Stránka 1 z 1

M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: úterý 30.01.2018 21:14:51
od kamna
Tak z prvních pokusů o oživení motoru m30b35 nemám moc dobrý pocit.. Po vyřešení prasklého palivového potrubí motor dlouho točí a když naskočí tak nejde do otáček a má zvuk jako traktor vstřiky jsou ok, svíčky všechny ok, koník ustřelený není napadají mě vůle na ventilech. dále je na prvním válci jakýsi kabel který je obepnutý kolem kabelu ke svíčce ale konektor není nikam zapojený viz foto. Video se zvukem níže budu rád za postřehy přemýšlím jestli mám rovnou shánět jiný motor nebo zkoumat tentno auto má najeto cca 360 000

https://www.youtube.com/watch?v=FRrSj0Jsc08

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: úterý 30.01.2018 22:01:41
od mglore
Cau,
ta rana na konci videa znela jako klepani ojnice, asi se chce podivat ven :D, dal uz neozivuj a schod vanu a koukni na ojnicni loziska, typuju 5 nebo 6 valec.

Jinak ten kabel asi viz totok:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... JvZ5dk6gOo

https://www.google.cz/search?client=fir ... 4eK2anxmlM:

Bude to senzor polohy kliky nebo referenční senzor, do m30 moc nevidim spis m20, tak at poradi mistni BIG SIX guru.

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: úterý 30.01.2018 23:20:48
od kamna
Diky za ne příliš uklidňující zpravu :)
Ono vypada ze to jde z vršku zkusim jeste seřídit ventily a do vany potom projistotu taky kouknu auto minimalne rok stálo tak tak raději i vyměním olej a zkontroluju olejovy cerpadlo vim ze treba u m60 casto zlobilo

Jinak ten senzor co je na prvnim kabelu ke svíčce má stejny konektor jako čidlo polohy kliky ale vubec nevím kde má být zapojený

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: úterý 30.01.2018 23:55:35
od PÍŤÁK
Senzor na kabelu nezapojíš, jedná se o zapalovací kabely pro novější elektriku (ta co je např. v e32/e34). Na funkci by to nemělo mít vliv. To jak to nejde za plynem, by mohla dělat váha vzduchu.

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: středa 31.01.2018 00:23:55
od kamna
Tak aspon neco je mi jasny, diky :) a vahu vzduchu poznam jak jestli je ok? Zkousel jsem odpojit a bylo to jeste horsi auto hned chciplo

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: středa 31.01.2018 00:38:49
od PÍŤÁK
Jelikož tady ještě není potenciometr na škrticí klapce, tak bez váhy to nejede. Jestli máš multimetr, tak při zapnutém klíčku a připojené váze na jednom z pinů naměříš výstupní napětí. Při pohybu klapky se musí plynule zvyšovat až k 5 V. Ještě lepši je použít osciloskop, ale není to nutné.

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: středa 31.01.2018 02:07:35
od kamna
Dobrá zkusím to, ale spíše mne děsí to klepání zní to jak kdyby byl v haji nejaky koník ale vsechny se zdály být ok snad pomůže jen to vymezení ventilových vůlí bnn

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: středa 31.01.2018 10:11:04
od PÍŤÁK
Zkoukni ty vůle a pak se uvidí...

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: středa 31.01.2018 20:59:29
od Samsa
Můžeš mít prošoupané plošky na vahadlech a to by mohlo taky dělat ten bordel a navíc to hrozí, že se vahadlo může rozlomit. Mám s tím taky zkušenost.

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: sobota 03.02.2018 20:20:57
od kamna
https://youtu.be/wjWA0OhUBuQ

Tak ventily byly celkem ok jen pár melo menší vůli, plošky na vahadlech jsou ok nicmene motor se seká,bouchá, škube sebou a nakonec chcípne navíc v oleji je dost cítit benzín tak jeste zkusím shodit vanu a kouknout na spodek a vymenit olej jinak uz me nic nenapada a asi zacnu shanet jiny motor

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: sobota 03.02.2018 23:50:38
od kamna
Má nekdo zkušenost s výmenou motoru z m30b34 na b35?
Muzu ho mit celkem levne jen budu potrebovat jeste jednotku a naprogramovat jí pokud je to treba

Re: M30B35 e28 problem

PříspěvekNapsal: neděle 04.02.2018 12:34:22
od PÍŤÁK
Jako první bych zkouknul ještě tlak paliva. Jestli to bude ok i při tom startu, tak postupovat dál.
Další důležitá věc je snímač na škrticí klapce. Není to potenciometr, má to jen spínač volnoběhu, částečný zatížení a plný plyn. Nechce to držet volnoběh, tak zkouknout volnoběžný ventil. Ty špatný přechody bych typoval na tu váhu, jestli jsou teda ostatní věci ok. Váhu jsi zkoušel proměřit?
Jinak b35 bude mít jiny díry na uchycení pravýho držáku motoru. K řj budeš potřebovat komplet motorovou elektriku. Já bych to řešil zachováním té starší jednotky a kabeláže. Jednotkou to nejspíš nebude, prověř nejdřív ty ostatní věci.
Ještě jsi psal něco o časováni. Na to jsi přisel jak? Zkoukni teda postavení klika/vačka.