jirina píše:ja osobne bych sehnal a vlozil motor m20 b25 upraveny na 2,8 nebo 3,0,vypadalo by to origo a tim by auto nepostradalo svoje kouzlo veterana ani po otevreni mot.prostoru a brzdy bych dal z 323i, jinak jsem takto upravil tri e21 a jede to lepe nez s 24ventilem,lepsi na vykon byla jen uprava s motorem M3 b30 do e30 4x4 , e 21ka si zaslouzi i pokud chces zvednout vykon zachovat v origo vzhledu jak ji bmw nabizelo,ale vse je na osobnim rozhodnuti a financich, at se dari a vuz jezdi
není pravda ručka je řešena u e21 323 stejně jak u e30 i e36jarmilone píše: nejvíc se asi používají ramena s unašečema z 323i + třmeny E30 , ale to pak nemáš ručku...kdyby se našel někdo kdo by byl schopný u nás udělat mezikus(držák třmene) na původní bubnové rameno , tak bych asi šel do tohohle:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... sion/page2 , zadní třmeny GOLF 4/ochcávka atd...takže máš v třmenu zabudovanou ručku
hlava muze zustat dvoulitrova, ale nad 6200ot se to tocilo jiz spatne a vyplati se odradit, kdyz se da hlava z 2,5l s vetsimi ventily a osadil jsem to vzdy vackou od fa. dbillas dynamic sani 282 st. a vyfuk 276 tak je to uplna pecka a tocilo to 7200ot se stale narustajicim vykonem od spotku a umi to baz problemu volnobeh 750 ot., je dobre k tome dat rozdelovac z ety, nebo ten 2,0 upravit- tvrdsi perko odstredive regulace mirne uvolnit nebo vymenit za takove, ktere mene tahne, timto to dovoli dat v otackach predstih pres 30 stupnu a motor se pak toci jako M ko, taky je nutne mit origo nove pera na ventilech,protoze ty stare jsou unavene puvodnim zdihem ventilu okolo 10,5 mm, (ale sportovni vacka ma 11,2 az 12,4 mm )a v otackach pero praskne,jinak tuto vacku jeste zvladnou original jak jednoduche pruziny z 2,0 nebo 2,3 nebo dvojite z 2,3 nebo 2,5,//// taky jsem postavil motor m20 2,8 osadil vackou 296 st.zdvih 12,7 mm s 2,5 l hlavou, kompresni pomer 12,2 :1 kde jsem vlozil delsi vnitrni pruziny(nutno zkontrolovat pri stlaceni aby na sebe zavity pera nedosedali a stale mezi nima byla vule min 0,2 mm,take vule mezi ventilem a pistem v horni uvrati min 1 mm) mamontoval jsem 45mm webery,zapolovani stale jeste s klasickym rozdelovacem na boku,motor tocil se stale vzrustajicim vykonem az 8600ot, volnobeh zvladal min 1200 ot, nastup mel jiz v 2400 ot a koncil na omezovaco 8600,dosahoval vykonu 345mn a 293 koni a uplne brutalne zpraskal e36 M3 3,2 a i e34 M5 3,6 i 3,8, byl osazen v e30, ale vice jak 12 let jsem vuz nevidel. motoru m20jsem upravil od r. 1994 do dnes min 30 kusu v ruznych verzich, ale vzdy v atmosfere,obnasi to i mnoho dalsich uprav v motoru a i na voze, ale do veterana bych nedal dnes motor co tam nepatri od vyrobceJáca píše:Já si myslím, že to musí být mazec. Krouťák bych odhadoval někde kolem 300Nm.
Podle mě je toto správná cesta, ne M50 atd.
Co vačka, hlava . . . ? Všechno zůstalo jinak sériové?
Dala by se tato přestavba složitostí přirovnat k M20B28?
Zpět na TECHNIKA A SERVIS / ŘADA 3
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé