E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

opravy, úpravy.. neorig. bmw

E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod Klakson » pátek 03.01.2020 00:26:33

Zdravím, mám takový dotaz jestli někdo zkoušel zvýšit objem u motoru 320 R6 pomocí kliky tak jako to funguje u M20 v E30 (např. 327i nebo 328i), včetně jiných ojnic, pístů atd, nebo jestli jsou někde nějaké stránky na kterých je to popsáno, děkuji za každý typ. Přemýšlím co si postavit na hraní a chtěl bych zachovat stejný blok motoru jaká se do E21 montoval.
Klakson
malej žralok
 
Příspěvky: 62
Registrován: úterý 24.02.2009 10:22:32
Bydliště: Trutnov

Re: E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod jirina » pátek 03.01.2020 09:47:53

U M20 b20 vrtání 80mm je nutné vyměnit blok za M20 b25, b27 vrtání 84mm, jelikož vyvrtáním dvoulitra o 4mm se stěna válce zůží a je nepoužitelmý. Blok s vrtáním 84mm je záměný. Do tohoto vrtání jde uzpůsobit 2.7 2,8 3,0 a jsem to předělal i na 3,2, ale to je už o hodně složitější. Je dobré dát i hlavu z 2,5 má lepší plnění - velké ventily, na 2,0 to ale také slušně funguje. Stále to je vzhledově normální M20, v případě plnění karburátorem je nutné tam osadit velký 4 komorový z motoru M30 B28, B30. Samozdřejmě to vše obnáší menší i větší úpravy podle volby přestavby, Úprava na klice, bloku, hlavy nebo sání, nejlepší vačka je k tomu na ježdění po silnici 282/276 stupnů. Standartní se delají ve třech provedeních a taky to slušně jede,ale dotáčení nad 6500 OT je horší. Nejčastější a nejlevnější je stavba na 2,8 a jede to velmi dobře. Ideální komprese u těchto přestavěných motorů je mezi 10,5 - 12,2 : 1 a je nutné používat minimálně 98 okt. benzín. Při použití 96 okt. běžně prohoří píst, nebo se podfoukne těsnění. Důležité je správné vyladění, v připadě chudé směsy se opět motor poškodí. Tak hodně úspěchů, at to je najaře ve voze a svezeš se.
Přílohy
M10 302 St, M20 282276 St - dbillas.jpg
Vačka M10 302, M20 282/276
M20 2,8.JPG
Motor M20 2,8
M20 3,0 4x4.jpg
Motor M20 3,0 pro e30 4x4
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1205
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod Klakson » pátek 03.01.2020 15:15:49

děkuji za popis a odpověď. Vrtání 80jsem chtěl zachovat. Snažím se zjistit jestli z by M20B20 šlo dostat více výkonu při zachování vrtání 80 za méně peněz než z M10B20. Jinak kliku na 2,8 z M52 již mám doma, ale ta půjde pravě do B25 jak popisuješ a půjde zpátky civilní E30 místo M30, myslel jem něco aby zůstal právě blok s vrtáním 80, mělo by to být na stavbu závodní E21 a tak abych spadl do H kategorie, je to podmínka aby blok a hlava byla původní jinak vnitřek může být vyměněný, nevím jak dalece je rozpoznatelný blok s vrtáním 80 v E21 od bloku s vrtánm 84 z E30, tedy krom vyraženého kódu a popisu, pokud nic nepůjde tak tam nacpu M30 co mám v E30 a tím pádem už spadnu do jiné kategorie a do E30 půjde zpátky 2,5, tedy 2,8 až jí postavím.

jinak 3,2 by byla super, ale jak píšeš, to už je finančně trchu jinde. pro 2,8 chci použít M54B30 písty, měl bych se dostat s kompresí na 10 až 10,2 abych mohl používat i 95okt benzín,
Klakson
malej žralok
 
Příspěvky: 62
Registrován: úterý 24.02.2009 10:22:32
Bydliště: Trutnov

Re: E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod jirina » sobota 04.01.2020 14:38:58

U vrtání 80mm je nutné zvednout kompresy (cca 11:1), upravit váhu pístu a ojnic, bud výměnou za lepší, nebo odlehčením, důležité je v originál hlavě udělat kanály a vačku cca 292-310 St (je to pro sportovní účely) lepší je ta Rally než Okruhová, liší se ještě úhlováním a zdvihem ventilů. Potřebuje to i udělat výfuk. Je možné pak motor roztočit bez problému na 8700 Ot, vydrží to a pak je výkonější než standartní M20 B25. Tím zůstává stále motor do 2,0 litru. Rizikový díl u takto upraveného motoru jsou ventily a jejich vahadla.
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1205
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod Klakson » sobota 04.01.2020 19:54:56

ano, tohle je přesně co bych stavěl, ale navíc jsem myslel že bych mohl dodatečně klikou z vyšším zdvihem zvýšit i objem což by pomohlo k dalšímu nárůstu výkonu a zachování původního bloku a hlavy, která by se samozřejmě upravila. Co použít větší ventily z 2,5? zdvih vačky bude určitě lepší nižší, aby se mi nepotkal motor, nebo abych to nemusel řešit další úpravou pístů. IE motorsport již dělají kit pro vrtání 84 ale udělají i písty pro vrtání 80 to mě již potvrdili emailem. Ojnice z novějších typů motorů by měli být lehčí, takže bych řešil jenom vhodnou kliku a písty. Ten kit 3,1 od IE motorsport je ale pro 2,5 jenom nevím jestli výška bloku u 2,0 a 2,5 je stejná, pokud ne o to víc by to bylo komplikovanější.
Klakson
malej žralok
 
Příspěvky: 62
Registrován: úterý 24.02.2009 10:22:32
Bydliště: Trutnov

Re: E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod Samsa » neděle 05.01.2020 22:01:56

Koukni zde a prolistuj si jak E21 tak E30, je tam spousta věcí a přestaveb. https://www.iemotorsport.com
BMW 635csiA 1987
Samsa
žralokář
 
Příspěvky: 494
Registrován: neděle 29.12.2013 00:09:32
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod jirina » pondělí 06.01.2020 10:52:19

výška bloků je stejná,liši se pak okorát ty duralové, jsou o 5 mm vyšší od osy kliky.
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1205
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: E21 320 R6 zvýšení zdvihu (objemu)

Příspěvekod Klakson » pondělí 06.01.2020 21:24:44

Samsa píše:Koukni zde a prolistuj si jak E21 tak E30, je tam spousta věcí a přestaveb. https://www.iemotorsport.com


jojo, tyhle stránky znám, dík, s nimi jsem již komunikoval ohledně pístů
Klakson
malej žralok
 
Příspěvky: 62
Registrován: úterý 24.02.2009 10:22:32
Bydliště: Trutnov


Zpět na OSTATNÍ ÚPRAVY / TUNING

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron