Stránka 1 z 1

Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

PříspěvekNapsal: pátek 05.03.2021 09:11:29
od jirina
Dlouhodobě se tímto zabývám, vyřešil jsem nedostatek dílů domluvením výroby, repase, úpravy i opravy tak dále pokračují. Podařilo se mi odstranit problém sehnání i dílů do OLD svorů (e3,e9,e12,e24). Taky jsem technicky vyřešil problémovou chybu u svoru M3 e46.

Re: Samosvory a Diferáky

PříspěvekNapsal: pondělí 08.03.2021 09:53:58
od jirina
Největší problém je výroba ozubených věcí tak, aby nestála nesmysl. Na to nikoho normálního nemám, pokud by jste o někom věděly rád si vezmu spojení, kříže, závěry, koše, lamely. plechy, ložiska, šrouby, zinkování, pískování a další menší věci jsou vyřešeny.

Re: Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

PříspěvekNapsal: sobota 13.03.2021 07:37:01
od jirina
Je více druhů diferáků, liší se jak velikostně, tak i výrobcem, díly jsou nezáměnné, jen je možnost ve stejných velikostech použití několika dílů mezi sebou. Mnoho věcí se již nedělá, musí se dodatečně vyrobit, v bmw je prodej možný jen cca 30% dílů.

Re: Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

PříspěvekNapsal: sobota 13.03.2021 08:17:00
od jirina
Na diferenciálu je možno poškodit jakýkoliv díl, běžně je to způsobeno neřešením oleje v difu, nebo velmi špatným zacházením od řidiče. Diferenciál má minimální chlazení, při velké zátěži se přehřeje a poškodí se. Řeší se to přídavným chlazením oleje, často pomůže i mu trochu ulevit. Nejvíce se objevuje spálení nebo rozlomení samosvoru a roztržení křížů. Pár foto chyb diferáku, hlavně samosvoru.

Re: Samosvory, Diferáky, Mezinápravy

PříspěvekNapsal: neděle 28.03.2021 15:32:38
od jirina
Starší typy samosvorů BMW, které mají uzávěry vývodů pro poloosy šroubovány končily ve vozech M5 e39 a 750 E38. Dále u novějších typů diferenciálů byly uzávěry zajištěny ségrovkou, do těch se svory od BMW nevyráběly. Na starší typy bylo pět druhů lamel od BMW
č.1 pro velikost 168 pro zesílenou planetu, určeno hlavně do modelů e36 - 4 válce, lze upravit z lamely č. 3
č.2 běžná lamela velikost 168, hlavně e10, e21, e30 většinou 4 válce, jde ještě objednat v BMW.
č.3 běžná lamela pro velikost 188, nejvíce rozšířená v e3,e9, e30,e36, e12,e28,e34, e24, e23,e32, ve dvou provedeních s příčnými drážkami nebo bez nich, možno ještě také objednat v BMW.
č.4 běžná lamela velikost 210, v modelech e36M, e28 i M,e34 i M,e39M, e24 i M, e23,e32,e38 v případech silnější motorizace
Lamely 1 - 4 jsou ocelové s keramickou úpravou, lze použít pro verzi s přítlačnou pružinou imitující odpor vozovky i bez ní, pro dvou nebo čtyř lamelové provedení (sportovní)
Lamela č. 5 je pro velikost 210, je ocelová třecí pro použití na sportovní účely, vždy musí mít drážky pro odvádění oleje, nutno vždy bez přítlačné talířové pružiny v čtyř nebo šesti lamelovém provedení
Lamely č. 1,4,5 nejsou v prodeji v BMW, nutno náhradní nebo objednat výrobu na zakázku.
Lamely třecí pro viskosní diferenciály jsou vždy jen s třecího plechu a nesmí mít přítlak. Je jich vždy větší množství od 10 po 83 Ks, střídá se vždy vnější a vnitřní. Použito hlavně v e30 4x4, e46 M3, e92 M3, e60,61 M3 e63,e64 M6. Využívají viskozity oleje.