Jáca píše:Nemyslím si, že by jenom Supersprint dělal laděné svody, které pasujou na M30.
Ba právě naopak.
Jsou značky jako je Alpina, MK Motorsport, Schnitzer, Hartge . . . . které tato svody stavěly přímo na své upravované M30 motory.
Za mě svody Hartge z bazoše ideální volba. Poznatelný nárust výkonu ale nečekej.
Ano máš pravdu, ale to je minulost, píšu co se dělá teď, těžko bude shánět tyto kompletní originály, nebo za strašný ranec(dají se sehnat na ebay kopie z německa s dlouhými trubkami 45mm, též v jiné cenové hladině). Tyhle od Schmiedmanna jsou věrné kopie Hardge a z nerezu(homologované). Nárůst výkonu tam je(pocitově tak 10 koní), motor jde lépe od spodu a nad 4000, ale je to vykoupené nárůstem spotřeby o cca 1,5-2l/100km z důvodu lepšího vyplachování válců a ztrátou směsi do výfuku. Na jaře jsem měl jeden vstřik zalehlý(nefunkční) a po projížďce, jestli se chytí, mě po 5 km málem shořel výfuk, jak se přes nefungující válec dostal vzduch, k té ztrátové směsi.
Ty z bazoše asi též dobrá volba pro originalitu, jen je nutno je trochu zrenovovat, případně nechat udělat keramický nástřik.