od jirina » neděle 28.03.2021 15:32:38
Starší typy samosvorů BMW, které mají uzávěry vývodů pro poloosy šroubovány končily ve vozech M5 e39 a 750 E38. Dále u novějších typů diferenciálů byly uzávěry zajištěny ségrovkou, do těch se svory od BMW nevyráběly. Na starší typy bylo pět druhů lamel od BMW
č.1 pro velikost 168 pro zesílenou planetu, určeno hlavně do modelů e36 - 4 válce, lze upravit z lamely č. 3
č.2 běžná lamela velikost 168, hlavně e10, e21, e30 většinou 4 válce, jde ještě objednat v BMW.
č.3 běžná lamela pro velikost 188, nejvíce rozšířená v e3,e9, e30,e36, e12,e28,e34, e24, e23,e32, ve dvou provedeních s příčnými drážkami nebo bez nich, možno ještě také objednat v BMW.
č.4 běžná lamela velikost 210, v modelech e36M, e28 i M,e34 i M,e39M, e24 i M, e23,e32,e38 v případech silnější motorizace
Lamely 1 - 4 jsou ocelové s keramickou úpravou, lze použít pro verzi s přítlačnou pružinou imitující odpor vozovky i bez ní, pro dvou nebo čtyř lamelové provedení (sportovní)
Lamela č. 5 je pro velikost 210, je ocelová třecí pro použití na sportovní účely, vždy musí mít drážky pro odvádění oleje, nutno vždy bez přítlačné talířové pružiny v čtyř nebo šesti lamelovém provedení
Lamely č. 1,4,5 nejsou v prodeji v BMW, nutno náhradní nebo objednat výrobu na zakázku.
Lamely třecí pro viskosní diferenciály jsou vždy jen s třecího plechu a nesmí mít přítlak. Je jich vždy větší množství od 10 po 83 Ks, střídá se vždy vnější a vnitřní. Použito hlavně v e30 4x4, e46 M3, e92 M3, e60,61 M3 e63,e64 M6. Využívají viskozity oleje.
- Přílohy
-
- Typy ocelových lamel BMW
-
- Lamela 168 pro zesílenou planetu
-
- Lamela 168 standartní
-
- Lamela 188 standartní
-
- Lamela 210 standartní
-
- Lamela 210 sport
-
- Lamely Viskosního svoru
mnoho zraloku a bmw6klub.cz bmwtuning.cz