Mazací tlak motoru m30

vše jak má být.. aby to byl veterán;)

Mazací tlak motoru m30

Příspěvekod PÍŤÁK » středa 14.12.2016 00:37:52

Pozoruju, že u některých m30 trvá poměrně dlouho než po startu zhasne kontrolka mazání.
Stává se to jen po delším odstavení. Je tam někde zpětný ventil, který třeba netěsní a spadne tak olej z kanálků? Tlakovej spínač je až na hlavě.
Jak dlouho vám svítí kontrolka mazaní po delším odstavení? Popřípadě jestli máte někdo budík tlaku oleje, jakej máte tlak?
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td & e28 524tdA US
Uživatelský avatar
PÍŤÁK
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1803
Registrován: pondělí 25.08.2008 21:26:03
Bydliště: Praha

Re: Mazací tlak motoru m30

Příspěvekod jirina » středa 14.12.2016 10:31:19

Bezny stav motoru,ktere maji kontrolu mazani nahore na konci mazaciho kanalu.Uz u motozu M20 bmw dalo cidlo hned na kanal u kliky dolu,tim byl tento problem vyresen, u novejsich motoru je to vetsinou take dole u olejove dozy nebo casto primo na ni. Po delsim odstaveni motoru M30 je bezny cas pro natlakovani cca 4-6 vterin,je zpusobeny tim, ze casem ubyva olej v kanalech odtecenim prez bezne provozni vule,hlavne na klice motoru,beznou tesnost kanalu pro tlakovy olej zajistuje ventilek v doze olejoveho filtru,ktery jde zkontrolovat.Casto byvaji u motoru vybehane mazaci cerpadla po 250 t. Km, je velmi dobre ho zkontrolovat,popripade opravit,nebo koupit nove.Tlak motoru je na volnobeh pri teplem motoru min 0,5 a pri plnych otackach vic jak 3 az 6. Motorove oleje jsou vyrabeny tak, aby delsi dobu udrzely souvisly olejovy film na trecich mistech - oznaceni HTHS,kvalitni oleje maji vice jak 5, ja jsem problem z mazanim vyresil tak, ze vyhradne pouzivam olej 10-60W nebo u vozu, ktere provozuju casto v zime 10-40W s MoS 2, toto mam vyzkousene praxí delsi jak 20 let pri civilnim jezdeni a i na zavodech. Taky do manualnich prevodovek jde olej 10-40Ws molykou pouzit,je k tomu i urcen,hodne zlepsi razeni a zvysi zivotnost,do starych prevodovek,ktere maji jeste oleje 80,90W se prodava olej 80,90 s MoS 2 (jde i do normalnich diferencialu a mezinaprav bez trecich lamel), pro svorne dif.a mezinapravy jez maji treci lamely je nejlepsi 75-140W, do automatu doporuceji oleje predepsane,hlavni je neprehazovat oleje tridy Dextron a LT, maji ruznou Viskozitu a prevodovky pak spatne radi nebo nekdy i kopou, Nevyhodou motoroveho oleje 10-60W je jeho vyssi spotroba a nesmi se motor pokud je olej studeny vytacet,hrozi protoceni ojnicnich lozisek,u oleju s molykou je problem ve vyssi vzlinavost(vic unika netesnostma z motoru) a jeste pri vetsi spotrebe oleje do valcu pokoví svicku a ta prestava pak zapalovat(vetsinou staci ji vycistit).Vyhoda techto oleju je velke prodlouzeni zivotnosti
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1205
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: Mazací tlak motoru m30

Příspěvekod PÍŤÁK » středa 14.12.2016 12:30:53

No mě právě docela vyděsilo těch cca 5s. Pak jsem ale zjistil, že je čidlo až na hlavě, tak to mě trochu uklidnilo.
Jinak ten ventil ve filtru je přístupnej až když se to těleso celý sundá co?
Chci si přidat budíky teploty a taku oleje, tak jsem na to zvědavej abb

Ještě jsem našel dvě zajímavý videjka s čerpadlama:
https://www.youtube.com/watch?v=-kgUbMHBwP4

https://www.youtube.com/watch?v=hsm5daEnOKw

Tušíte co je tam provedeno za změnu?
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td & e28 524tdA US
Uživatelský avatar
PÍŤÁK
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1803
Registrován: pondělí 25.08.2008 21:26:03
Bydliště: Praha

Re: Mazací tlak motoru m30

Příspěvekod Samsa » středa 14.12.2016 23:01:05

V tom videu č. 1 jdou s olejem i bubliny vzduchu, tam je nějaká netěsnost na straně koše, nebo hřídele.
Jinak používám též olej Castrol 10W-60, motor nezahulí(což nedělal ani na olej 5W40) a vůbec neubývá, když jsem to konzultoval s tribologem, tak to je OK.
Náběh mazání je po 14 dnech stání okolo 3 vteřin. On ten olej je dost hustý, aby všechen nevytekl. Ještě jeden poznatek z provozu na tento olej, je, že je motor tišší, hlavně od vahadel a vačky.
BMW 635csiA 1987
Samsa
žralokář
 
Příspěvky: 494
Registrován: neděle 29.12.2013 00:09:32
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Mazací tlak motoru m30

Příspěvekod PÍŤÁK » středa 14.12.2016 23:52:30

To jsem pochopil, že jdou s olejem i bubliny vzduchu. Oni to ale popisujou jako celkem běžnou závadu, tak jsem si říkal, jestli už to někdo neřešil.
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td & e28 524tdA US
Uživatelský avatar
PÍŤÁK
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1803
Registrován: pondělí 25.08.2008 21:26:03
Bydliště: Praha


Zpět na TECHNIKA A SERVIS / OBECNĚ VŠECHNY ŘADY

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron