Stránka 1 z 1

Jaký vlastně benzín?

PříspěvekNapsal: úterý 23.09.2014 17:45:43
od Afterburner
Tak jsem s koupí E28 trochu znejistěl. Prodejce mi k tomu dal i lahvičku s olovem, že prý to tam mam lít. Je to M30 2,5 l z roku 1981 - pro jistotu dávám VIN - 7940522. A v origo manuálu je napsáno jen : Otto-Kraftstoff Super DIN 51 600, Mindest-Oktanwert ROZ98, MOZ88 - což tedy znamená, že na 95ku bych neměl jezdit? V E24 635CSi jezdim normálně na Natural 95 a nic tam nepřidávam, tak jak to vlastně je? Některým z Vás už jsem volal, ale na jistotě mi to moc nepřidalo, protože co člověk, to názor abb

Re: Jaký vlastně benzín?

PříspěvekNapsal: úterý 23.09.2014 19:48:01
od Radek Sobotka
S moji e21 rv. 77 normálně 95 - 98 naturál uplně v pohodě na přimazávání se to dává jen do trábošů nebo starejch motorek naše báva už na to byly nachystaný. Vždy přece o pár let předběhli ostatní. agg

Re: Jaký vlastně benzín?

PříspěvekNapsal: úterý 23.09.2014 20:16:58
od jerry
Tak tohle me taky moc zajima. Jezdim taky na Natural,vetsina lidi mi to i potvrdila a doporucila,ale pokazdy mam trochu pochybnosti. Kdyz jsem mel VW Transportera 3,vzduchac z roku cca 1980,tak tam jsme to aditivum lili,davalo se ho tam pomerne dost,za cestu do Portugalska jsem spotreboval nekolik lahvicek. Tak jsem zvedavy,co se dozvim od mistnich odborniku,jak je to presne.

Re: Jaký vlastně benzín?

PříspěvekNapsal: úterý 23.09.2014 20:20:51
od Manyjak
Teorie je taková, že olovo potřebujou auta bez tvrzenejch ventilovejch sedel, což v praxi znamená, že auta s hliníkovejma hlavama maj sedla a tak by jim bezolovnatej benzin neměl vadit. Tolik teorie a částečná praxe. H.

Re: Jaký vlastně benzín?

PříspěvekNapsal: úterý 23.09.2014 23:39:37
od 1tom
Radek Sobotka píše:.. na přimazávání se to dává jen do trábošů nebo starejch motorek

Radku, to trochu blbneš ne? :-) trabošum a starejm motorkám - tedy DVOUTAKTUM se přidává do benzínu OLEJ :-)

Jinak se to na foru už řešilo >>
viewtopic.php?f=20&t=2055&p=15909&hilit=bezolovnat%C3%BD#p15909

Zajímavá diskuze k užití naturalu v M10, E21 atd je taky

http://e21.tricord.be/forum/view.php?view=26434
"sedla ventilů bmw byla tvrzená od časů ´O2, aditivum neuškodí, ale není potřeba"....ale není to vyjádření fabriky..

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ded-Petrol atd

Re: Jaký vlastně benzín?

PříspěvekNapsal: středa 24.09.2014 10:43:48
od jirina
motory s hlavama vyrobene se slitin hliniku maji tvrzena sedla,ktere nevyzaduji zadne prisady, motory s kompresnim pomerem cca do 8,5:1 jezdi bezne na 89 az 95 oktanu, palivo s vyssim okt.cislem je pro ne zbytecne/ pri kompresnim pomeru 9- 10,5:1 se pouziva benzin min s okt.cislem 95-98 oct / nad kompresni pomer 10:,5 :1 je vhodny min. 98 a 100 okt.benzin/ jinak dulezite je, ze u nas je palivo vseobecne spatne,plne ruznych prisad(ktere znecistuji spalovaci prostor a nezlepsuji spalovani v motoru), pomerne velke mnozstvi nekvalitnich ekoslozek,vesmes se jedna o legalni okradani zakazniku, ktere rocne s palivem nakoupi mnoho litru bezcenych sracek za vysokou cenu paliva,pri opravach motoru vidim, jak hodne jsou zanesene spolovaci prostory motoru, je zajimave ze pri rozdelani starych motoru (m10,m20,m30) jsou usazeniny minimalni i po najeti vice jak 300t. km.proste si drive pri koupi paliva zakaznici kupovali vetsi cistotu i v mene oktanovych benzinech,/ doporucuju kupovat viceoktanovy benzin,i mene ho to sezere,jde to lepe a tiseji,zabranuje nevhodnym detonacim ve valci,proste setri to motor

Re: Jaký vlastně benzín?

PříspěvekNapsal: středa 24.09.2014 19:39:15
od Samsa
Samozřejmě s použitím vysokooktanového benzínu by se měl zvýšit předstih zapalování, tedy u klasických rozdělovačů, protože negativní vlastnost vysokooktanového benzínu při spalování v nizkokompresních motorech je délka hoření a možná pravděpodobnost podpalování výfukových ventilů.