Stránka 1 z 1

Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: pondělí 12.08.2019 20:50:52
od Víťa
Chlapi, jaký máte názor na používání nových vs. starých motorových dílů?
Nejde o pístní kroužky, ložiska kliky, ojnic, gufera apod., ty jsou jasný nový.
Ale např. zámky ventilů, segrovky pístních čepů, ol. čerpadlo po kontrole vůle, rozv. kola bez opotřebení apod.
Jde mi o to, jestli je kvalitnější 40-50 let starej díl, kdy se to ještě dělalo pořádně, ale už má něco za sebou, nebo nová replika/replika přebalená do krabičky BMW, pokud to není zrovna nějakej ležák nalezenej někde za regálem.
Nejde tu ani tak o peníze, nejsou to žádný velký položky, ale o to, aby ta nová čína nerupla dřív než starej poctivej kus železa... :-)
Co kdyžtak nový a co nechat (po důkladné kontrole)?

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: čtvrtek 15.08.2019 14:36:03
od jarmilone
ccc Ahoj, no já mám za sebou 9 let v autodílech, a zrovna ty díly co píšeš :... Ale např. zámky ventilů, segrovky pístních čepů, ol. čerpadlo po kontrole vůle, rozv. kola bez opotřebení apod. ... bych vůbec neváhal použít starší...dneska to nové je fakt bláto...febi, meyle atd. značky které ještě před pár lety stály za něco - je už dneska VŠECHNO levná čína, byly na tom marže jak sviňa, a lidi to kupujou protože to znají...ale kvalita už to není..pokud už nové, tak BOSCH, ATE a takové podobné dobré značky - to už je taky čína většinou, ale tyhle značky si ještě drží své dodavatele celkem zkrátka a kvalitu si hlídají (v případě žraloků dokonce ještě někdy příjde zabalený origo díl, na ty staré auta je to často už jen doprodej skladů - dojde a další nebude)
Si myslím, že u všech starších aut je třeba syslit díly, jsou jen 3 možnosti - levný hnůj, staré zásoby, a nebo nové přímo od BMW za odpovídající pálku

Roman ayy

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: pátek 16.08.2019 21:48:35
od Víťa
Ahoj Romane, díky za vyjádření a podpoření mě v mých úvahách. Febi už je taky špatenka? Měl jsem ji za jednu z lepších značek. Člověk už to nestíhá ani sledovat...
Ono je to i o náhodě, BMW už taky umí dodat aušus, občas mi přijde že si ty nový díly objednávají kdovíkde a jenom na tom je logo a trojnásobná cena.
Uloženku (NOS) jsem kupoval - nový světlo Hella z ebay.de, v originál krabici, nepoužitý a bylo zašlý víc, než původní na autě. Snad se povede vyčistit, pokud ne tak nově pokovit, jediná výhoda tak bude nový sklo (pokud mi nepraskne-to sklo agg ) a pak že to není zrezlý.
Je to holt taky dost o štěstí.

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: středa 23.10.2019 23:39:37
od Víťa
Sága pokračuje.
Říkal jsem si, že rozvody dám pro jistotu nový, pro jistotu přímo z BMW. Vypíchnu teď díl, na kterým je rozdíl nejmarkantnější a z něhož mám největší rozpolcení - lištu napínáku řetězu.
Stará (stejně jako všechny, co jsem zatím viděl - motory M10, M42, M44) je poctivej kus železa s kluznou plochou z nějakýho hodně tvrdýho plastu (možná silonu?) a novej je ohnutej kus plechu o poloviční váze, ale hlavně s GUMOU... Je možný, že to něco vydrží? Víme, že dneska už guma není guma, je háklivá na olej a vzduch a stáří a... Je možný, že to má nějakej dobrej důvod, jako tlumení rázů, hluku, něco to i vydrží, nebo je to jenom úspora a za dva roky budu kusy vydrolený zpuchřelý gumy lovit ze sítka olejováho čerpadla a dělat znova generálku?
Už tuhle věc někdo montoval? Nebo se na to vykašlu a radši dám starej kus, v relativně dobrým stavu? Mimochodem, výrobce je BOSCH.
Díky za rady, názory, postřehy, domněnky, inspiraci, fotky...

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: čtvrtek 24.10.2019 08:53:47
od JK
zkusil bych to postnout na nejakej bmw klub / skupinu na fb,ktera ma v modelovy řadě tyhle motory - kde je vic lidi z říše, aby poradili...

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: pátek 25.10.2019 09:04:43
od jirina
Montoval jsem to a i po používání rozebíral, ta lista vydrží cca 50t. km.pak se začíná vyjíždět drážka a lehce byla i vydrolená, byla v motoru 4 roky. Jestli je ta origo ještě slušná nechal bych ji i nadále, běžně vydržely cca 400t. km a pak se v nich udělala 2mm drážka,ale í tak to fungovalo a na kov se to nevydřelo. Běžně jsem je vyndaval okolo 250t. km a měly jen nírnou známku opotřebení a nikdy se nerozpadaly.

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: pondělí 28.10.2019 00:30:30
od Víťa
Díky, říkal jsem si, že Ty budeš mít k tématu co říct ccc
Lištu jsem nakonec vrátil do BMW, třeba to udělá víc lidí s víc dílama a budou mít zpětnou vazbu. Ale oni se spíš zaměřujou na barevný svítící loga v sedačkách, prahových lištách a jiný cirkusy, který prodávají ve velkým Číňanům a nám nezbyde než resuscitovat původný díly, kde to jenom bude možný.
Našel jsem starší téma (2015) týkající se týhle lišty, ale tam se řešila náhrada od febi, že to není nic moc, no a stačilo pár let a BMW už jí dělá stejnou:
https://e9coupe.com/forum/threads/the-n ... rap.20694/

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: pondělí 28.10.2019 13:00:12
od PÍŤÁK
Je to holt šetření nákladů. Smutné ale je, že se to dostává až do “origo” dílů. U nějaký levný druhošky by se to dalo čekat, ale u dříve kvalitních výrobců. Je vidět, že značka už taky nic neznamená acc

Re: Nové vs. staré díly

PříspěvekNapsal: pondělí 28.10.2019 16:41:26
od JK
halt tak dlouho pánové z bmw chodili na čínu k obědu , až chytili jejich móresy