09.2014 17:45:43

Tak jsem s koupí E28 trochu znejistěl. Prodejce mi k tomu dal i lahvičku s olovem, že prý to tam mam lít. Je to M30 2,5 l z roku 1981 - pro jistotu dávám VIN - 7940522. A v origo manuálu je napsáno jen : Otto-Kraftstoff Super DIN 51 600, Mindest-Oktanwert ROZ98, MOZ88 - což tedy znamená, že na 95ku bych neměl jezdit? V E24 635CSi jezdim normálně na Natural 95 a nic tam nepřidávam, tak jak to vlastně je? Některým z Vás už jsem volal, ale na jistotě mi to moc nepřidalo, protože co člověk, to názor abb
Obrázek
Uživatelský avatar
Afterburner
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 868
Registrován: středa 11.11.2009 19:14:36
Bydliště: Praha

Re: Jaký vlastně benzín?

Příspěvekod Radek Sobotka » úterý 23.09.2014 19:48:01

S moji e21 rv. 77 normálně 95 - 98 naturál uplně v pohodě na přimazávání se to dává jen do trábošů nebo starejch motorek naše báva už na to byly nachystaný. Vždy přece o pár let předběhli ostatní. agg
e21 2,0 automat rv.77 na srazy
BDlm rv.56 na hromadné výlety
e21 323i Peters cabrio na spoustu práce
Uživatelský avatar
Radek Sobotka
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 879
Registrován: sobota 22.09.2007 10:42:39
Bydliště: Mšeno u Mělníka

Re: Jaký vlastně benzín?

Příspěvekod jerry » úterý 23.09.2014 20:16:58

Tak tohle me taky moc zajima. Jezdim taky na Natural,vetsina lidi mi to i potvrdila a doporucila,ale pokazdy mam trochu pochybnosti. Kdyz jsem mel VW Transportera 3,vzduchac z roku cca 1980,tak tam jsme to aditivum lili,davalo se ho tam pomerne dost,za cestu do Portugalska jsem spotreboval nekolik lahvicek. Tak jsem zvedavy,co se dozvim od mistnich odborniku,jak je to presne.
Uživatelský avatar
jerry
krotitel žraloků
 
Příspěvky: 534
Registrován: sobota 03.11.2007 16:17:43
Bydliště: Praha 6

Re: Jaký vlastně benzín?

Příspěvekod Manyjak » úterý 23.09.2014 20:20:51

Teorie je taková, že olovo potřebujou auta bez tvrzenejch ventilovejch sedel, což v praxi znamená, že auta s hliníkovejma hlavama maj sedla a tak by jim bezolovnatej benzin neměl vadit. Tolik teorie a částečná praxe. H.
Manyjak
žralokář
 
Příspěvky: 306
Registrován: neděle 13.03.2011 00:09:05
Bydliště: skoro Praha

Re: Jaký vlastně benzín?

Příspěvekod 1tom » úterý 23.09.2014 23:39:37

Radek Sobotka píše:.. na přimazávání se to dává jen do trábošů nebo starejch motorek

Radku, to trochu blbneš ne? :-) trabošum a starejm motorkám - tedy DVOUTAKTUM se přidává do benzínu OLEJ :-)

Jinak se to na foru už řešilo >>
viewtopic.php?f=20&t=2055&p=15909&hilit=bezolovnat%C3%BD#p15909

Zajímavá diskuze k užití naturalu v M10, E21 atd je taky

http://e21.tricord.be/forum/view.php?view=26434
"sedla ventilů bmw byla tvrzená od časů ´O2, aditivum neuškodí, ale není potřeba"....ale není to vyjádření fabriky..

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ded-Petrol atd
Uživatelský avatar
1tom
žraločí ploutev
 
Příspěvky: 42
Registrován: úterý 29.10.2013 22:52:36
Bydliště: Praha 5

Re: Jaký vlastně benzín?

Příspěvekod jirina » středa 24.09.2014 10:43:48

motory s hlavama vyrobene se slitin hliniku maji tvrzena sedla,ktere nevyzaduji zadne prisady, motory s kompresnim pomerem cca do 8,5:1 jezdi bezne na 89 az 95 oktanu, palivo s vyssim okt.cislem je pro ne zbytecne/ pri kompresnim pomeru 9- 10,5:1 se pouziva benzin min s okt.cislem 95-98 oct / nad kompresni pomer 10:,5 :1 je vhodny min. 98 a 100 okt.benzin/ jinak dulezite je, ze u nas je palivo vseobecne spatne,plne ruznych prisad(ktere znecistuji spalovaci prostor a nezlepsuji spalovani v motoru), pomerne velke mnozstvi nekvalitnich ekoslozek,vesmes se jedna o legalni okradani zakazniku, ktere rocne s palivem nakoupi mnoho litru bezcenych sracek za vysokou cenu paliva,pri opravach motoru vidim, jak hodne jsou zanesene spolovaci prostory motoru, je zajimave ze pri rozdelani starych motoru (m10,m20,m30) jsou usazeniny minimalni i po najeti vice jak 300t. km.proste si drive pri koupi paliva zakaznici kupovali vetsi cistotu i v mene oktanovych benzinech,/ doporucuju kupovat viceoktanovy benzin,i mene ho to sezere,jde to lepe a tiseji,zabranuje nevhodnym detonacim ve valci,proste setri to motor
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1205
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: Jaký vlastně benzín?

Příspěvekod Samsa » středa 24.09.2014 19:39:15

Samozřejmě s použitím vysokooktanového benzínu by se měl zvýšit předstih zapalování, tedy u klasických rozdělovačů, protože negativní vlastnost vysokooktanového benzínu při spalování v nizkokompresních motorech je délka hoření a možná pravděpodobnost podpalování výfukových ventilů.
BMW 635csiA 1987
Samsa
žralokář
 
Příspěvky: 494
Registrován: neděle 29.12.2013 00:09:32
Bydliště: Vysoké Mýto


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / OBECNĚ VŠECHNY ŘADY

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron