od jirina » pátek 03.01.2020 09:47:53
U M20 b20 vrtání 80mm je nutné vyměnit blok za M20 b25, b27 vrtání 84mm, jelikož vyvrtáním dvoulitra o 4mm se stěna válce zůží a je nepoužitelmý. Blok s vrtáním 84mm je záměný. Do tohoto vrtání jde uzpůsobit 2.7 2,8 3,0 a jsem to předělal i na 3,2, ale to je už o hodně složitější. Je dobré dát i hlavu z 2,5 má lepší plnění - velké ventily, na 2,0 to ale také slušně funguje. Stále to je vzhledově normální M20, v případě plnění karburátorem je nutné tam osadit velký 4 komorový z motoru M30 B28, B30. Samozdřejmě to vše obnáší menší i větší úpravy podle volby přestavby, Úprava na klice, bloku, hlavy nebo sání, nejlepší vačka je k tomu na ježdění po silnici 282/276 stupnů. Standartní se delají ve třech provedeních a taky to slušně jede,ale dotáčení nad 6500 OT je horší. Nejčastější a nejlevnější je stavba na 2,8 a jede to velmi dobře. Ideální komprese u těchto přestavěných motorů je mezi 10,5 - 12,2 : 1 a je nutné používat minimálně 98 okt. benzín. Při použití 96 okt. běžně prohoří píst, nebo se podfoukne těsnění. Důležité je správné vyladění, v připadě chudé směsy se opět motor poškodí. Tak hodně úspěchů, at to je najaře ve voze a svezeš se.
- Přílohy
-
- Vačka M10 302, M20 282/276
-
- Motor M20 2,8
-
- Motor M20 3,0 pro e30 4x4
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz