Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

opravy, úpravy.. neorig. bmw

Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

Příspěvekod jirina » pátek 05.03.2021 09:11:29

Dlouhodobě se tímto zabývám, vyřešil jsem nedostatek dílů domluvením výroby, repase, úpravy i opravy tak dále pokračují. Podařilo se mi odstranit problém sehnání i dílů do OLD svorů (e3,e9,e12,e24). Taky jsem technicky vyřešil problémovou chybu u svoru M3 e46.
Přílohy
P1620534.JPG
e30 318
P1620536.JPG
e30 318
P1610977.JPG
e31 850 Csi
P1630449.JPG
e39 M5
P1630446.JPG
e39 M5
P1610977.JPG
e31 850
P1470259.JPG
e10 2002
P1560920.JPG
e9 3.0
IMG_20191123_161225.jpg
e34 M5
Naposledy upravil jirina dne sobota 13.03.2021 07:06:44, celkově upraveno 4
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1204
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: Samosvory a Diferáky

Příspěvekod jirina » pondělí 08.03.2021 09:53:58

Největší problém je výroba ozubených věcí tak, aby nestála nesmysl. Na to nikoho normálního nemám, pokud by jste o někom věděly rád si vezmu spojení, kříže, závěry, koše, lamely. plechy, ložiska, šrouby, zinkování, pískování a další menší věci jsou vyřešeny.
Přílohy
IMG-20210211-WA0000.jpg
kříže před obráběním
IMG_20210304_204412.jpg
Kříže před cementováním a broušením
P1460478.JPG
hotový zesílený kříž
P1610907.JPG
šrouby zinek
P1020300.JPG
podložka pro změnu výšky koše svor 188
P1290388.JPG
vyrobený uzávěr svoru 168
P1460479.JPG
kříž originál a závodní
P1610921.JPG
pískování
P1610710.JPG
23 745i
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1204
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

Příspěvekod jirina » sobota 13.03.2021 07:37:01

Je více druhů diferáků, liší se jak velikostně, tak i výrobcem, díly jsou nezáměnné, jen je možnost ve stejných velikostech použití několika dílů mezi sebou. Mnoho věcí se již nedělá, musí se dodatečně vyrobit, v bmw je prodej možný jen cca 30% dílů.
Přílohy
P1630551.JPG
Očistěno drcenou litinou
P1000477.JPG
vnitřek svor Typ 188 Vícelamelový - Kaaz
P1030772.JPG
vnitřek svor Typ 188 Viskozní
DSC_0410.JPG
vnitřek svor Typ 188 čtyřlamelový,
IMG_20200420_125805.jpg
vnitřek svor Typ 210
Obraz490.jpg
vnitřek svor Typ 188 Viskozní - 2
P1280369.JPG
vnitřek svor Typ 168
P1620524.JPG
víko e30 demontované
P1620530.JPG
víko e30 po renovaci
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1204
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

Příspěvekod jirina » sobota 13.03.2021 08:17:00

Na diferenciálu je možno poškodit jakýkoliv díl, běžně je to způsobeno neřešením oleje v difu, nebo velmi špatným zacházením od řidiče. Diferenciál má minimální chlazení, při velké zátěži se přehřeje a poškodí se. Řeší se to přídavným chlazením oleje, často pomůže i mu trochu ulevit. Nejvíce se objevuje spálení nebo rozlomení samosvoru a roztržení křížů. Pár foto chyb diferáku, hlavně samosvoru.
Přílohy
Obraz046.jpg
vylámaný ozubení pastoru
Obraz126.jpg
prasklá planeta
P1470377.JPG
spálené lamely a vydřené plochy
P1640093.JPG
utržený výstup poloosy
P4180297.JPG
vymačkaný koš
P1470219.JPG
vydrolené ozubení
P1620526.JPG
e30 prasklé víko
P2200003.JPG
svarosvor
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1204
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany

Re: Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

Příspěvekod jirina » neděle 28.03.2021 15:32:38

Starší typy samosvorů BMW, které mají uzávěry vývodů pro poloosy šroubovány končily ve vozech M5 e39 a 750 E38. Dále u novějších typů diferenciálů byly uzávěry zajištěny ségrovkou, do těch se svory od BMW nevyráběly. Na starší typy bylo pět druhů lamel od BMW
č.1 pro velikost 168 pro zesílenou planetu, určeno hlavně do modelů e36 - 4 válce, lze upravit z lamely č. 3
č.2 běžná lamela velikost 168, hlavně e10, e21, e30 většinou 4 válce, jde ještě objednat v BMW.
č.3 běžná lamela pro velikost 188, nejvíce rozšířená v e3,e9, e30,e36, e12,e28,e34, e24, e23,e32, ve dvou provedeních s příčnými drážkami nebo bez nich, možno ještě také objednat v BMW.
č.4 běžná lamela velikost 210, v modelech e36M, e28 i M,e34 i M,e39M, e24 i M, e23,e32,e38 v případech silnější motorizace
Lamely 1 - 4 jsou ocelové s keramickou úpravou, lze použít pro verzi s přítlačnou pružinou imitující odpor vozovky i bez ní, pro dvou nebo čtyř lamelové provedení (sportovní)
Lamela č. 5 je pro velikost 210, je ocelová třecí pro použití na sportovní účely, vždy musí mít drážky pro odvádění oleje, nutno vždy bez přítlačné talířové pružiny v čtyř nebo šesti lamelovém provedení
Lamely č. 1,4,5 nejsou v prodeji v BMW, nutno náhradní nebo objednat výrobu na zakázku.
Lamely třecí pro viskosní diferenciály jsou vždy jen s třecího plechu a nesmí mít přítlak. Je jich vždy větší množství od 10 po 83 Ks, střídá se vždy vnější a vnitřní. Použito hlavně v e30 4x4, e46 M3, e92 M3, e60,61 M3 e63,e64 M6. Využívají viskozity oleje.
Přílohy
P1090158.JPG
Typy ocelových lamel BMW
P1090159.JPG
Lamela 168 pro zesílenou planetu
P1090161.JPG
Lamela 168 standartní
P1090162.JPG
Lamela 188 standartní
P1090163.JPG
Lamela 210 standartní
P1090164.JPG
Lamela 210 sport
P1030774.JPG
Lamely Viskosního svoru
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz
Uživatelský avatar
jirina
vládce temné hlubiny
 
Příspěvky: 1204
Registrován: neděle 15.11.2009 23:22:18
Bydliště: Klecany


Zpět na OSTATNÍ ÚPRAVY / TUNING

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron